Să tragem apa! | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Să tragem apa!

Marile lanţuri de hipermarketuri şi supermarketuri au ales nişte firmuliţe să le fabrice fel de fel de produse, în numele unor mărci proprii, majoritatea de mult consacrate. La preţuri cât mai mici, desigur. Avantajul există de ambele părţi: retailerii oferă consumatorilor cu buget redus - şi sunt foarte mulţi, din păcate - produse sub mărci proprii la preţuri mici, astfel că au vânzări mari, iar producătorii desemnaţi au certitudinea unor vânzări la care, în alte condiţii, probabil nici n-ar putea spera.
O marcă proprie oferă cumpărătorului şi garanţia că poate n-or fi respectivele produse cele mai bune, dat fiind preţul redus, dar măcar sunt bune de consumat. Ceea ce, iată, în cazul unor mărci de apă plată, aceasta s-a dovedit a fi o iluzie. De fapt, s-a descoperit că numărul de germeni din unele mărci proprii de apă plată - Winny, Aro, Izvorul Zânelor, Calipso şi Aqua Quinn - depăşeşte atât de mult normele maxime legale admise (de zeci de ori chiar de sute de ori!!!), încât nu sunt bune de consum. Ba chiar sunt de-a dreptul periculoase. Este o apă cu mult mai proastă şi mai nesănătoasă decât apa de la robinet, deşi este de câteva sute de ori mai scumpă pentru că dacă am uitat, apa de la robinet, aia cu care au crescut zeci de milioane de români până să apară apa plată în magazine, costă cu mult sub un ban litrul. Şi sigur este mai sănătoasă şi mai atent controlată decât apa din magazine!
Pentru că aici este adevărata problemă: cine şi când controlează produsele pe care le consumăm? S-a aflat acum de problema apei plate doar pentru că s-au făcut nişte verificări pe fondul tragediei bebeluşilor contaminaţi. Altfel, am fi băut mult şi bine mizeria aia de apă. Poate că autorităţile n-au timp, resurse şi personal să controleze prea des ce iese din fabrici şi ce ni se vinde prin magazine - deşi nu este o scuză -, dar oare ce fel verifică marii retaileri produsele pe care ni le oferă sub propriile mărci? De ce să permiţi tu, ditamai retailerul, unei firme căreia îi dai de lucru să-şi bată joc de tine şi mai ales de clienţii tăi? De ce să-i înşeli încrederea unui consumator de bună credinţă, care crede că marca ta e una sigură pentru consum, lăsând o firmă ce produce ceva în numele tău să-ţi livreze o apă mai murdară decât cea folosită la trasul apei la WC? Pentru că acesta este paradoxul: apa de la WC să fie mai sănătoasă decât cea pe care o cumperi de la magazin, pe bani grei.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro