Mergi la conţinutul principal

Accesul online al angajaților la datele din Registrul general de evidență al salariaților (REVISAL), abia din 2025

• modificările aduse Codului Muncii prin Legea nr. 144/2022 se vor aplica după data de 31 decembrie 2024, când va intra în exploatare sistemul informatic aferent REGES, conform Planului Național de Redresare și Reziliență • până la data la care sistemul informatic va fi funcțional, Inspectoratul Teritorial de Muncă are obligația să le elibereze salariaților, la solicitarea scrisă, un extras care să reflecte activitatea prestată

 

Guvernul a aprobat, recent, procedura de acces online a angajaților și a foștilor angajați la datele din Registrul general de evidență a salariaților (cunoscut și sub denumirea de REVISAL), modalitatea de generare și descărcare a extrasului, precum și condițiile în care se poate dovedi vechimea în muncă și/sau specialitate, această posibilitate fiind creată prin modificările aduse Codului Muncii de Legea nr. 144/2022, informează surse din cadrul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, citat de ITM Brăila. 

Astfel, prin procedura introdusă de actul normativ adoptat, salariații sau foștii salariați își vor putea accesa online datele referitoare la activitatea prestată la diferiți angajatori, în baza unui contract individual de muncă. Dreptul de acces este limitat la vizualizarea, descărcarea și tipărirea acestor date, precum și generarea și descărcarea unui extras din registru, cu care angajatul să poată dovedi perioadele lucrate, respectiv vechimea în muncă și în specialitate, împreună cu alte documente existente în dosarul personal.

Alte măsuri reglementate de Hotărârea de Guvern se referă la: stabilirea condițiilor în care pot fi accesate datele din registru, prin obținerea numelui de utilizator și a parolei, fie personal, la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă, fie prin e-mail, în situația în care aceștia dețin semnătură electronică calificată; completarea Registrului general de evidență a salariaților cu elemente noi, referitoare la nivelul și specialitatea studiilor absolvite; reglementarea condițiilor în care, prin extras, se poate dovedi vechimea în muncă și/sau specialitate, respectiv prin asumare de către angajator și certificare prin semnătură, pe baza documentelor justificative din dosarul de personal al salariatului, a documentelor contabile și altor documente aflate în arhiva societății.

"Aceste reglementări vor intra în vigoare la data de 31 decembrie 2024, când va intra în exploatare și sistemul informatic aferent REGES, conform Planului Național de Redresare și Reziliență. Până la data la care sistemul informatic va fi funcțional și pentru a facilita accesul salariaților și al foștilor salariați la datele lor din registru, Inspectoratele Teritoriale de Muncă au obligația să elibereze acestora, la solicitarea scrisă, un extras care să reflecte activitatea prestată în baza unui contract individual de muncă", precizează sursa citată.

 

"În prezent, se lucrează la crearea unei arhitecturi a sistemului informatic, net superioare celei existente"

Digitalizarea Inspecției Muncii vizează crearea unui sistem informatic suplu, prin simplificarea procedurilor de acces și utilizarea semnăturii electronice, care va facilita activitatea de control pe care o desfășoară instituția și va asigura creșterea eficienței actului de control. Noul sistemul informatic REGES-ONLINE va asigura accesul autorităților și instituțiilor publice la înregistrarea datelor în interfața de programare a aplicațiilor (API). Totodată, sistemul centralizat, complet online, va putea fi accesat de angajatori și de salariați, aceștia din urmă putând să obțină informații despre propriul contract de muncă, să verifice informațiile încărcate de angajator și să semnaleze eventualele erori. În prezent, se lucrează la crearea unei arhitecturi a sistemului informatic, net superioare celei existente, care să răspundă nevoilor tuturor celor interesați în valorificarea informațiilor cuprinse în această bază de date - salariați, foști salariați și angajatori, autorități sau instituții publice.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro