Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Seful Armatei si-a rectificat declaratia de avere

Seful Statului Major General al Armatei Romane, general dr. Eugen Badalan, si-a rectificat declaratia de avere, urmare sesizarii jurnalistilor nostri, in sensul ca si-a completat venituri din salarii in suma de 1,2 miliarde lei vechi, mentionind si impozitul si lasind, astfel, la latitudinea cititorului sa aprecieze daca veniturile sint cele incasate sau cele impozabile. Si in aceasta a doua declaratie data pe propria raspundere, generalul a omis sa mentioneze unele date, cum ar fi veniturile realizate din terenurile arabile pe care le detine pe teritoriul judetului nostru, dar si valoarea impozabila a bunurilor mobile si imobile, desi noile reglementari legislative precizeaza ca declaratia de avere constituie act public, iar titularul acesteia raspunde potrivit legii penale pentru inexactitatea si caracterul incomplet al datelor mentionate. Generalul a luat act de aceste prevederi, conform declaratiei formulate la 23 septembrie, adica dupa ce jurnalistii nostri au sesizat, cu o zi mai inainte, ca generalul este "descoperit" la declaratia de avere. Curios lucru este faptul ca seful Armatei Romane a precizat si veniturile obtinute din "cedarea folosintei unui teren" catre firma fiului sau, insa fiul sau, Stefan - Alin Badalan, il contrazice categoric spunind ca este vorba despre un contract de arenda, ceea ce nu inseamna ca foloseste un bun al tatalui sau."Contractul de arenda nu-i acelasi lucru cu cedarea folosintei terenului"Vinerea trecuta, pe 23 septembrie, urmare textului aparut in editia noastra de pe 22 septembrie, cum ca generalul Badalan este "descoperit" la declaratia de avere, seful Statului Major General al Armatei Romane si-a rectificat declaratia de avere, in sensul ca a adaugat in aceasta veniturile incasate, in anul fiscal precedent, din salarii la UM 02515 Bucuresti, atit suma de 1.157.710.000 lei (ROL), cit si mentiunea "impozit - 431.010.000 lei". La fel a facut acesta si pentru sotie, incadrata la UM 02418 Bucuresti: "venit anual incasat - 170.558.992 si impozit - 38.487.790". Din aceste mentiuni nu se intelege clar daca generalul a incasat prima suma sau diferenta dintre "venitul anual incasat" si "impozitul" mentionat. Teoretic, daca ar fi sa respectam datele formularului declaratiei de avere, am putea intelege ca generalul a luat, anul trecut, 1,1 miliarde de lei in mina, iar venitul sau brut - cel de pe hirtie - a fost de 1,6 miliarde de lei. In plus, fata de declaratia precedenta, aceea din luna mai a anului curent, generalul a mai mentionat, la "venituri din cedarea folosintei bunurilor", suma de 14.017.500 ROL din cedarea folosintei unui teren catre SC "Altpas" SRL Braila. De mentionat ca, in conformitate cu scriptele Registrului Comertului, SC "Altpas" SRL este firma fiului generalului, Stefan - Alin Badalan, acesta fiind unic asociat si administrator al societatii. Mai mult, generalul a precizat ca venitul respectiv a fost realizat de sotie, repetind ca a rezultat din "cedarea folosintei terenului", iar sursa de venit a fost SC "Altpas" SRL. Cum seful Armatei nu a explicat care dintre terenurile pe care le detine a fost cedat "spre folosinta", l-am contactat pe Stefan - Alin Badalan si i-am cerut acestuia sa comenteze subiectul. Fiul generalului s-a aratat extrem de uimit auzind ca tatal sau a scris ca i-ar fi cedat vreun teren spre folosinta, mentionind: "Nu este vorba despre nici o cedare a folosintei terenului. Este vorba despre un contract de arenda, ceea ce nu-i acelasi lucru. Eu am arendat terenul, un teren agricol, intr-adevar, din Braila. Nu este vorba despre cedarea folosintei terenului, repet, nu-i acelasi lucru cu arenda. Nu stiu ce a scris tatal meu acolo, insa eu va spun ca este contract de arenda si nu altceva. Contractul de arenda nu-i acelasi lucru cu cedarea folosintei terenului, repet din nou. Firma mea, care are in obiectul de activitate si productia agricola, foloseste acel teren in regim de arenda". In conditiile in care generalul a mentionat doar veniturile realizate de pe un singur teren arabil, desi in declaratie figureaza trei parcele de pamint din Braila, de 6,3 ha, de 3, respectiv 14 ha, nu se stie care sint veniturile realizate din exploatarea celorlalte doua terenuri, si-i greu de crezut ca paminturile generalului stau pirloaga. Badalan a omis, si de asta data, sa precizeze valoarea de impozitare a terenurilor, precum si valoarea impozabila a bunurilor imobile: un apartament de 121 mp in Bucuresti, dobindit in 1999, un altul, de 56 mp, dobindit tot in 1999, in Braila, o casa de locuit de 171 mp, cumparata in Braila, in 2002 si o casa de vacanta, construita pe 90 mp, in 2003 in Busteni, pe un teren concesionat. Nici data cind si-a deschis contul de 258 milioane ROL, la BCR Bucuresti, nu a precizat-o generalul. Reamintim ca in editia noastra din 22 septembrie, in numele sefului Statului Major General, purtatorul de cuvint al MApN, col. Cristinel Ghiga, ne-a declarat: "Este o omisiune regretabila. Imediat ce se va intoarce din misiune isi va modifica declaratia de avere". Vineri, acelasi col. Ghiga ne-a sunat pentru a ne anunta ca generalul Badalan si-a refacut declaratia de avere. Adevarat. Si de asta data, generalul a semnat ca a luat cunostinta ca: "Prezenta declaratie constituie act public si raspund, potrivit legii penale, pentru inexactitatea sau caracterul incomplet al datelor mentionate".




Categorie articol: 

Comentarii