Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Se caută un verificator al proiectului tehnic pentru Podul peste Dunăre

• CNAIR este dispus să plătească pentru acest serviciu maxim 141.000 euro, fără TVA • data licitaţiei a fost stabilită pentru luni, 24 septembrie

 

Noi paşi spre implementarea celui mai mare proiect de infrastructură din România posdecembristă: statul caută un verificator al Proiectului Tehnic şi a Detaliilor de Execuţie aferente lucrărilor pentru obiectivul de investiţii “Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila - Tulcea”. Pentru acest serviciu, important de altfel în ecuaţia mega-investiţiei în discuţie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ca beneficiar, este dispusă să plătească 648.000 lei, fără TVA, echivalentul a circa 141.000 euro. Potrivit anunţului postat în SEAP (sistemul electronic de achiziţii publice), obiectul contractului este “prestarea serviciilor de verificare a proiectului tehnic de execuţie, a caietelor de sarcini, a detaliilor de execuţie şi a documentaţiei tehnice pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii (PAC) aferente obiectivului de investiţii «Pod suspendat peste Dunăre»“.

De la specialiştii care se vor înscrie cu oferte la această procedură de achiziţie publică, autoritatea contractantă solicită să facă, printre altele, dovada că au dus la bun sfârşit, în ultimii 3 ani, servicii de verificare tehnică de calitate a proiectelor pentru structuri sau lucrări de artă aferente infrastructurii de transport, în valoare cumulată de minim 400.000 lei, la nivelul a maxim 5 contracte.

Durata contractului este de 42 de luni începând cu data notificării în scris de către beneficiar şi încetează automat după aprobarea de către beneficiar a Raportului final emis după Recepţia la Terminarea Lucrărilor aferente obiectivului de investiţie Pod suspendat peste Dunăre.

Atribuirea contractului de verificare se va face conform procedurii simplificate cu unic criteriu de selecţie “preţul cel mai scăzut”.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare expiră luni, 24 septembrie, ora 15.00, ofertele urmând a fi deschise direct în SEAP.

Reamintim că, la finele lunii iulie, factorii decizionali în acest proiect investiţional au susţinut o conferinţă de presă la Tulcea, la care au fost prezenţi, în afară de oficialii de la Bucureşti, şi reprezentanţii Asocierii de firme “IHI Infrastructure Systems Co”, din Japonia (Shinji Murata, senior manager şi Kudo Mitsuhiro, manager de proiect) şi “Astaldi” din Italia (Dragoş Burlan, director tehnic, Alessandro Minniti, director adjunct de proiect, şi Pier Luca Canino, director Astaldi pe România), cea care a câştigat licitaţia pentru proiectarea, respectiv, construirea podului. La vremea respectivă, oficialii au dat asigurări că sunt alocaţi banii necesari pentru această fază a investiţiei, în timp ce proiectantul şi constructorul a dat asigurări că până pe 22 septembrie vor prezenta CNAIR-ului proiectul tehnic.

Contractul de proiectare şi execuţie a Podului suspendat peste Dunăre Brăila - Tulcea a fost semnat în prima parte a lunii ianuarie 2018, cu o valoare de 1.995.932.260 lei, fără TVA, adică echivalentul a circa 433 milioane euro.

 

Cum va arăta Podul

În linii mari, de aceşti bani ar urma să fie proiectat şi construit podul suspendat, care, de altfel, reprezintă principala structură a proiectului, plus două viaducte a câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de aproape 19,1 km şi un drum de legătură cu DN22 (Smârdan-Măcin), în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat va avea o lungime totală de 1.974,3 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65, respectiv 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe fluviu. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării. Lăţimea totală a podului va fi de 31,7 metri, din care calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,5 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,8 m fiecare.

În ce priveşte portofoliul celor două companii asociate pentru realizarea acestei investiţii, italienii de la “Astaldi”, de exemplu, au realizat al treilea pod peste strâmtoarea Bosfor, dar şi podul din zona Basarab din Bucureşti, în timp ce japonezii de la “IHI Infrastructure Systems” au proiectat poduri suspendate în SUA, Kazhstan, Turcia şi Japonia.

Portofoliul italienilor de la “Astaldi” cuprinde, printre altele, autostrada totalizând 150 km între Moscova şi St. Petersburg, linia electrică de teren şi metrou din Bologna - Italia, precum şi din alte oraşe italiene, centrala hidroelectrică de la Muskrat (Canada), al treilea pod suspendat peste strâmtoarea Bosfor (Turcia), Autostrada Gebze-Orhangazi-Izmir (Turcia), podul Halic din Istambul, linia de cale ferată Caracas-Tuy (Venezuela), pasajul suprateran de la Basarab, modernizarea aeroportului Otopeni (ambele din România), linia 2 de metrou din Varşovia (Polonia), 4 spitale în Massa, Lucca, Pistoia şi Prato (zona Toscana Italia), apeductul Hamma şi barajul Kerrada (Algeria), sau reţeaua de metrou “MetroRail” din Copenhaga (Danemarca).

Japonezii de la “IHI Infrastructure Systems” au finalizat deja proiecte precum podul Akashikaikyo (Japonia), podul Carquinez (California SUA), podul peste fluviul Irtysh în zona Semipalatinsk (Kazahstan), podul Fatih Sultan Mehmet (al doilea pod peste strâmtoarea Borsfor - Turcia), podul Matadi (Republica Democrată Congo), precum şi podurile Hakuchobashi şi Ohnaruto ambele din Japonia.




Categorie articol: 

Comentarii