Mergi la conţinutul principal

Licitaţiile incompetenţei la CJ şi Primărie

Vorbim despre nişte licitaţii banale în sinea lor, organizate an de an, având acelaşi obiect şi cam aceleaşi date (de multe ori şi acelaşi câştigător). Licitaţii care se ştiu de ani de zile, pentru lucruri care se cunosc tot de ani de zile, fără elemente-surpriză, ce ar trebui să se desfăşoare, de fiecare dată, tot mai bine. Este vorba despre licitaţia pentru Programul Lapte-Corn, organizată de Consiliul Judeţean, şi cea pentru amenajarea teraselor estivale în spaţiile publice, organizată de Primărie. Cu toate acestea, licitaţiile se desfăşoară parcă din ce în ce mai prost şi parcă din ce în ce mai târziu.
De exemplu, cea pentru laptele şi cornul şcolarilor a fost anunţată de CJ abia zilele trecute, înscrierea la licitaţie putându-se face până pe 6 septembrie, cu doar 6 zile înainte de începutul anului şcolar. De ce aşa târziu? CJ are şi o explicaţie. Tâmpă rău! Cică vinovat este de fapt Guvernul, pentru că înainte de lansarea achiziţiei, CJ avea nevoie să afle de la Inspectoratul Şcolar care este durata anului şcolar. Cum Guvernul a stabilit structura anului şcolar 2016 - 2017 abia la începutul lunii iulie, „informaţiile au ajuns cu întârziere la autoritatea contractantă, astfel încât să-şi poată face întreaga documentaţie de achiziţie în programul Lapte-Corn". Serios? Deci Guvernul a anunţat pe 8 iulie structura anului şcolar, dar CJ a avut nevoie de o lună ca să afle această informaţie şi să realizeze documentaţia! De parcă nu o putea realiza cu mult înainte, iar pe 8 iulie să se uite la televizor şi doar să completeze datele de începere şi de final ale anului şcolar. De fapt, este fix aceeaşi documentaţie ca şi în anii trecuţi, acelaşi preţ, aceleaşi produse proaste, aceleaşi condiţii, aceleaşi şcoli. Şi de parcă anul şcolar putea începe în decembrie, şi nu în jur de 15 septembrie. De-asta n-au putut angajaţii CJ să pregătească documentaţia din timp, că nu le-a zis Guvernul dacă anul şcolar începe pe 15 sau pe 12 septembrie.
Ce să mai vorbim despre Primărie, care aproape an de an organizează licitaţiile pentru terase cu mult după începerea sezonului cald. Ba chiar, anul acesta, când unii se pregătesc deja de închiderea teraselor. Cât de normal este ca o primă asemenea licitaţie să aibă loc pe 4 iulie, iar a doua pe 4 august? La Primăria Brăila nu se ştie că vara începe, de fapt, pe 1 iunie şi că sezonul estival are startul la 1 mai? Şi că, de fapt, vreme de terasă poate fi chiar din martie-aprilie (anul acesta a fost încă din februarie)?
N-ar fi mai normal ca la finele acestei veri să se organizeze deja licitaţiile pentru terasele de anul viitor? Poate respectivii întreprinzători vor să ştie din timp ce buget îşi prognozează pentru anul viitor şi poate că vor să-şi deschidă terasa din ianuarie (apropo, poate se află şi la Primărie, chiar există sisteme de încălzire pentru terase).
Cât de incompetent trebuie să fii ca să nu ştii când vine vara sau când începe anul şcolar? Apropo, ca informaţie pentru CJ şi primărie: iarna începe pe 1 decembrie, iar sezonul rece pe 1 noiembrie. Când vor avea loc anul acesta licitaţiile pentru deszăpezire?

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati pe facebook.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

Comentarii

 

INFORMAŢII CONTACT

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro

 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu