Mergi la conţinutul principal

“Modernizarea” Căii Galaţi. Proiect de 3 milioane de lei, fără locuri de parcare

• mai mult, în loc să creeze facilităţi noi pentru parcarea autoturismelor, prin actualul proiect de modernizare sunt desfiinţate şi cele improvizate până în urmă cu câteva săptămâni de locatarii blocurilor din cartierul Vidin • prin înlocuirea bordurilor vechi cu altele noi şi mult mai înalte, şoferii nu mai pot urca cu partea din faţă a maşinii pe trotuare • în acest fel, se ajunge în aceeaşi situaţie ca pe bulevardul Dorobanţilor, unde din patru benzi de circulaţie, doar două mai rămân disponibile • Primăria insistă ca proiectul să fie respectat “la virgulă”, promiţând că, pe viitor, va amenaja câteva parcări noi între blocuri, pentru a mai descongestiona criza locurilor de parcare

 

Pe lângă faptul că bate pasul pe loc, graficul de execuţie a lucrărilor fiind mult rămas în urmă, proiectul de modernizare a Căii Galaţi se prefigurează a fi un mare fiasco. Cel puţin pentru locatarii blocurilor de la capătul dinspre cartierul Vidin al acestei artere rutiere, implementarea modernizării, aşa cum a fost gândită de proiectanţi, prezintă deja un mare dezavantaj legat de criza locurilor de parcare. Până în urmă cu câteva săptămâni, posesorii de maşini care nu prindeau un loc de parcare în faţa scării, îşi lăsau autoturismele în spatele blocurilor, adică pe Calea Galaţi. În contextul înmulţirii peste măsură a maşinilor, ca să câştige spaţiu, aceştia parcau “în spic”, urcând un metru - un metru şi jumătate perpendicular pe trotuar. În acest mod, prima bandă a străzii nu era ocupată integral, iar pe trotuarele late de câţiva metri puteau circula şi pietonii. La ora actuală, şoferii care locuiesc în zonă nu mai au posibilitatea să urce pe trotuar, deoarece proiectul de modernizare a străzii a prevăzut înlocuirea vechilor borduri cu altele noi, mult mai înalte, care depăşesc cu circa 20 de centimetri nivelul carosabilului. În consecinţă, pentru că alte posibilităţi de parcare nu sunt, seara, când se întoarce toată lumea acasă, maşinile sunt ţinute tot “în spic”, însă de data aceasta ocupă integral prima bandă a carosabilului. Astfel, la fel cum s-a întâmplat şi pe bulevardul Dorobanţilor, unde s-a făcut “modernizare” fără să fie prevăzute şi locuri de parcare, în loc de patru benzi rămân efectiv pentru trafic doar două benzi, câte una pe fiecare sens.

“Este o lucrare făcută fără cap, cum se spune în popor. Dacă tot voiau să modernizeze strada, ar fi trebuit să se gândească la penuria de locuri de parcare şi să mai taie din trotuare, că sunt destul de late, pentru a le da posibilitatea şoferilor să îşi ţină maşinile asfel încât să încurce cât mai puţin circulaţia pe prima bandă a carosabilului. Aşa, au lăsat ditamai trotuarul şi au pus şi aceste borduri uriaşe, peste care nu mai ai cum să treci. Iniţial, când au montat bordurile, au ţinut cont de ce i-au rugat oamenii şi le-au pus culcate, astfel încât să poată fi urcate maşinile pe trotuar. Au stat bordurile aşa vreo câteva săptămâni şi a venit un «deştept» de la Primărie sau de unde o fi fost şi a spus că nu e bine, că proiectul prevede că bordurile trebuie să fie drepte, nu culcate, şi i-au pus pe ăştia de la firma care lucrează aici să le scoată pe toate şi să le schimbe poziţia. Acum sunt toate ridicate şi sunt mai înalte decât cota trotuarului. Când plouă, bălteşte apa aici ca într-o albie, că nu mai are cum să se scurgă. Deci vă daţi seama cât de bine a fost făcut proiectul ăsta... Bătaie de joc!”, ne-a spus Sorin D., unul dintre locatarii revoltaţi.

 

“Nu avem cum să ieşim din litera proiectului”

Marius Termegan, directorul Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Brăila, ne-a declarat că el a fost cel care a dat dispoziţie ca bordurile să fie repoziţionate la cota prevăzută în proiect. “La insistenţele cetăţenilor, executantul nu a ţinut cont de proiect şi a montat bordurile în aşa fel încât să poată fi parcate autoturismele pe trotuar. Aşa ceva nu era normal! Nu avem cum să ieşim din litera proiectului, deci am dispus ridicarea bordurilor la cota iniţială. Bordura e pusă pentru protecţia pietonilor, din moment ce trotuarul e destinat mersului pietonal”, ne-a precizat directorul Termegan. În ceea ce priveşte criza locurilor de parcare, acesta ne-a spus că situaţia nu este specifică doar cartierului Vidin şi că Primăria are în plan amenajarea a 20 de parcări noi, pe raza întregului municipiu. “Avem în vedere 20 locaţii de parcări, tocmai pentru degajarea căilor mari de circulaţie. Inclusiv în cartierul Vidin vor fi amenajate astfel de parcări”, ne-a spus şeful Direcţiei Tehnice.

Referitor la faptul că bordurile montate pe Calea Galaţi depăşesc cu câţiva centimetri inclusiv nivelul trotuarelor, aspect ce favorizează băltirea apei pe timp ploios, Marius Termegan a explicat că proiectul de modernizare a străzii respective este finanţat prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL) şi că, în urmă cu câţiva ani, când a fost iniţiat, o asfel de finanţare nu putea include şi trotuarele ci doar partea carosabilă şi bordurile. “De trotuare ne vom ocupa noi să le ridicăm până la cota noilor borduri, cu bani de la bugetul local”, a mai precizat directorul Termegan.

După cum v-am mai informat, lucrările de pe Calea Galaţi sunt executate de firma “Telor Invest” Bucureşti, valoarea totală a contractului ridicându-se la 3 milioane de lei, fără TVA. Ritmul de lucru al acestei firme îl nemulţumeşte pe primarul Marian Dragomir. Supărat că de câteva săptămâni nu se mai făcuse nimic pe şantier, acesta ameninţa, la începutul lunii iulie, cu rezilierea contractului. După aceste ameninţări, în zonă şi-au făcut apariţia câteva utilaje, care au turnat o porţiune din stratul de uzură de asfalt. După numai câteva zile, însă, utilajele au dispărut din nou, iar de vreo două săptămâni nu s-a mai turnat deloc asfalt. Întrebat, ieri, de reporterul nostru dacă îşi menţine ideea rezilierii contractului, primarul Marian Dragomir ne-a spus că da. “Chiar astăzi (ieri n.n.) i-am trimis constructorului o adresă prin care îl somăm să urgenteze lucrările, în caz contrar urmând să demarăm procedura de reziliere a contractului”, ne-a declarat primarul.

În ceea ce priveşte situaţia bordurilor care împiedică parcarea maşinilor pe trotuar, Dragomir spune că aşa a fost gândit proiectul, în 2015, (în mandatul lui Simionescu –n.n)  şi ca urmare trebuie respectată cota respectivă. “Când a fost elaborat acest proiect, nu s-a luat în calcul montarea unor borduri care să favorizeze parcarea autoturismelor pe trotuar şi nici amenajarea unor noi locuri de parcare, prin îngustarea trotuarelor. Noi vom încerca să ameliorăm situaţia locurilor de parcare, amenajând anumite zone dintre blocuri, inclusiv în cartierul Vidin”, a punctat edilul-şef.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro