Mergi la conţinutul principal

Bălți de netrecut pe bulevardul Independenței

• în ciuda investiției masive, de peste 72 milioane de lei, făcute pentru modernizarea acestei importante artere rutiere și pietonale a Brăilei, lucrările executate de firma Tancrad nu au trecut testul primei ploi mai serioase • după precipitațiile de luni, bălțile formate în intersecții au fost incomparabil mai mari decât cele care se formau de obicei înainte de marea reabilitare • explicațiile primite de la reprezentanți ai Primăriei au fost că actuala investiție nu a prevăzut și intervenții asupra sistemului de canalizare • acesta ar urma să fie modernizat printr-o altă finanțare cu fonduri europene • lucrările se vor face prin cămășuire, din cămin în cămin, fără săpături la suprafață care să afecteze noul strat de asfalt

 

Aproape că nu e intersecție în Brăila în care să nu băltească apa după fiecare ploaie ceva mai serioasă. Ce-i mai grav, însă, este că bălțile cele mai mari sunt în intersecțiile și pe străzile cel mai recent reabilitate care, teoretic, după lucrările de reparații și modernizare, ar fi trebuit să scape definitiv de astfel de probleme. Cel mai recent și elocvent exemplu este oferit de bulevardul Independenței, pe care nici nu s-a uscat bine noul strat de asfalt, dacă putem spune așa. Modernizarea făcută pe bani grei de firma Tancrad Galați n-a trecut de testul ploii, după cum o pot dovedi imaginile suprinse de reporterii noștri, luni seară, în intersecția cu strada 1 Decembrie 1918 (fosta Republicii), pe partea dinspre Centru, ”la Covrigărie”, cum este cunoscută zona de brăileni. Balta formată acolo întrece orice imaginație, fiind cu mult peste cele care apăreau de obicei pe timp ploios înainte de marea reabilitare. Practic, n-aveai cum să traversezi fără să treci prin apa de circa 20 cm adâncime. Ca să treci strada fără să-ți încarci pantofii de apă trebuia să mergi circa 200 de metri, spre Gării, unde șuvoiul de lângă bordură se îngusta suficient de mult încât să poți sări peste.

Probleme similare au fost și pe alte porțiuni ale bulevardului Independenței, după cum au semnalat mulți brăileni pe rețelele de socializare. La intersecția cu strada G-ral. Eremia Grigorescu (fosta Gării) s-a întâmplat la fel, iar în fața magazinului ”Muzica” apa a inundat trotuarele, bălțile ajungând până la intrările în spațiile comerciale.

Reamintim că investiția de modernizare a bulevardului Independenței s-a ridicat la peste 72 milioane de lei, în mare parte fonduri europene, iar lucrările au fost realizate de Asocierea de firme ”Peisi” - ”Tancrad”, care a întocmit și proiectul tehnic, termen de finalizare fiind luna octombrie a acestui an. Întrebați de ce au apărut probleme atât de mari cu scurgerea apelor pluviale, după ce bulevardul a trecut printr-o investiție atât de mare, reprezentanții Primăriei ne-au spus că de vină ar fi faptul că reabilitarea nu a inclus și intervenții asupra sistemului de canalizare. ”Conductele de canalizare vor fi modernizate în cadrul altui program cu finanțare europeană, derulat de Compania de Utilități Publice «Dunărea». E posibil ca lucrările să înceapă chiar în această lună. Important este că nu va fi afectat stratul nou de asfalt, deoarece reabilitarea canalizării se va face prin cămășuire, subteran, din cămin în cămin. Deci nu se vor face săpături la suprafață, ne-a explicat un responsabil din cadrul Direcției Programe Europene a Primăriei Brăila. În ceea ce privește faptul că în zona magazinului ”Muzica” apa inundă trotuarul după fiecare ploaie, aceeași sursă a explicat că în dreptul blocului respectiv - situat în intersecția cu Str. 1 Decembrie 1918 -, nivelul terenului ar fi cu circa 30 cm sub cota normală a bulevardului. Din acest motiv, trotuarul din zonă ar fi fost realizat intenționat la o cotă mai mică, așa încât apa să se poată scurge înapoi spre carosabil, în caz contrar existând riscul să fie inundate spațiile comerciale. Cel puțin, aceasta este explicația primită de reporterii noștri...

De remarcat că, ieri, unii angajați ai Tancrad lucrau la desfundarea gurilor de scurgere din mai multe zone ale bulevardului. Scoteau de acolo nămol, resturi vegetale, inclusiv resturi de material bituminos rămas în urma lucrărilor de asfaltare. Probabil că dacă se lua măsura aceasta mai din timp, nu s-ar fi mai format bălți atât de mari după ploaia de luni după-amiază!

 

Blestemul bălților din stațiile de autobuze

În ceea ce privește situația stațiilor de autobuz și a trecerilor de pietoni, una dintre cele mai reprezentative este cea din stația Valter Mărăcineanu, de pe Calea Galați, aici șoferii de autobuz putându-se greu hotărî unde să oprească, pentru a nu-i obliga pe călători  să calce direct în apa de-o palmă

Tot în zonă, la stația Calea Galați/Cezar Petrescu, trecerile de pietoni sunt efectiv inundate, în trei din patru locuri. Spunem trei din patru, întrucât mai apare de mai mulți ani o situație în neregulă, derutantă și periculoasă pentru traficul rutier și pietonal. Demnă de filmele cu Stan și Bran, și despre care  ziarul nostru a tot semnalat anomalia. Concret, în intersecție sunt două treceri de pietoni (una lângă alta) și degeaba un anunț avertizează “trecere de pietoni desființată” când, foarte simplu (ca și în alte cazuri asemănătoare de pe Calea Galați), zebra inutilă trebuia (prin vopsire în negru sau prin acoperire cu un strat subțire de asfalt) să nu mai poată fi vizibilă. Operațiuni, zice-se, imposibile, fiindcă “așa s-a prevăzut în proiect” (!!).  Dar, nu-i așa, este foarte greu să te pui în situația călătorilor, pietonilor și șoferilor expuși unor riscuri și accidente oricând posibile.

Revenind la bălțile ce ocupă chiar și zeci de metri pătrați, exemplele sunt nenumărate, dar enumerăm aici doar câteva: Calea Călărașilor intersecție cu Str. Ana Aslan sau cu străzile Mihai Bravu ori Franceză. Mai e, de asemenea, intersecția bulevardului Dorobanților (și el recent reabilitat) cu Șos. Râmnicu Sărat. Tot pe Șos. Râmnicu Sărat, este deja celebră inevitabila baltă ce se formează, de fiecare dată când plouă, sub podul de cale ferată.

Să amintim și de nenumăratele treceri de pietoni unde, când plouă, marcajul este sub apă, iar geigerele (înfundate sau nu, cu resturi vegetale și gunoaie) sunt în contrapantă. Deci nu preiau apa pluvială, și, pieton fiind, poți fi udat din cap până-n  picioare de șoferii vitezomani, cu tupeu și nesimțire.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro