Mergi la conţinutul principal

Viteză de 210 km/h pe calea ferată, la Făurei

• nu vorbim, însă, de infrastructura uzuală a CFR ci de Centrul de Testări Feroviare, unde s-a făcut proba unui pantograf din Serbia, montat pe o locomotivă românească produsă la Electroputere și modernizată recent de firma Softronic din Craiova • construit în 1978, inelul feroviar de la Făurei își menține standardele înalte de performanță fiind unul dintre puținele obiective cu care CFR se mai poate mândri în țară și chiar în străinătate • obiectivul a fost modernizat în 2008, iar în curând va beneficia de noi investiții din fonduri europene, care vor permite atingerea unor viteze de până la 250 km/h în timpul testelor

 

În contrast evident cu starea de degradare la care a ajuns mare parte din infrastructura Căilor Ferate Române (CFR), Centrul de Testări Feroviare (CTF) de la Făurei își menține standardele înalte de performanță, fiind unul dintre puținele obiective de acest gen din România cu mare căutare printre partenerii străini. Asta în contextul în care inelul feroviar de la Făurei este unul dintre cele mai mari din Europa Centrală și de Est, fiind întrecut doar de o amenajare similară din Cehia, unde se pot testa trenuri de mare viteză, care pot atinge și chiar depăși 300 km/h. Vestea bună este că și Centrul de Testări Feroviare Făurei va beneficia, în viitorul apropiat, de o amplă modernizare, cu fonduri europene, la finalul căreia inelul de testări va putea face față unor viteze de până la 250 km/h. 

Revenind în prezent, zilele trecute s-a testat aici un pantograf pentru Serbia, montat pe o locomotivă de producție românească, marca Electroputere dar modernizată de firma Softronic din Craiova. Performanța constă în faptul că, în timpul probelor, s-a atins cu respectiva locomotivă dotată cu pantograful aflat în test viteza de 210 kilometri pe oră. Ultima dată când la Centrul de Testări Feroviare din Făurei s-a atins o asemenea viteză a fost în 2008, când s-au făcut probe cu o locomotivă electrică de 5100 kw și 126 tone greutate, și cu un vagon test de 32,2 tone, din Germania.

După cum v-am mai informat, ”inelul” de încercări feroviare de la Făurei s-a dat în funcțiune în 1978, fiind unic în Europa la acea vreme. Este vorba despre o linie lungă de circa 20 km, cu podețe, curbe, semibariere etc, concepută pentru testarea unor trenuri care puteau atinge, atunci, viteza de 200 km/oră și chiar 215 km/h, neoficial. În perioada 2006-2008, CTF Făurei a trecut printr-un amplu proces de reabilitare și modernizare, fapt ce îi permite în prezent să fie unul dintre cele mai solicitate centre de testare din Europa. Iar pentru o mai mare siguranță în exploatare, în perioada 2 mai - 7 iunie a.c., secții specializate din cadrul Regionalei CFR Galați au executat și finalizat lucrări de reparații, în valoare de 500.000 lei, la inelul mare  de 13,7 km, constând în: înlocuirea de traverse; buraj, nivelări longitudinale și transversale; ripaj, profilare prismă de balast; verificarea și reglarea geometriei liniei de contact la un număr de 276 stâlpi; reparația cablului colector între stâlpi SBC și reglarea perendulelor contravânt la 176 stâlpi SBC; verificarea/rezolvarea zig-zagului față de axul căii ferate și a înălțimii față de nivelul de nivelul superior al căii de rulare. Astfel, s-a putut atinge viteza de 210km/h la testarea pantografului din Serbia montat pe locomotiva românească. După cum ne-a informat ing. Nicolae Gheorghe, șeful CTF Făurei, în perioada imediat următoare va urma testarea unui vagon din Bulgaria, apoi se vor onora solicitări venite din țări precum Spania sau Polonia.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro