Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Profesorii se acrediteaza pentru cursuri de formare a adultilor

In urma cu citeva zile, la Inspectoratul Scolar, s-a desfasurat cursul "Ghidul formatorului de competente profesionale", organizat sub patronajul Ministerului Educatiei, al UCECOM - Grup Scolar "Spiru Haret" Baia Mare, Ministerului Muncii si firmei Inwent din Germania care se ocupa de mijloacele moderne de predare si de dezvoltarea curriculumului in educatia vocationala. Au participat 27 de persoane, inspectori scolari si directori de scoli. Formatori au fost Ralf Sachsenmaier de la Inwent Germania si Lavinia Marinescu - formator de competente profesionale din partea Ministerului Educatiei. Cursul a fost autorizat si de Centrul National de Formare a Adultilor. Activitatea de formare s-a desfasurat pe baza unui suport de curs, in care se mentionau principalii pasi ai activitatii de formare a adultilor in functie de cerintele pietei muncii. S-a vorbit despre legislatia din domeniu, metodologiile folosite, modul in care se organizeaza cursul, urmarindu-se dobindirea si dezvoltarea de competente. "Formarea adultilor are principii putin diferite pentru ca abordarea lor este diferita fata de copii, insa ca la orice lectie exista o planificare, obiective de referinta, competente, activitati, mijloace. Toate acestea seamana foarte mult cu cele care se fac la clasa si nu le este foarte greu profesorilor. Odata cu aderarea la Uniunea Europeana aceasta activitate trebuie sa se dezvolte pentru ca se adapteaza cerintelor pietei muncii si este foarte utila", a explicat inspectorul Maria Stefan. Examenele finale se vor sustine peste trei saptamini, cind fiecare cursant va prezenta un proiect de curs pentru o anumita ocupatie. Dupa interviul in care se va prezenta proiectul vor urma intrebari din legislatie. La finalul cursului, participantii au primit un certificat de absolvire, iar dupa ce vor da si examenul primesc o diploma care ii acrediteaza sa organizeze cursuri de formare a adultilor.




Categorie articol: 

Comentarii