Cum altfel aş putea să conturez această stare de lehamite generală, în care ne-am pierdut identitatea şi puterea de a discerne binele de rău, de a alege grâul de neghină şi am ales să tolerăm la nesfârşit prostia, incompetenţa şi bătaia de joc? Dincolo de avalanşa de promisiuni şi dezamăgiri care ne torturează existenţa, uneori, suntem singurii vinovaţi pentru alegerile noastre şi, de fiecare dată, prostia se plăteşte. Şi, ca să nu batem câmpii cu generalităţi pe care oricum, le înghiţim pe nemestecate, v-aş întreba ce părere aveţi despre serviciile companiei RCS-RDS, de exemplu. Personal, am reuşit să cunosc majoritatea angajaţilor de la Brăila, dar nu pentru că am fi prieteni pe cine ştie ce reţea de socializare, ci pentru că, din două în două zile, în zona în care locuiesc, nu am internet ore în şir. Ca într-un adevărat ritual, de fiecare dată telefonul de la serviciul deranjamente sună insistent, liniile sunt ocupate, operatorii îşi cer probabil scuze pentru alte defecţiuni, din alte zone ale oraşului, aşteptăm, revenim. Săptămâna trecută, din două în două zile am sesizat reprezentanţilor RCS-RDS că Internetul nu funcţionează în zonă şi, după fiecare reclamaţie am aşteptat, am revenit, am primit promisiuni, asigurări, scuze, dar toate acestea nu aveau niciun efect asupra semnalului care se încăpăţâna să nu se trezească la realitate sau asupra celor care nu erau în stare să remedieze situaţia. Ca prin minune, Internetul apare însă de fiecare dată mai devreme de 48 de ore de la semnalarea defecţiunii, astfel încât abonatul să nu poată solicita despăgubiri companiei RCS -RDS, dar după câteva zile dispare din nou, iar noi, abonaţii, suntem într-o permanentă legătură telefonică, desigur, cu angajaţii firmei, care îşi cer scuze pe timpul nostru, pe nervii noştri şi pe banii noştri. Dacă nu aş plăti la timp abonamentul, mi s-ar aplica penalizări, dar niciodată nu mi s-au scăzut de la plata lunară zilele în care RCS-RDS nu a furnizat serviciile cu care s-a obligat prin contract. Mai mult decât atât, în această "zonă crepusculară" există abonaţi care desfăşoară diverse activităţi acasă, în faţa calculatorului şi înregistrează pierderi însemnate fără Internet, dar nimeni nu îi despăgubeşte atunci când RDS -RCS îşi bate joc de munca sau de banii lor. Contravaloarea zilelor de nefurnizare a serviciilor se rezumă la simple scuze din partea operatorilor şi asigurări deşănţate că pe viitor situaţia se va remedia. Vi se pare corect?