Mergi la conţinutul principal

Viitorii pensionari din invatamint reclama Inspectoratul Scolar

Profesorii care urmeaza sa se pensioneze in acest an scolar sint nemultumiti de atitudinea reprezentantilor Inspectoratului Scolar in ceea ce-i priveste. Ei spun ca li s-au incalcat drepturile atunci cind in sedinta cu directorii din aceasta saptamina li s-a interzis sa faca cereri de continuare a activitatii. Pe de alta parte, inspectorul de personal Aristica Balaban a spus ca nu a interzis nimic, numai ca a anuntat ca in acest an nu vor fi aprobate cereri de continuare a activitatii.
Conform Statutului Personalului Didactic, art. 128, personalul didactic din invatamintul preuniversitar de stat, cu gradul didactic I sau titlul stiintific de doctor, care dovedeste competenta profesionala deosebita, poate fi mentinut ca titular in functia didactica pina la trei ani peste virsta de pensionare la cerere, cu avizul consiliului profesoral al unitatii de invatamint, exprimat in urma votului nominal deschis si cu aprobarea anuala a inspectoratului scolar.
Inspectorul responsabil cu personalul din Inspectoratul Scolar, prof. Aristica Balaban, a precizat ca in acel articol nu se spune ca trebuie, ci poate si se precizeaza ca inspectoratul trebuie sa-si dea avizul anual, deci nu este obligatoriu sa se accepte continuarea activitatii. "Conform metodologiei de miscare a personalului didactic nr. 5602 din 13 noiembrie 2006, cadrele didactice care solicita continuarea activitatii pot fi mentinute ca titulare in functia didactica peste virsta standard de pensionare numai daca a fost asigurat numarul necesar de posturi didactice vacante corespunzatoare pentru solutionarea restringerilor de activitate. Pentru ca in calendarul stabilit de MEdC privind miscarea personalului didactic depunerea dosarelor pentru continuarea activitatii are loc in perioada 19 - 23 februarie, iar proiectele schemelor de incadrare vor fi inaintate de catre scoli dupa 26 februarie, nu vom sti numarul de restringeri de activitate. Doar putem sa evaluam ca va fi foarte mare in comparatie cu ce a fost anul trecut si cu evolutia demografica. Metodologia spune ca in Consiliul de Administratie al ISJ se aproba mentinerea in activitate in functie de: evolutia demografica, planul de scolarizare, dinamica resurselor umane, politicile de personal si evolutia planului de scolarizare. In CA s-au discutat toti acesti factori. Numarul de elevi este in scadere, doi ani la rind au fost scoli care nu si-au facut planul. La repartizarea elevilor la liceu am fost singurul judet unde nu a ramas nimeni pe dinafara, semn ca au fost locuri in plus multe, a crescut si numarul de absolventi cu studii superioare care doresc sa vina in invatamint. In 2006 a crescut numarul lor cu 10% fata de 2005. Dreptul la munca este fundamental, tinerii trebuie si ei angajati. In aceste conditii trebuia sa facem o alegere si am ales sa sprijinim pe cei care ramin in sistem si tinerii care vor sa intre in sistem", a explicat inspectorul Aristica Balaban.

Un "top" al pensionarilor pentru repartizarea posturilor la suplinire

Ca argument al scaderii numarului de norme didactice, reprezentantii ISJ au spus ca nu mai exista discipline deficitare de cadre calificate. Anul trecut au fost depuse 60 de cereri de continuare a activitatii si au fost acceptate 14. Anul acesta, avind in vedere conditiile amintite nu se poate aproba nici o cerere. "Dreptul la continuarea activitatii dupa virsta standard de pensionare exista, insa in formularea respectiva el este ingradit pentru ca Inspectoratul hotaraste. Pensionarii care vor sa mai predea trebuie sa faca o cerere de suplinire si sa intocmeasca un dosar. Acesta va fi evaluat de o comisie a ISJ, pe baza unei grile. Se intocmeste astfel un “top” al pensionarilor, iar acestia vor fi repartizati in ordinea descrescatoare a punctajelor, indiferent daca este vorba de sesiunea publica de repartizare din toamna sau chiar in timpul anului scolar", a mai explicat inspectorul de imagine al ISJ, prof. Maria Stefan.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro