Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Stancu face un pas înapoi în disputa curselor de dirt-track de pe Municipal

Deşi a fost lapidar în declaraţii, Stancu a lăsat ieri să se înţeleagă, într-o conferinţă de presă, că se poate răzgândi, în anumite condiţii: "Mai este o etapă care se va desfăşura acolo. După aceea, vom vedea. Asta trebuie analizat, dar dacă ei aduc stadionului prejudicii materiale... Ei nu plătesc aia, nu plătesc aia. Am înţeles că sâmbătă au fost câteva mii de oameni, ceea ce e un lucru bun. Acum, dacă mă întrebi pe mine ce i-o distra la dirt-track-ul ăla nu înţeleg, dar...".

Pe de altă parte, vicepreşedintele Federaţiei Române de Motociclism (FRM), Nicu Niţă, speră ca preşedintele Consiliului Judeţean să accepte în continuare organizarea, pe Stadionul Municipal, a competiţiilor de dirt-track. Niţă promite că toţi cei implicaţi în desfăşurarea acestora vor fi foarte atenţi cu măsurile de protecţie a pistei şi a scaunelor din tribune, astfel încât să nu se distrugă nimic. Niţă a mai spus că numărul acestor concursuri este prea mic, în decursul unui an, ca să se poată vorbi la modul serios de o poluare fonică sau de altă natură. Mai mult, vicele FRM nu înţelege cum de deranjează acum atât de mult zgomotul produs de motociclete, când astfel de competiţii se desfăşoară pe stadion din 1975, fără să fi reclamat cineva, ceva: "Tobele de eşapament sunt omologate de FIM şi nu depăşesc numărul de decibeli permis. Noi alergăm cu aceste motoare în competiţii internaţionale, în kilometrul zero al unor oraşe din ţările civilizate, deci nu se pune problema să facă un zgomot infernal. În plus, dacă tot vorbim despre zgomot, aş vrea să vă spun că noi facem patru curse pe an, iar antrenamente pe stadion nu se fac decât câte unul, înainte de fiecare competiţie, deci alte patru. În rest, nu facem antrenamente pe stadion şi chiar se vede, după rezultatele obţinute de sportivi. Chiar au fost şi accidente, era cât pe ce să-şi rupă piciorul Toma, tocmai pentru că nu au posibilitatea să se antreneze pe cât de des ar trebui. Vorbim despre zgomotul pe care-l fac motocicletele de patru, hai, de opt ori pe an? Păi, trenul trece prin zonă de 10-12 ori pe zi şi ce zgomot face! Nu cred că fac mai mult zgomot motocicletele decât trenul".

Niţă susţine că de fiecare dată când se intră pe stadion cu motoarele, se iau măsurile de protecţie cerute de administraţie: "Nu are cum să se distrugă scaunele din primele rânduri, dat fiind că acestea sunt acoperite cu bannere. Ne-au rugat să punem de jur împrejurul acestei piste prelate la fiecare etapă şi la fiecare antrenament şi chiar am făcut noi huse pentru scaune. Cât despre pete de ulei, sunt cazuri, foarte rare, când mai picură puţin. În rest, însă, trebuie să spun că noi avem recuperatoare de ulei la motoare, pentru că aşa ne cere Uniunea Europeană, altfel nu putem intra cu ele în competiţie. Mai sunt mici scăpări, dar nu se întâmplă nimic pe pistă, noi o amenajăm, o tragem, o stropim, o îngrijim. Niciodată nu am cerut ajutorul nimănui, să aducă nisip, zgură etc. Noi ne ocupăm de tot. Să ni se pună orice condiţie în ce priveşte protejarea stadionului şi a pistei şi noi ne conformăm, nu se pune problema. Anul trecut, când ne-a spus să punem prelată pe mantinelă, am pus. O să fim mai atenţi cu picăturile de ulei, dar dacă s-a terminat concursul, s-a aranjat totul, am lăsat totul în ordine. Nici noi nu vrem să distrugem ceva, vă imaginaţi, atât de cochet cum este stadionul ăla. Nu mă pun cu spectatorul, că dacă unul rupe un scaun la dirt-track, poate să rupă şi la fotbal. Dar mulţimea brăilenilor care a venit la stadion la ultima cursă, peste 5.000 de persoane, este un semn că acest sport este iubit la Brăila. Nu mai spun că intrarea este liberă, deci omul poate veni să se relaxeze, să se bucure gratuit de un spectacol sportiv".

Niţă este de părere că soluţia amenajării unei piste de curse între Brăila şi Galaţi, aşa cum a sugerat preşedintele CJ, nu este fezabilă, când este vorba de desfăşurat concursuri: "Eu ştiu despre ce este vorba, am construit de la zero o astfel de pistă la Ianca. Cine să vină tocmai aproape de Galaţi, la curse, ca spectatori? O să vină cei cu bani, dar oamenii simpli nu o să bată drumul până acolo. Dacă vorbim despre antrenamente, asta se poate. Dar pentru competiţiile propriu-zise, nu cred că e un capăt de ţară, dacă există puţină bunăvoinţă, la câteva competiţii pe an, desfăşurate pe stadion, plus un antrenament înainte de fiecare dintre acestea".




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii