Mergi la conţinutul principal
Tunează bolizi de sute de mii de euro

Brăilean, bijutier pentru Ferrari

• Marius Mădălin Dumitraşcu are doar 27 de ani, dar deja este cunoscut în industria design-ului auto din străinătate • fost student la Electronică, în anul II, tânărul brăilean s-a lăsat de facultate pentru a-şi urma adevărata chemare, iar astăzi “tunează”  maşini precum Lambourghini Hurricane, BMW M4 sau Audi R8, rezultând adevărate bijuterii pe patru roţi • capodopera sa este un Ferrari F12 Berlinetta, designul realizat de acesta fiind apreciat de presa auto din străinătate • “În viaţa e important să faci ceea ce îţi place”, susţine Marius

 

Probabil cu toţii avem în jurul nostru o cunoştinţă care este talentată la ceva, dar care, undeva, s-a “pierdut” pe drum. Fie că a fost frica de eşec sau concepţia că “artiştii mor de foame”, ceva i-a determinat ca la un moment dat să renunţe la visul lor şi acum se complac într-un job de 8 ore/zi, slujbă ce le plăteşte facturile dar nu le aduce nicio altă satisfacţie. Nu este şi cazul brăileanului Marius Mădălin Dumitraşcu, un tânăr de 27 de ani care a ales să iasă din “tipar”. El este exemplul viu că dacă faci ceea ce îţi place nu vei munci nicio zi în viaţa ta. Cu ce se ocupă mai exact? Ei bine, Marius este designer auto. Sub numele de Maris Design, acesta “tunează” maşini luxoase, cum ar fi Ferrari, Lamborghini sau BMW. A reuşit în câţiva ani să îşi construiască o reputaţie în industrie, iar în prezent colaborează cu firme din Canada, Germania sau Spania. Maşinile transformate cu ajutorul desenelor realizate de el sunt conduse acum de celebrităţi şi oameni bogaţi. Mai mult decât atât, designul conceput de acesta pentru un BMW M4 a fost preluat în jocul video “Need for Speed”. Nu v-am fi putut însă prezenta astăzi povestea lui, dacă, în urmă cu şapte ani, Marius nu ar fi luat decizia care avea să îi schimbe definitiv traiectoria.

 

A renunţat la facultate ca să îşi urmeze visul

Pasiunea lui Marius pentru designul auto începe în copilărie. Nu se juca non-stop cu maşinuţele cum poate mulţi dintre voi s-ar gândi, ci se uita pe reviste auto şi modifica forma maşinilor astfel încât acestea să fie mai “ochioase”.

“Aveam multe reviste cu maşini în casă şi nu îmi plăceau cum arată. Aşa că luam carioci şi desenam părţi noi pe maşină. Nu ştiam în momentul acela ce înseamnă ideea de tuning. Aveam 5-6 ani. Dar mă jucam şi schimbam bara laterală, faruri, bara faţă şi aşa a început pasiunea cu maşinile”, ne-a povestit Marius.

Anii au trecut şi tânărul a continuat să îşi “hrănească” visul, acela de a ajunge un desiger auto cunoscut în toată lumea. Persoană autodidactă, în liceu s-a apucat de treabă “la modul serios”, documentându-se pe internet în legătură cu tot ce există în materie de design. Ba chiar a învăţat şi să deseneze în Photoshop ca să poată da “culoare” schiţelor în creion pe care le realiza. Şi, deşi a studiat mate-info la Colegiul “Bălcescu”, Marius recunoaşte că nu a fost niciodată un elev de 10, şi nu de puţine ori a fost suprins în timpul orelor desenând maşini. Iar în timp ce mai toţi dascălii de la clasă îl certau pentru că nu este atent la lecţii, profesoara de limba şi literatura română Florentina Andronache a văzut potenţialul din el şi l-a încurajat să meargă în această direcţie.

“Doamna profesoră Floretina Andronache cred că a înţeles dinaintea mea că eu trebuie să fac chestia asta. A văzut că eu desenez în ora ei mi-a zis în felul următor: «Marius, ţie nu îţi place limba română, nu îţi place şcoala. Tu trebuie să faci chestia asta. Te las să desenezi, dar la sfârşitul orei vii la mine şi îmi arăţi ce ai făcut. Poate nu eşti atent la oră, dar măcar munceşti la ceva ce vrei să faci în viaţă». Şi eu mă duceam cu schiţele la finalul orei, iar dânsa, ca să mă stimuleze, mereu îmi spunea că e la fel ca cea de ieri. Şi mă punea să fac altceva. O să îmi amintesc toată viaţa lucru acesta şi îi mulţumesc foarte mult pentru că m-a încurajat să fac asta”, spune designerul auto.

După liceu, Marius a mers să studieze Electronică şi Telecomunicaţii la Galaţi. Recunoaşte şi el că nu a fost o alegere inspirată la acel moment, aşa că a renunţat în anul II să îşi mai irosească timpul preţios învăţând ceva ce nu are nicio legătură cu viitorul pe care şi-l dorea. Iar aceea a fost cea mai bună decizie din viaţa lui. A plecat în Bolivia, unde locuia mama lui, şi timp de şapte luni cât a stat acolo s-a dedicat exclusiv designului auto.

“Designul auto e ca în modă. Adică maşina este o femeie. Dacă îi tai bara faţă, bara laterală, capota şi bara spate jos, e o femeie goală. Dacă dai şi jantele jos e o femeie dezbrăcată şi descălţată. Şi tu apoi o îmbraci. Deci ea a fost îmbrăcată urât şi eu îi fac haine noi. Şi o fac să fie la modă şi pregătită să defileze pe podium”, este analogia lui Marius.

 

Prima creaţie, o maşină inspirată din fimul “Greu de ucis”

Cât a locuit în Bolivia şi-a postat în permanenţă creaţiile sale pe forumuri de specialitate şi Facebook, lucru pe care a continuat să îl facă şi când s-a întors în ţară. Astfel, în 2013, a venit şi prima colaborare, Marius fiind abordat de firma Dartz din Lituania care i-a propus să realizeze un kit pentru un Mercedes G Klass. Practic, tânărul brăilean urma să creeze o maşină inspirată de tancul blindat folosit în filmul “Greu de ucis 5”, faimoasa serie care îl are în rol principal pe actorul Bruce Willis. Acesta spune că a lucrat gratis la acest proiect, însă a primit în schimb foarte multă publicitate în presa internaţională şi românească. Şi aşa a ajuns brăileanul nostru să “tuneze” maşini pentru proprietari auto din Grecia, Germania, Columbia, Statele Unite, Africa de Sud sau Australia, persoane care îşi doreau ca maşina lor să aibă o notă aparte.

 

Lamborghini Huracan by Marius Dumitraşcu

În 2014 au venit şi primele proiecte mari. Marius a început să colaboreze cu firma Duke Dynamics din Canada şi să creeze piese şi kituri pentru maşini de zeci şi sute de mii de dolari, cum este cazul unui BMW M4 şi unui Lamborghini Huracan, ultima circulând pe străzile din Coreea de Sud.

“Multă lume are impresia că să tunezi o maşină, vizual mă refer, înseamnă să o laşi mai jos, să îi pui nişte jante mai mari şi o bară mai mare în faţă. Şi un spoiler, eventual. Ceea ce e o prostie! Eu când lucrez la un proiect nu mă gândesc să fac maşina mai agresivă. Da, vreau să fie mai agresivă, dar totuşi să semene cu maşina originală şi să nu mă îndepărtez aşa tare de limbajul lor de design. Firma producătoare a lucrat la maşina aceea poate 5 ani şi eu ţin să le apreciez munca. Şi mai e o chestie. E uşor să modifici designul unor maşini, să le spunem comune, maşini pe care le conduc majoritatea oamenilor, pentru că poţi să îi aduci foarte multe îmbunătăţiri. E mai greu la maşini scumpe şi aici se vede dacă cineva poate să facă chestia asta”, susţine designerul auto.

Iar în curând, o altă super maşină creată de acesta va ieşi pe străzi: un Audi R8. De altfel, în portofoliul său se regăsesc şi alte maşini de top, cum ar fi BMW Z4, BMW M3, BMW Seria 1 TCR, Ferrari 458 Italia sau Porsche Cayenne.

 

Ferrari F12 Berlinetta, capodopera sa

Brăileanul Marius Dumitraşcu se poate lăuda că a transformat un Ferrari F12 Berlinetta, maşină ce costă în jur de 350.000 de dolari, într-o operă de artă. El este designerul kitului de caroserie largă care conţine 21 de piese din fibră de carbon, kit ce se ridică la 35.000 dolari. Primul modelul creat de acesta circulă deja pe şosele, fiind condus de o celebritate din Vietnam. Aşa cum ne-a informat designerul, alte 14 unităţi urmează să fie scoase pe piaţă. Iar kitul său a primit deja primele recenzii pozitive în presa internaţională de specialitate, mai ales pentru că nu a adus modificări structurii originale. „Partea frontală are o bară de protecţie mai largă, cu un orificiu de aerisire pe fiecare parte şi un distribuitor enorm. O grilă actualizată subtil şi o capotă modificată cu trei orificii în loc de una sunt de asemenea incluse în kit. Mai mult, fiecare aripă frontală are un orificiu de fibră de carbon, în timp ce alte adaosuri la profil sunt roţile personalizate mai mari, capacele oglinzii din fibră de carbon şi fustele laterale, precum şi cele mai largi aripi spate cu câte trei guri. Capătul din spate este probabil cea mai sălbatică parte a maşinii din cauza spoilerului imens, a difuzorului voluminos care integrează ţevile de eşapament mai mari şi o bară de protecţie sculptată cu orificii verticale. În ciuda faptului că aproape toate panourile de caroserie au fost remodelate, nu există nicio modificare a structurii originale”, scriu cei de la carscoops.com.

Îmbunătăţirile aduse de Marius maşinii originale i-au adus acestuia 6.000 de dolari în cont, suma care îi va reveni şi pentru fiecare din celelalte maşini. O sumă frumuşică am putea spune, însă satisfacţia e şi mai mare pentru că a obţinut-o făcând fix ceea ce îi place. Practic, Marius a reuşit să îşi transforme pasiunea în job. Şi nu se va opri până când numele lui nu va fi un brand recunoscut în toată lumea. Iar avantajul cel mai mare este că poate lucra liniştit de acasă, în prezent locuind în Turcoaia, judeţul Tulcea. Nu se vede muncind într-o firmă, deoarece consideră că aşa se omoară creativitatea. Iar irosirea talentului este şi motivul pentru care până acum nu a ales şi nici nu vrea să urmeze o facultate de Design auto. 

Eu nu am vrut niciodată să fiu angajatul unei firme, nu că nu aş putea, dar nu e stilul meu. Dacă aş fi studiat Design auto în Anglia, după ce ieşi din facultate şi eşti Junior Designer te angajezi la o firmă, de exemplu BMW, iar ei îţi omoară creativitatea. Eu nu pot să lucrez un an pe un far sau pe o piesă. Nici n-ai timp să creezi nişte proiecte ale tale şi trebuie doar să lucrezi pe ideea altuia şi asta îţi omoară creativitatea. Eu nu o să pot să fac asta niciodată”, este de părere tânărul.

 

Un BMW M4 creat de tânărul brăilean, vedetă în jocul “Need for Speed”

Nu toate maşinile create de Marius ajung să fie turate la maximum pe şosele. Este cazul unui BMW M4 desenat de acesta care a fost inclus în seria celebrei serii de jocuri video “Need for Speed” (2015). Şi ce bucurie mai mare poate fi pentru un fan al jocului decât să conducă propria maşină!

“Tu în joc cumperi maşina M4 şi o modifici. Kit-ul nostru era cel mai scump din joc, deci un copil când vede se gândeşte că aceea e cea mai tare. Imediat ce a apărut jocul mi-am cumpărat ediţia deluxe pentru XBox. Am dat 90 de euro pe un joc. Am jucat vreo patru ore până am făcut banii să îmi iau kitul şi să fac printscreen să pun pe net pozele. A fost foarte frumoasă experienţa. Când eram mic mă jucam cu un Porche şi acum joc cu maşina mea”, povesteşte, amuzat, Marius.

 

“În viaţă trebuie să faci ceea ce îţi place”

În prezent, Marius are colaborări cu firme din Canada, Germania şi Spania. A călătorit în multe ţări însă spune că acasă se simte cel mai bine şi speră ca într-o zi să îşi deschidă propria firmă de design auto. Povestea lui poate fi una inspiraţională, de aceea, crede că nu ar fi rău ca mai mulţi tinerii să aibă curajul să îşi asculte inima.

“Copiii trebuie să înţeleagă chestia asta: în viaţă trebuie să faci ce îţi place. Dacă eu aş fi fost inginer electronist şi aş fi lucrat 8 ore/zi aş fi fost dărâmat psihic şi super nefericit. Aş fi regretat dacă nu luam decizia asta şi m-aş fi gândit mereu: «Mă, da' eu desenam odată!». Cred că ar fi bine facă ce vor ei ca să nu regrete apoi toată viaţa. Eu cred că renunţarea la facultate a fost cea mai bună decizie din viaţa mea. Şi mai e un lucru. Când vorbim despre artă, că e design, că e muzică, că e dans, copiii trebuie să fie conştienţi că talentul e 10% maxim. Restul e muncă. Nu e ca mersul pe bicicletă. Dacă nu lucrezi nu o să te dezvolţi pentru că talentul se pierde”, ne-a declarat acesta.

Şi, deşi mărturiseşte că au fost momente grele în carieră, nu a renunţat niciodată la visul lui, iar asta şi datorită mamei sale, care i-a înţeles dorinţa şi i-a călăuzit paşii în toţi aceştia ani.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro