Mergi la conţinutul principal

Sensurile giratorii şi învârtitul în cerc

În plus, este şi cea mai bună metodă din punct de vedere al siguranţei circulaţiei. De aceea, pentru cine ştie, vestul Europei este plin de sensuri giratorii, mai ales în localităţi.
Autorităţile noastre - locale şi nu numai - ar fi trebuit să realizeze de ani de zile că giratoriile salvează vieţi, că asigură eficienţă, că sunt uşor de realizat şi că ar trebui făcute peste tot pe unde e posibil - de la intersecţiile drumurilor naţionale cu drumurile secundare până la intersecţiile din oraşele mari sau mici, unde spaţiul permite.
Mai nou, Consiliul Local a început şi el să tot învârtă şi să răsucească problema amenajării unor sensuri giratorii prin municipiu, fără să se hotărască însă unde ar trebui făcute, cum să arate, când să fie construite şi pe câţi bani.
Un giratoriu nu este chiar foarte ieftin dacă vrei să faci unul cu adevărat complex, cu sensuri de intrare şi de ieşire delimitate, cu spaţii verzi şi ronduri de flori, cu elemente arhitecturale şi de siguranţă etc. Oricum, nici să dai 300.000 de lei pe un giratoriu, aşa cum avea de gând Primăria, nu-i ceva firesc, poate doar dacă poleiezi toată intersecţia cu aur. Poţi, la fel de bine, să trasezi în mijlocul intersecţiei un cerc haşurat, să-i pui pe şoferi să-l ocolească şi să nu dai niciun ban - decât eventualele daune pe care unii conducători auto le-ar putea obţine în instanţă, pe motiv că n-au observat giratoriul. Sau poţi, într-adevăr, să foloseşti balize, care nu costă mare lucru, dar care măcar sunt vizibile, însă - trebuie să fim de acord - arată urât şi parcă ar delimita o lucrare pe şosea.
În mod normal, în Primăria aia ar trebui să existe nişte specialişti în urbanism şi circulaţie rutieră, care să-şi dea seama singuri ce fel de giratorii ar trebui amenajate, unde anume şi cam cum să arate - plus că şi Poliţia Rutieră îi poate consilia, gratis. În plus, până se decide CLM ce şi cum, se pot folosi şi balize, pentru amenajarea unor giratorii provizorii, pentru că siguranţa ar trebui să fie prioritară în orice analiză în acest sens, mai ales că, în Consiliu, problema s-a rezolvat printr-o amânare pe termen nelimitat.
Cum spuneam, giratoriile sunt extrem de eficiente, însă dacă eşti suficient de prost încât să nu ştii să ieşi dintr-o asemenea intersecţie, te învârţi în cerc până ameţeşti.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro