Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Aglomeraţie mare în autobuze

• brăilenii se plâng insistent de faptul că la orele de vârf, în continuare mijloacele de transport sunt arhipline • coroborat cu temperaturile ridicate şi după o lungă perioadă de aşteptare în staţie, călătoria cu autobuzul rămâne un calvar • autoritatea locală vrea să investească, în acest an, în achiziţia a încă 15 autobuze de medie capacitate

 

Vestea că operatorul public de transport în comun a cumpărat, cu bani de la primărie, 5 autobuze noi de medie capacitate nu a reuşit să-i mulţumească pe brăilenii care circulă frecvent cu mijloacele de transport ale “Braicar”. “Achiziţia celor 5 maşini este o picătură într-un ocean. Mai bine zis, într-un ocean de sudoare dacă mergi cu autobuzul la orele de vârf, când suntem nevoiţi să ne îngrămădim”; “E o clăldură insuportabilă şi nu face faţă nici aerul condiţionat, dacă acesta este pornit. Din curiozitate am urmărit afişajul electronic din autobuz unde afişează ora, data şi temperatura din interiorul maşinii: arăta 32 de grade!”; “Am cerut într-o zi şoferului să pornească aerul condiţionat dar au vociferat imediat nişte pensionari că-i deranjează aerul rece, să nu răcească. Nu era deschis nici măcar un geam să intre puţin aer curat! A sărit lumea cu gura pe ei şi, într-un final, şoferul a pornit AC-ul”; “Luni am mers cu un autobuz din acesta nou şi avea degeaba pornit aerul condiţionat pentru că dădea aer cald. M-am uitat pe bordul maşinii şi în dreptul AC-ului arăta că era setat pe 30 de grade. I-am făcut observaţie şoferului şi mi-a zis că instalaţia nu mai are freon”, sunt doar câteva dintre comentariile lăsate de brăileni în urma articolului privitor la recepţia celor 5 autobuze marca BMC, recent cumpărate de “Braicar”. Surse din cadrul companiei de transport ne-au explicat că parcul auto este folosit la maxima capacitate, mai cu seamă în perioada în care se execută şi cursele speciale, iar dacă se întâmplă ca vreunul dintre autobuze să cedeze şi să fie scos din traseu, lipsa lui se traduce automat în perturbarea graficului de circulaţie şi prelungirea timpilor de aşteptare în staţii. Singura soluţie ar fi lărgirea parcului auto cu noi autobuze, în paralel cu retragerea progresivă din circulaţie a maşinilor vechi care au adunat în bord sute de mii de kilometri parcurşi în cei 12 - 13 ani de folosinţă. Speranţa ar sta în anunţata achiziţie a unui lot de încă 15 autobuze de medie capacitate pe care municipalitatea şi operatorul public de transport au de gând să le cumpere în acest an şi să le plătească în rate pe parcursul a 3 ani.

De altfel, chiar luni, 23 iulie a expirat termenul în procedura de consultare publică lansată în SEAP de către Braicar cu privire la viitoarea achiziţie a celor 15 autobuze. Mai departe, în funcţie de informaţiile pe care compania le va obţine în acest mod, va decide ce procedură să urmeze pentru cumpărarea noilor autobuze, precum şi valoarea estimată a contractului, în condiţiile în care vrea să le achite în 9 rate, pe durata a 3 ani.

Reamintim că, marţi, 24 iulie, “Braicar” a recepţionat un lot de 5 autobuze de medie capacitate, de la compania BMC (British Motor Corporation), cea de la care, în urmă cu mai mulţi ani, “Braicar” şi-a cumpărat o flotă de autobuze încă aflate în exploatare. Potrivit declaraţiilor conducerii operatorului de transport, noile maşini ar urma să intre pe trasee la începutul lunii august, după ce vor fi înmatriculate. De precizat că în ultimii ani, municipalitatea a asigurat “Braicar” fondurile necesare achiziţiei a 37 de autobuze noi mărcile Isuzu, Karsan şi, mai nou, BMC, o investiţie de milioane de euro.




Categorie articol: 

Comentarii