Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Bătrână strivită sub roţile autobuzului

• angajatul respectiv a accidentat mortal o bătrână care coborâse din autobuz la intersecţia B-dul Dorobanţilor cu strada Apollo • victima, în vârstă de 81 de ani, a fost călcată de două ori cu roţile din dreapta ale autobuzului • culmea, şoferul a crezut că a călcat un animal • potrivit anchetatorilor, culpa este comună, pentru că pietonul a încercat să traverseze strada prin faţa autobuzului • totodată, şoferul va răspunde penal pentru că nu s-a asigurat temeinic înainte de a pune în mişcare maşina

 

Final de anchetă în cazul tragicului accident petrecut la începutul lunii septembrie 2016, la intersecţia B-dul Dorobanţilor cu strada Apollo, soldat cu moartea unei bătrâne în vârstă de 81 de ani. Autorul accidentului, Laurenţiu Sloată, în vârstă de 59 de ani, şofer la SC “Braicar” SA Brăila, a fost pus sub acuzaţie şi trimis în judecată, pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă.

Potrivit dosarului penal instrumentat de procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Brăila, în după-amiaza zilei de 3 septembrie 2016, în jurul orei 14:48, dispeceratul Poliţiei Rutiere din cadrul IPJ a fost sesizat în legătură cu producerea unui grav accident de circulaţie, soldat cu vătămarea gravă a unei persoane, în zona intersecţiei străzii Apollo cu B-dul Dorobanţilor. Deplasându-se la locul accidentului, poliţiştii au găsit staţionat, în dreptul staţiei de tramvai, pe sensul de mers către strada G-ral Eremia Grigorescu, autobuzul marca Isuzu cu numărul de înmatriculare BR-19-IZU, la volanul căruia s-a aflat numitul Laurenţiu Sloată, şofer la SC “Braicar” SA. La un metru şi ceva distanţă de autobuz, se afla victima pe care medicii au încercat să o resusciteze, însă fără niciun rezultat, astfel că, la ora 15:10, a fost declarat decesul. Oamenii legii au găsit alături, în poşeta bătrânei călcate de autobuz, actul de identitate al defunctei: Sanda D. , în vârstă de 81 de ani, din Brăila.

Şoferul Laurenţiu Sloată a fost testat cu aparatul alcotest, rezultând fiind negativ. Totodată, i s-a prelevat o mostră de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei. Analizele au relevat faptul că nu consumase alcool. În schimb, sângele recoltat de la cadavru conţinea 0,65 g la mie alcool. Potrivit Raportului medico-legal de necropsie, “moartea victimei D. S. a fost violentă şi s-a datorat şocului traumatic şi hemoragic, consecinţa unui politraumatism cu numeroase leziuni osoase şi viscerale”. Totodată, leziunile s-au putut produce “prin lovire-proiectare, urmată de comprimare între corpuri dure (călcare) în cadrul unui eveniment rutier”.

Tragicul eveniment rutier a fost surprins de camerele de supraveghere stradală amplasate în intersecţia respectivă, iar imaginile au fost probe importante la dosarul penal instrumentat de poliţiştii rutierişti.

 

Şoferul a crezut că a lovit un animal

Anchetatorii au refăcut filmul evenimentului rutier stabilind că, în ziua de 3 septembrie 2016, în jurul orei 14:48, Laurenţiu Sloată conducea autobuzul cu numărul de înmatriculare BR-19-IZU pe B-dul Dorobanţilor, din direcţia Bariera Călăraşilor. Ajuns în dreptul refugiului de tramvai de la intersecţia cu strada Apollo, pe banda III, Sloată a oprit în staţie. O persoană a urcat pe uşa din spate, iar victima, bătrâna de 81 de ani, a coborât pe uşa din faţă. Procurorul care s-a ocupat de caz precizează: “Inculpatul s-a asigurat doar în oglinda exterioară din dreapta, apoi a închis uşile. În acest timp, victima se deplasează către partea din faţă a autobuzului, coboară de pe refugiu şi începe să se deplaseze către partea din faţă a autobuzului, către stânga acestuia. Şoferul nu vede niciun impediment împotriva plecării din staţie şi pune în mişcare autobuzul. Victima sesizează mişcarea autobuzului, intenţionează să se întoarcă la refugiu dar nu reuşeşte, este împinsă şi apoi cade pe carosabil. Autobuzul începe deplasarea şi trece cu roata dreapta faţă peste partea superioară a corpului victimei şi îşi continuă mişcarea. După aceasta, elemente ale suspensiei sau direcţiei rotesc corpul victimei, astfel că aceasta ajunge în dreptul roţii spate, cu picioarele către exteriorul autobuzului şi capul către faţa sa. În această poziţie, victima este călcată (a doua oară) şi cu roata spate, probabil şi pe cap”.

Fiind audiat pe parcursul anchetei, conducătorul auto a declarat că, după ce a oprit în staţie, a observat că victima a coborât pe uşa din faţă şi o altă persoană pe uşa din spate, însă după coborâre nu le-a urmărit deplasarea, ci doar s-a uitat în oglinda laterală dreapta, ca să vadă dacă mai urcă sau mai coboară vreo persoană (ca să poată închide uşile). S-a uitat apoi în oglinda laterală stânga şi, întrucât urma să schimbe direcţia de deplasare către stânga, s-a pus în mişcare, înclinând roţile către partea stângă.

După 3-4 metri parcurşi, a mai precizat inculpatul, “a simţit la roata din dreapta spate o denivelare, dar a crezut că a lovit un animal”. El a oprit autobuzul, a coborât şi a observat victima întinsă pe carosabil, dându-şi seama că este chiar bătrâna care tocmai ce coborâse din autobuz.

Expertiza judiciară auto efectuată ulterior, pe parcursul urmăririi penale, a stabilit drept cauză a accidentului faptul că şoferul nu s-a asigurat suficient, iar victima a fost călcată de două ori, după ce, iniţial, căzuse în genunchi. Cauza generatoare a pericolului de accident a aparţinut victimei care încercase să traverseze B-dul Dorobanţilor fără să se asigure. În aceste condiţii, “culpa producerii acccidentului a fost comună, s-a datorat atât victimei, cât şi conducătorului auto”, precizează anchetatorii. Concluzia procurorului de caz este una singură: pe de o parte, şoferul nu s-a asigurat suficient în momentul punerii în mişcare a autobuzului, iar pe de altă parte victima a traversat partea carosabilă prin faţa autobuzului oprit în staţie, acest lucru fiind în mod clar interzis de lege.

Cazul a fost trimis instanţei de fond a Judecătoriei Brăila, spre competentă soluţionare.




Categorie articol: 

Comentarii