Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Problemă rezolvată pentru angajaţii din HORECA

• o formulare neclară punea sub semnul întrebării plata şomajului tehnic unor categorii importante de salariaţi • CCIA Brăila, prin implicarea preşedintelui Ştefan Fusea, a rezolvat problema •  Ordinul M.M.P.S. nr.1600/11.11.2020 a adus clarificările necesare

 

La intervenţia omului de afaceri Ştefan Fusea, preşedintele Camerei de Comerţ Industrie şi Agricultură din  Brăila, Guvernul Orban, prin intermediul Ministerului Muncii, a lămurit o problemă extrem de importantă pentru sectorul HORECA. Despre ce este vorba detaliază Ştefan Fusea: “În cazul şomajului tehnic prevăzut de OUG nr.30/2020, în Anexa 4 la Cererea de ajutor pentru firmele care au activităţi restricţionate conform HG 394/2020, cu modificările şi completările ulterioare, se prevede că sunt eligibile “Activităţile cu publicul a operatorilor economici, de tipul restaurantelor şi cafenelelor…”

În interpretarea agenţilor economici, această sintagmă cuprinde toată activitatea HORECA (inclusiv cantine, baruri etc.) şi nu numai restaurantele.

În alte interpretări erau excluse activităţile din codurile CAEN 5621 sau 5629”.

Fiind vorba de interpretări, antreprenorii se puteau găsi în situaţia de a nu primi banii cuveniţi pentru plata angajaţilor intraţi în şomaj tehnic. “În acest sens, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Brăila a luat legătura cu Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă pentru a lămuri acest aspect.

După discuţiile purtate, problema a fost clarificată şi a dus la apariţia Ordinului M.M.P.S. nr.1600/11.11.2020 care a introdus la finalul tabelului cu activităţi eligibile pentru acordarea şomajului de 75%, o rubrică goală notată •3), în care fiecare firmă va completa activitatea pe care o desfăşoară şi care a fost restricţionată prin diverse acte normă emise de administraţia publică centrală sau locală”, a precizat preşedintele CCIA Brăila. “Problemă rezolvată!”, a adăugat Fusea, bucuros că o sesizare a antreprenorilor s-a putut rezolva într-o singură zi.

“Mulţumim, pe această cale, doamnei Maria MAREŞ - Preşedinte al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi conducerii Agenţiei Judeţene pentru Ocupare a Forţei de Muncă Brăila pentru înţelegere şi promptitudine.

S-a stabilit, de asemenea, menţinerea permanentă a căii de comunicare între Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură, ca reprezentant al mediului antreprenorial şi Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă pentru a găsi,  împreună, soluţii corecte pentru mediul de afaceri şi angajaţi, având în vedere că personalul este cea mai importantă resursă şi trebuie păstrată”, a continuat preşedintele CCIA Brăila.

“Reafirmăm încă o dată că Guvernul Orban a luat o serie de măsuri bune pentru mediul de afaceri din România, în sensul de a sprijini antreprenorii pentru a traversa această perioadă defavorabilă, provocată de impactul COVID.

Reafirmăm, de asemenea, că punerea lor în aplicare cu celeritate este esenţială pentru a se salva antreprenorii de la faliment în aşa fel încât firmele să funcţioneze în continuare şi salariaţii să-şi poată păstra locurile de muncă”, a încheiat Ştefan Fusea.

 




Categorie articol: 

Comentarii