Mergi la conţinutul principal

O, nu! Podul se întoarce!

Contextul a fost, să zicem, unul bine-intenţionat: Consiliul Judeţean Brăila a organizat o întâlnire cu investitorii - vechi sau posibili viitori - pe tema problemelor economice ale judeţului. De la asta s-a ajuns la repunerea pe tapet a ipoteticei Zone Metropolitane Brăila-Galaţi, după care s-a ajuns la problema podului. Dacă şeful CJ Galaţi, Nicolae Bacalbaşa, s-a declarat de acord cu şeful CJ Brăila, Viorel Mortu, pentru susţinerea proiectului podului peste Dunăre de la Brăila, primarul din oraşul vecin, Marius Stan, vrea tunel pe sub Dunăre, la Galaţi. Ceea ce l-a enervat până şi pe Aurel Simionescu. Şi uite-aşa a re-re-re-reizbucnit cearta, deşi toţi cei 4 oficiali fac parte din aceeaşi mare familie a PSD. Situaţie care continuă, aşa cum calcula chiar primarul Brăilei, de 15 ani încoace. 15 ani care au trecut degeaba pe lângă noi şi s-au dus pe apa Sâmbetei. Sau mai degrabă pe cea a Dunării. Şi sigur vor mai trece încă pe-atâţia până se va demara ceva concret în privinţa asta.
Dar ce se putea face în cei 15 ani? Păi, dacă se dorea şi exista într-adevăr voinţă să se facă ceva, putem porni următorul calcul logic. Podul peste Dunăre ar costa cam 250 de milioane de euro. Dacă faci ditamai podul, te gândeşti şi la nişte autostrăzi care să-l pună cu adevărat în valoare. Şi ai face una - logic! - de la pod la Constanţa (nu prin municipiul Tulcea, ci pe lângă Munţii Dobrogei) plus alta de la pod la Focşani, prin Galaţi, urmând astfel să asigure legătura întregii Moldove - şi a noastră şi a celei de peste Prut, dar şi a Ucrainei - cu Dobrogea, cu litoralul şi cu Portul Constanţa. Şi ai mai face o autostradă care să lege podul de municipiul Buzău, pentru legătura judeţelor Tulcea, Buzău, Galaţi şi Brăila de direcţia Bucureşti. Cam ce spune Masterplanul ce ar urma să se concretizeze după anul 2030. Cele 3 autostrăzi ar totaliza cam 350 de kilometri, două treimi în pură câmpie, iar restul prin zonă de deal. La un preţ mediu de 4 milioane de euro pe kilometru, autostrăzile ar totaliza 1,4 miliarde de euro. Plus podul, s-ar ajunge la vreo 1,65 miliarde de euro. Dacă în urmă cu 15 ani, toate cele 6 judeţe direct interesate - Brăila, Galaţi, Vrancea, Buzău, Tulcea şi Constanţa, adică actuala Regiune de Sud-Est, înfiinţată încă din 1998 - ar fi demarat proiectul pe cont propriu, asta ar fi însemnat un aport financiar de vreo 18 milioane de euro pe an pentru fiecare judeţ. Doar 18 milioane de euro anual! Un mizilic, probabil mai puţin decât se fură an de an din contractele cu statul în fiecare dintre cele 6 judeţe.
Iar banii se puteau asigura şi de la bugetele locale, şi din fonduri europene, sau chiar din emiterea de obligaţiuni municipale. Iar acum nu doar că ar fi existat această reţea de autostrăzi, dar ar fi putut să producă şi bani, pentru că o taxă ar fi fost absolut justificată.
Asta se putea face în cei 15 ani, cu 18 milioane de euro pe an. Dar cearta, scandalul, promisiunile neonorate şi datul din gură au fost mai ieftine, fiind pe nervii noştri.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro