Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Simpozion National pe tema cititului in societatea informatizata

"Se va mai citi sau nu in societatea informatizata?". Aceasta a fost tema unui Simpozion National desfasurat, recent, la Buzau, la care au participat si doua bibliotecare din Braila: Nicoleta Mija, de la Liceul "Nicolae Iorga" si Anicuta Popescu, de la Casa Corpului Didactic. Bibliotecara Nicoleta Mija ne-a comunicat ca in cadrul simpozionului s-au purtat discutii pe baza unor materiale prezentate de participanti. Acestea s-au axat pe teme precum: "Pledoarie pentru lectura", "Biblioteca si calculatorul", "Realitati si perspective ale epocii informationale", "Schimbarea structurilor infodocumentare", "Lectura - intre calculator, televizor si biblioteca".
La rindul sau, Nicoleta Mija a prezentat in cadrul reuniunii aspecte din proiectul “Romania si Uniunea Europeana - continuitate si traditii". "Ideea pe care am sustinut-o a fost aceea ca cele doua notiuni biblioteca si calculator sint complementare, iar proiectul realizat dovedeste acest lucru. Elevii implicati au folosit in proportie de 70 % informatia data de carte si 30 % informatia furnizata de calculator. Elevii au pornit de la consultarea unei bibliografii complexe realizate din carte in format traditional, dar si din carte in format electronic, de pe internet", a explicat Nicoleta Mija. Bibliotecara a mai specificat ca folosirea informatiei de pe calculator ajuta la realizarea de noi strategii de invatare eficienta, pe baza de resurse, colaborativa, prin probleme, prin proiect, dar ca intotdeauna cartea va ramine principala sursa de informatie. "Cei care vor dori sa aprofundeze studiul vor apela si la calculator. Abecedarul Creanga va dainui pentru ca profunziumea si sensibilitatea textului scris nu pot fi inlocuite de calculator", a mai adaugat aceasta. Dupa lucrari, participantii la simpozion au vizitat mai multe scoli si licee din Buzau si Casa Corpului Didactic si au asistat la momente artistice sustinute de elevi.




Categorie articol: 

Comentarii