Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Senatorul Sabau viseaza la megalopolisul Braila - Galati

Senatorul Dan Sabau, lider local PLD, doreste sa reinvie proiectul mai vechi de un deceniu al raposatului Laurentiu Ulici, privind infiintarea megalopolisului Braila - Galati. Intr-un moment in care autoritatile din cele doua judete se afla pe picior de razboi in instanta, pe tema miei de hectare pe care se ridica controversatul cartier Siret, Sabau vine, in numele PLD, cu propuneri pe care el le considera pasi concreti in atingerea scopului final: unirea celor doua orase intr-un megalopolis. Mai mult, senatorul PLD lanseaza ideea cooptarii in proiect, de o maniera destul de confuza, si a Tulcei. In opinia lui Sabau, Tulcea ar avea rolul de a arbitra orgoliile care "dezunesc" Braila si Galati, iar aeroportul megalopolisului ar putea fi construit in Tulcea: "Avem o propunere ferma apropo de zona metropolitana lansata de Laurentiu Ulici in urma cu vreo 12 ani, daca nu mai mult, si care inseamna de fapt realizarea celei de a doua aglomerari urbane din Romania, iar eu am propus asta in contextul in care Regiunea de Devoltare 2 Sud-Est este sub secretariatul Brailei, din punctul de vedere al PLD, eu fiind secretarul acestei regiuni. Am zis ca zona metropolitana ar putea sa fie o solutie viabila daca am face un prim pas extrem de important, si anume fixarea Spitalului Judetean de Urgenta Braila si a Spitalului Judetean de Urgenta Galati reunite, pe interspatiul pe care-l presupune transferul Braila - Galati. Eu am venit cu o propunere, sa luam in calcul si zona Tulcea, care sa insemne zona metropolitana, lucrurile sa fie impartite in trei judete si atunci si disputele astea si falsele orgolii, elementele care dezunesc cele doua orase sa fie cumva arbitrate si temperate de prezenta judetului Tulcea in ecuatie. Asta ar insemna si SMURD, si elicopter si un spital de dimensiunea celui regional". Sabau merge mai departe cu visatul cu ochii deschisi si vorbeste despre filiale Yaht-Club in megalopolis: "Se mai poate asocia ceea ce viseaza atit galatenii cit si brailenii si tulcenii, un aeroport in zona respectiva si poate-l plasam in Tulcea, unde terenul este mai solid, se poate discuta. Noi am mai propus universitate in zona respectiva, transport fluvial subventionat intre cele doua orase, si nu este exclus nici transportul electric intre cele doua orase. De asemenea, se pot realiza porturi de agrement in cele doua orase in care infiintarea a doua filiale a Yaht-Clubului Regal Roman este posibila, si ar insemna o asociere intre un anumit tip de ambarcatiuni, cu oarecare clasa, cu agrementul traditional, adica cu lotca pescareasca. Daca lucrurile astea le facem, ar mai trebui facute benzinarii plutitoare, adica ancorate in cele doua orase, pentru ca exista modele de acest fel, cu avize de la mediu si care sa asigure o buna rezolvare a celor care se misca cu motor pe fluviu" .

"Au ajuns medicii sa vorbeasca despre megapolis?! "

Presedintele Consiliului Judetean Braila, Gheorghe Bunea Stancu, este amuzat de ideile lui Sabau despre "megapolis": "Uitati-va, in ultimii trei ani de zile, ce a facut Sabau pentru Braila. Si a fost presedinte al Comisiei de sanatate din Senat! Ei vorbesc despre avioane care zboara intre Marte si Venus, despre asta vorbesc ei! Ce-i ala megapolis, in ideea lui Sabau? Pai au ajuns medicii sa vorbeasca despre megapolis?! Noi avem de parcurs niste pasi, dupa ce terminam cu celelalte doua proiecte, podul si aeroportul, pe 15 august ne apucam de licitatia zonei de dezvoltare Siret - Braila - alias Vadeni, pentru ca teritoriul este al Vadeniului, viitorul oras Vadeni. Apoi vom discuta de o zona de dezvoltare metropolitana. Megapolis este probabil in mintea lui. Poate sa fie zona de dezvoltare intercomunitara, dar nu megapolis". In ce priveste dezvoltarea portului turistic, Stancu are propriile sale idei: "Eu am un proiect, in mintea mea, pentru un port turistic adevarat. Nu facut de noi, ca noi n-avem nici bani, nici mintea necesara pentru un astfel de lucru. Eu am in minte o zona intre Braila si Galati, pentru care trebuie sa facem un schimb cu Ministerul Agriculturii, cu Romsilva, sint vreo 30-40 de ha, unde va fi un ghiol, pentru ca barcile, daca le tii la Dunare si bate vintul, ajungi sa te doara capul, iar pe timpul iernii trebuie sa existe doua utilaje care sa le ridice si sa le aseze, asa cum se aseaza marfa la raft, asa se aseaza si barcile. Numai ca toate acestea trebuie platite, iar cei care vor sa le tina acolo pe timpul iernii trebuie sa-si permita".




Categorie articol: 

Comentarii