Există însă şi oameni care mint cu atâta uşurinţă şi cu o asemenea nonşalanţă, încât fac din asta aproape un mod de viaţă. Conştienţi de acest lucru, folosesc minciuna cu atâta măiestrie, încât cei mai mulţi dintre ascultătorii lor nici nu realizează că sunt prostiţi în faţă. Dimpotrivă, au impresia că, atunci când le atragi atenţia că sunt minţiţi, tu eşti cel care nu spui adevărul.
Ei bine, dacă ar fi să-mi imaginez cum ar arăta minciuna dacă ar lua chip de om, Victor Ponta mi s-ar părea întruchiparea perfectă. Aproape că nu e zi în care să nu spună o minciună, să ocolească adevărul sau să nege vehement evidenţa. E un adevărat maestru la acest capitol. Iar un ultim exemplu în acest sens îl constituie acciza suplimentară de 7 eurocenţi pe litrul de carburant. Anunţată iniţial ca fiind o taxă destinată exclusiv construcţiei de noi autostrăzi, noul bir pe benzină şi motorină s-a dovedit a fi doar o metodă de a aduna bani în plus la buget, necesari cheltuielilor curente ale guvernului, într-un an electoral. Altfel, această taxă nu ar fi fost prevăzută în acordul cu FMI şi în bugetul pe acest an. O taxă din care se vor aduna 2 miliarde de lei, bani de care guvernul are nevoie pentru a finanţa orice altceva, numai autostrăzi noi nu. A spus-o inclusiv noul ministru al Finanţelor, tânăra şi neexperimentata în ale minciunii Ioana Petrescu, întrebată ce se poate întâmpla dacă nu se introduce această nouă taxă şi dacă există riscul ca banii să nu mai ajungă pentru pensii şi salarii. "Da. Sunt 2 miliarde, gândiţi-vă. Ar fi fost 2,670 miliarde, acum sunt 2 miliarde. Evident că exista un pericol foarte mare pentru că o mare parte din cheltuielile pe care le avem la buget sunt cheltuieli - nu ştiu dacă le-aş numi fixe, dar de genul de care descrieţi dumneavoastră: pensii, salarii. Care, vrând-nevrând, trebuie acoperite. Nu vorbim de lucruri care se taie foarte uşor. Restul de 25% se mai poate, dar vorbim aici de 2 miliarde şi asta e o sumă considerabilă. Era absolut necesar de introdus această taxă".
Evident, Ponta a sărit ca ars, cum că a interpretat presa greşit declaraţiile tinerei ministrese sau că n-a fost Ioana Petrescu capabilă să explice lucrurile cum trebuie, ca şi în cazul "electoratei", premierul trântind o declaraţie pentru care actualul ministru de Finanţe ar trebui să-şi vadă de cariera sa strălucită din SUA, de unde a venit să ajute guvernul: "Nu are cum să spună în cuvinte foarte simple lucruri complicate. Încearcă şi ea, săraca, ce să facem... eu sunt traducătorul", a spus Ponta. De fapt, el e mincinosul.
Cu tupeu, Ponta a sărit şi la gâtul preşedintelui, care a cerut din nou guvernului să renunţe la acciza suplimentară pe carburant: "Băsescu să indice şi cum acoperim renunţarea la acciză, dacă nu vrea să fie doar un demagog!". Păi, ce anume să se acopere prin renunţarea la acciză? Autostrăzile noi de pe hârtie? Nu trebuie să se acopere nimic, ci pur şi simplu n-ar mai fi bani pentru autostrăzi noi, dar altele decât cele pentru care România primeşte miliarde de euro nerambursabili, din fondurile UE, pe care oricum nu suntem în stare să le construim. Apropo de acest aspect, tocmai guvernul spune, într-un memorandum mai puţin public, că România va trebui să atragă 1,28 miliarde euro (!!!) prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi doar în acest an şi anul viitor, pentru a nu pierde aceşti bani, care au fost alocaţi ţării noastre pentru perioada 2007-2013!.
De fapt, din acciza suplimentară pe carburant trebuie acoperite fix cheltuielile curente ale guvernului, cele despre care vorbea ministrul Finanţelor şi care includ, evident, şi pensii şi salarii. Cheltuieli care vor fi mai mari, fiind şi an electoral. Prin urmare, la fiecare litru de carburant pus în rezervorul maşinii, la fiecare produs pe care îl cumpărăm şi care, pentru a ajunge pe raft, a fost transportat cu maşina, vom plăti incompetenţa, dezmăţul electoral şi minciuna unui premier ce se vede chiar preşedinte. Da, atât timp cât milioane de oameni se lasă prostiţi în faţă, minciuna cu chip uman ştie că are toate şansele să ajungă şi preşedinte.