După «caramelizarea» pâinii urmează «albirea» laptelui | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

După «caramelizarea» pâinii urmează «albirea» laptelui

Nici n-a intrat bine în vigoare noua reglementare dispusă de Autoritatea Naţională Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, că a apărut alta. De data asta sunt vizaţi comercianţii de lapte din pieţele agro-alimentare. Practic, de la 1 ianuarie 2014, cei care vând lapte sunt obligaţi să asigure răcirea lui rapidă în tancuri speciale precum şi transportul la temperaturi reduse şi depozitarea în aceleaşi condiţii în spaţiile de vânzare. Vânzarea se poate face doar în decurs de maxim două ore după ce laptele a fost muls cu instalaţii electrice.
Noile condiţii sunt contestate de comercianţii particulari din pieţe, pe motiv că nu au suficienţi bani să achiziţioneze astfel de echipamente. Mai există şi noi reguli ce prevăd ca animalele să fie controlate periodic şi să se afle în evidenţa medicului veterinar, iar proprietarii lor să aibă şi ei adeverinţă de la medicul de familie, care să ateste faptul că pot desfăşura activităţi în domeniul prelevării şi prelucrării laptelui. Nimeni nu se împotriveşte acestor din urmă reguli, ele sunt chiar necesare pentru că oferă un plus de siguranţă pentru cei care preferă să cumpere din piaţă.
În ultimii ani, au existat câteva intenţii de a fiscaliza piaţa agroalimentară, nefinalizate însă. Nimic de zis, este tendinţa omniprezentă a acestor vremuri, iar România ştim cu toţii că stă foarte bine la capitolul evaziune fiscală. Dar de la impunerea unor condiţii împovărătoare pentru micii comercianţi şi până la impozitarea muncii lor este distanţă mare. La urma urmei, în pieţe aproape totul e pe gustate - mai ales la produsele lactate. De ce n-ar fi aşa şi în marile magazine? De ce regulile de comercializare să fie impuse doar dinspre lanţurile multinaţionale de magazine alimentare către pieţele tradiţionale şi nu şi invers? Rezultatul final ar fi în mod cert avantajos pentru cumpărător, şi nu doar pentru profitul celui care vinde.
Dacă am fi avut o administraţie cu adevărat interesată de ceea ce e mai bine pentru cetăţean, acest subiect nici n-ar fi existat. Din nefericire, continuăm să rătăcim în vremea guvernelor care-şi îndeplinesc atribuţiile doar pe jumătate. Cel mult.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro