Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

“Braicar”, noul imperiu (II)

• autorităţile locale au primit deja mai multe sugestii şi opinii legate de viitorul  plan de transport în municipiu, brăilenii arătându-se îngrijoraţi de faptul că prin dispariţia unor trasee secundare unele cartiere vor pierde legăturile directe cu zone de interes ale oraşului • Serviciul de Transport insistă că traseul 35 menţine legătura cartierului Chercea cu Hipodrom, la fel cum linia 15 leagă direct Vidinul cu Gara CFR şi cartierul Hipodrom • toate hărţile detaliate ale noilor trasee propuse pot fi consultate pe pagina web a Primăriei Brăila la secţiunea “transparenţă decizională 

 

Noul plan de transport cuprinzând viitoarele trasee ce vor fi deservite de “Braicar” sunt în măsură să asigure legătura între toate cartierele oraşului precum şi conexiunile cu principalele obiective de interes local, dă asigurări Serviciul de Transport Public Local de Călători şi Administrare Portuară (STPLCAP). După publicarea articolului cu titlul “Braicar, noul imperiu” foarte mulţi cititori au atras atenţia prin comentariile postate pe site-un nostru asupra unor neajunsuri în ce priveşte acoperirea întreg municipiului cu viitoarele trasee. Una dintre temele predilecte în cadrul comentariilor se leagă de faptul că prin dispariţia unor trasee de maxi-taxi câteva cartiere ar rămâne izolate. “Dar Viziru- Hipodrom? Dacă nu va mai fi 8 şi 40???? Este un liceu în Hipodrom şi sunt elevi care locuiesc în Viziru!!!”, sau “Acum dacă pe traseul lui 8 îl băgaţi pe 15, de ce nu faceţi traseul din capăt Vidin - Gară - Piaţa Mare şi mai departe. Nu va gândiţi că nu avem nici un alt mijloc de transport spre şi dinspre Gară şi Piaţa Mare. Lăsaţi traseul măcar cum a fost”, sunt doar câteva dintre punctele de vedere formulate de brăileni. Conducerea Serviciului de Transport susţine însă că problemele semnalate de brăileni au fost deja luate în calcul când s-a propus noua formulă a liniilor de autobuz şi a dat exemplul liniilor 35 şi 15 care sunt în măsură să asigure legăturile solicitate de călători. De asemenea, instituţia a insistat ca brăilenii care doresc să vină cu propuneri în cadrul procedurii de dezbatere publică privind noul plan de transport să consulte documentele publicate pe pagina web a Primăriei Brăila (la adresa www.primariabraila.ro/Transparenta decizionala) care detaliază itinerarul tuturor traseelor propuse.

De exemplu, linia 35 este în măsură să asigure legătura Chercea - Hipodrom, la fel cum linia 15 leagă Vidinul cu Gara CFR şi cartierul Hipodrom, după cum urmează:

Traseul 35: Soroli Cola - Şoseaua Baldovineşti - str Comuna din Paris - strada Brazdei - Şoseaua Focşani - Complex Armonia - Piaţa Bărăganului - str Alexandru Vlahuţă - str Barbu Şt. Delavrancea - Şos Rm. Sărat - str Griviţa - str. Şcolilor - str Pietăţii - Şoseaua Buzăului - str Chişinău - Calea Călăraşilor - str. Pietăţii - str Şcolilor - str Griviţa şi mai departe pe acelaşi itinerar prezentat mai devreme înapoi la capătul de linie de la Soroli Cola.

Traseul 15: Vidin - str. Industriei - str Cezar Petrescu - Calea Galaţi - str Griviţa - str. E Grigorescu - Gara CFR - str Griviţa - str. Şcolilor - str Pietăţii - rondou Liceul cu Program Sportiv din imediata vecinătate a Spitalului 3 şi retur.

Reamintim că autoritatea locală a gândit un nou plan de transport care vine cu o serie de modificări, importante spunem noi, pentru brăilenii care circulă în mod frecvent cu mijloacele de transport în comun şi care s-au obişnuit în ultimii ani cu o anumită configuraţie de trasee. Pe scurt, într-un viitor cât mai apropiat - speră autorităţile locale -, ar urma să intre în vigoare un nou plan de transport, având “Braicar” drept operator unic, şi în care sunt prevăzute 4 trasee pentru tramvai şi alte 12 pentru autobuze. Programul este la acest moment în dezbatere publică pe pagina web a Primăriei Brăila (la adresa www.primariabraila.ro/Transparenta decizionala), iar punctele de vedere, obiecţiunile, ori sugestiile din partea comunităţii locale sunt aşteptate până cel târziu luni, 12 martie. Procedural, la sfârşitul acestei etape se va trece la semnarea Contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători prin curse regulate auto şi electric în Municipiul Brăila după ce, în prealabil, va fi obţinut şi avizul Consiliului Concurenţei.

 

www.primariabraila.ro




Categorie articol: 

Comentarii