Mergi la conţinutul principal

Un şantier pentru drumuri mai bune. Oare?

În mod clar, circulaţia în oraş va fi cu totul dată peste cap şi nu cred că va exista brăilean neafectat de noile proiecte, ţinând cont că alte două mari lucrări sunt în prezent în derulare: Dorobanţiul şi strada Griviţei. Va fi un coşmar să circuli prin zonă sau să traversezi oraşul de la sud spre nord.

Sunt convins că vor fi destui nemulţumiţi, aşa cum sunt sigur că Primăria nu va găsi cele mai bune soluţii de fluidizare a traficului, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul celorlalte mari proiecte demarate deja. Important este însă să se facă, vor spune, de asemenea, mulţi. Contează însă şi cum se face. Contează dacă se respectă termenele contractuale, dacă se respectă sumele avansate, dar şi dacă se asigură condiţii astfel încât disconfortul creat să fie cât mai mic.
Însă marea problemă o reprezintă ce rămâne în urma acestor lucrări. De exemplu, pe strada Griviţei, anumite porţiuni reabilitate au început să se surpe. În plus, proiectul nu a prevăzut îngroparea cablurilor de pe stâlpi. Dacă tot vorbim de o reabilitare, acest lucru ar fi trebuit de la sine înţeles: firele de înaltă tensiune, de cabluri de telefonie sau tv nu ar fi trebuit să atârne tot pe stâlpi. Pun pariu că, peste vreun an-doi, se va sparge trotuarul, tocmai pentru a se implementa această soluţie. La fel se va întâmpla şi pe Dorobanţi. Şi dacă e să vorbim despre o reabilitare adevărată, în mod normal tramvaiul de pe Dorobanţi şi Călăraşi ar fi trebuit să nu mai aibă alimentare electrică din cablu aerian, ci amplasat la nivelul solului. Aşa arată acum bulevardele din ţările civilizate, aşa circulă acum tramvaiele altora. A, ar fi o soluţie prea scumpă, poate, pentru că asta ar presupune şi înnoirea parcului de tramvaie şi extinderea soluţiei la nivelul întregii reţele. Dar o reabilitare completă a unei străzi, în anul 2011, înseamnă, la alţii, mai mult decât înlocuirea asfaltului. Înseamnă soluţii care să fie valabile şi în următorii 10, 20 sau 30 de ani, dacă tot se bagă zeci de milioane de euro în aceste lucrări. În caz contrar, tot timpul se va găsi ceva de reabilitat pe strada recent reabilitată, tot timpul va trebui ceva de îngropat în asfaltul proaspăt turnat, tot timpul se va găsi ceva de plantat în locul bordurii recent montate. Sau poate că aceasta este adevărata miză.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro