„Iohannis e profesor de istorie (n.r. - Iohannis e, de fapt, profesor de fizică), e competent sau ce? Mă îndoiesc că Iohannis este specialist în Transporturi. (...) Iohannis a greşit că a respins nejustificat numirea lui Mihai Fifor. Domnul Fifor e un om foarte civilizat, un om normal, e preşedintele Comisiei de Transporturi. (...) Seamănă puţin cu Klaus Iohannis, vorbeşte puţin şi nu merita chestia asta. Gestul preşedintelui este unul politic şi nejustificat", a fost răspunsul agitat al premierului.
De fapt, decizia preşedintelui este una cât se poate de justificată. Mihai Fifor este licenţiat în filosofie, masterand în literatura română şi doctor în antropologie socială. A urmat, ca mai toţi politicienii, SNSPA-ul şi Colegiul Naţional de Apărare, că este la modă, a fost manager al Muzeului Olteniei şi a fost ales, de colegii săi senatori, preşedinte al Comisiei de Transporturi din Senat - aceasta fiind şi singura sa conexiune cu acest domeniu extrem de complex (şi Becali era membru al Comisiei Juridice, dar singura sa legătură cu juridicul a fost puşcăria).
Să numeşti un filosof care să se ocupe de autostrăzi, şosele, aeroporturi, căi ferate şi porturi este doar o glumă proastă. Cum la fel poate fi caracterizată întreaga activitate de la Ministerul Transporturilor, derulată sub guvernarea Ponta. Nu de alta, dar în ultimii 3 ani, pe la acest minister s-au perindat nu mai puţin de cinci miniştri - Ovidiu Silaghi (urmărit penal), Relu Fenechiu (condamnat), Ramona Mănescu, Dan Şova (urmărit penal), Ioan Rus - toţi cu rezultate sublime spre zero la capitolul infrastructură. Nu că predecesorii lor ar fi făcut vreo mare brânză - excepţie Anca Boagiu, Ponta tăind şi acum panglici la autostrăzile începute în mandatul ei.
Şi nu de alta, dar s-a filosofat prea mult pe tema autostrăzilor în ultimii ani, iar rezultatele se văd: România are doar 700 de km de autostradă, jumătate comparativ cu Ungaria, de exemplu, o ţară de vreo trei ori mai mică. Aşa s-a filosofat şi cu Autostrada Piteşti - Sibiu, amânată trei ani doar pentru mofturile lui Ponta&Şova, aşa s-a filosofat şi cu Comarnic - Braşov, pentru care Ponta şi-a dat cuvântul că, în caz de nefinalizare până în 2016, nu va mai candida la alegeri, cum la fel s-a filosofat şi cu Masterplanul de Transport General al României - respins de vreo trei ori de Comisia Europeană pentru că era plin de aberaţii. Din cauza atâtor filosofii şi filosofări, România pierde miliarde de euro, bani nerambursabili, de la UE, alocaţi pentru autostrăzi în perioada 2007-2013 (cheltuibili până la finele acestui an) şi fără să folosească încă nimic din alte miliarde de euro alocaţi pentru perioada 2014-2020. Poate e cazul să filosofăm mai puţin când este vorba de infrastructura de transport a României şi să construim mai mult.