Mergi la conţinutul principal

Service-urile auto brailene isi cam bat joc de meserie

Un control tematic desfasurat in ultima perioada de Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor a relevat faptul ca, din 34 de unitati service auto verificate, 41% nu respectau drepturile consumatorilor atit la prestarea de servicii, cit si la comercializarea pieselor folosite la reparatii. Astfel, s-a constatat ca un agent economic nu detine autorizatie tehnica de functionare, 4 prestatori nu mentionau in nota de comanda termenul de garantie pentru lucrarile prestate, 3 nu eliberau certificate de garantie si de conformitate pentru piesele auto folosite, 3 nu afisau tarifele si termenul de executie a serviciului, iar 4 prestatori nu aveau afisate denumirea firmei si programul de functionare. Pentru toate aceste nereguli, au fost aplicate 11 sanctiuni, in valoare totala de 2.900 de lei, si 8 avertismente. De asemenea, au fost oprite temporar de la comercializare piese auto in valoare de 4.878 lei.
Surprinzator, desi calitatea serviciilor prestate de aceste unitati de reparatii este cel putin indoielnica, soferii braileni suporta situatia fara prea multe comentarii. Dupa cum ne-a informat Elena Marinescu, consilier superior in cadrul OJPC Braila, de la inceputul acestui an nu s-au primit decit doua sesizari legate de service-uri auto. Doar una a fost considerata intemeiata, motiv pentru care proprietarul masinii a fost despagubit de service-ul in cauza. Situatia nu a fost generata de o eventuala reparatie necorespunzatoare, ci de faptul ca, in perioada in care s-a aflat in service, masinii i-a fost spart parbrizul de o ploaie cu grindina. "Nu conteaza ca a fost grindina sau o lovitura accidentala a unui mecanic. Atit timp cit masina este in service, ea se afla in custodia unitatii respective, care raspunde de integritatea ei", ne-a explicat Elena Marinescu.
Cel de-al doilea caz a fost al unui sofer ce a reclamat ca, dupa ce i-a fost spalata, masina prezenta citeva zgirieturi usoare pe partea de jos. "Aici nu se putea dovedi ca zgirieturile au fost provocate in timpul procesului de spalare sau proveneau dinainte ca autoturismul sa fie dus in service", ne-a mai spus consilierul superior din cadrul OJPC Braila.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro