Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Primarul e pus pe falimentarea societatilor din subordinea CLM

Primarul muncipiului are in plan falimentarea unor societati aflate in subordinea CLM, pentru a fi vindute unor clienti politici. Este convingerea viceprimarului PD Daniela Vasioiu, care a explicat, recent, intr-o conferinta de presa, ca tot mai multe actiuni si decizii ale lui Constantin Cibu o duc cu gindul in aceasta directie. Vasioiu a mentionat ca exemple, in acest sens, citeva dintre societatile sau directiile pe care le are chiar ea in subordine. Prima dintre societatile vizate de falimentare este, in opinia viceprimarului, Braicar-ul, la subminarea caruia primarul ar lucra de la bun inceput: "S-a deschis la CLM o discutie care trebuia inceputa de foarte multa vreme, in ce priveste transportul public local de calatori. Eu am solicitat ca aceste lucruri sa fie puse in discutia CLM de mai multa vreme, la fel cum am facut si cu salubrizarea municipiului si cu situatia de neconceput care exista la societatea ECO. Inca de anul trecut am cerut o dezbatere, luna de luna am cerut-o, dar degeaba. Indiferent ce se va intimpla, atita vreme cit voi fi in aceasta functie, pina la expirarea mandatului, ma voi opune cu vehementa ca aceste sectoare de activitate sa treaca ilegal in gestionarea unor privati, indiferent cit doresc unii acest lucru. Ma refer, in primul rind, la societatea Braicar, pe care primarul municipiului doreste inca de la preluarea mandatului, sa o desfiinteze. A incercat fel de fel de metode, nu au mers, a incercat separarea transportului electric de cel auto, a incercat separarea microbuzelor de restul transportului, a incercat si a reusit modificarea traseelor operatorilor privati, cu buna stiinta, desi legea interzice imperativ acest lucru, dar nu conteaza - tocmai pentru a diminua incasarile societatii Braicar si a o face neprofitabila. Cu toate aceste incercari - care se desfasoara in continuare, societatea fiind frustrata zi de zi de venituri care ar trebui sa-i apartina, pentru ca prin lege este singura care ar trebui sa opereze pe traseele principale - societatea a iesit in profit. Este in plin proces de restructurare, s-a redus din personal, a avut loc si licitatia pentru externalizarea serviciului de control. Asta, pentru ca s-a observat din verificarile noastre ca deja exista o intelegere intre controlori si conducarorii auto, iar aceasta intelegere a condus la diminuarea incasarilor, pentru ca s-o spunem cinstit, conducatorii auto mai incaseaza fara sa elibereze bilete, iar in momentul in care vine controlul, imparte veniturile respective cu controlorul".
Vasioiu sustine ca a venit in numeroase rinduri cu propuneri de solutii, pentru redresarea unei societati sau a alteia, dar primarul nu a percutat, din motive care-i scapa: "Eu am venit cu propuneri de revigorare a Braicar, in urma discutiilor cu conducerea unitatii. Una dintre aceste solutii este decongestionarea municipiului de mijloacele de transport abandonate, care creeaza un disconfort, ocupa spatiile de parcare si nimeni nu ia o masura. Aceasta activitate poate aduce un beneficiu municipalitatii, iar societatea Braicar a facut propunerea ca, pe cheltuiala proprie, sa ridice aceste mijloace de transport, urmind ca din valorificarea lor - in cazul in care proprietarii nu vin sa le ridice - sa-si recupereze suma. Nu am primit raspuns de la primar, pentru aceasta propunere".

"Nu poate scoate la licitatie domnul primar microbuzele Braicar"

O alta societate pe care vrea s-o distruga primarul, in opinia Danielei Vasioiu, este ECO, la fel ca si Directia Seroplant: "Se doreste decapitalizarea, si nu fac aprecieri ca simt eu ca asa se intimpla, cum fac unii consilieri. Nu, eu va spun ca asa se intimpla, si va dau argumente. Seroplantul are de primit aproape 20 de miliarde de lei inca de anul trecut, pentru servicii prestate catre municipalitate, si confirmate de catre aceasta. Evident ca nu a primit nici banii, si nici contravaloarea lucrarilor prestate in acest an. In discutia pe care am purtat-o cu domnul primar si cu Directia amintita, am aflat ca aceasta nu va primi niciodata banii datorati de anul trecut, cu un argument care pe mine m-a lasat pur si simplu fara replica: directia nu are datorii la furnizori. Este o grava eroare in perceptia unor fenomene, si imi pun semne de intrebare cum a putut conduce domnul primar Cibu o societate. O sa citez: "niciodata n-o sa-ti dau eu tie, Dragan, bani pe care sa-i ai in cont, si sa nu ai datorii in alte parti". Deci faptul ca nu are datorii este o mare greseala a directorului, si nu-si va primi sumele restante".
Intrebata fiind care ar fi scopul incercarii lui Cibu de a falimenta societatile amintite, viceprimarul a explicat: "Scopul falimentarii este probabil, acela al scoaterii la licitatie si a acestui segment, si a adjudecarii acestuia de un alt client. Nu stiu, inca nu am facut verificarile necesare, pentru ca am inteles ca deja s-a inregistrat la Registrul Comertului si o societate cu ce inseamna intretinere spatii verzi. Si cind va spun ca se doreste cu buna stiinta falimentarea acestor societati, va spun ca acest lucru a inceput inca de la momentul la care am ajuns in Primarie. Probabil ca asta este politica pe care doreste sa o faca domnul primar, totul sa se externalizeze, Primaria sa nu mai aiba absolut nimic. Vedeti modul cum abordeaza problemele "nu avem bani pentru teatru, nu avem bani pentru salubrizare, nu avem bani pentru ciini, nu avem bani pentru intretinere spatii verzi". Dar daca astfel gindeste el treaba, trebuie sa ne-o spuna, si trebuie sa mai aiba si girul CLM, pentru a trece la externalizarea aceasta, asa cum o vede el, nu sa umble cu metode oculte, pentru a ajunge sa-si realizeze scopul. Sint dovezi ale incercarilor mele de a face profitabile aceste societati, in interesul cetateanului, dar la toate acestea, raspunsurile ori nu au venit, ori au fost de maniera "scot la licitatiei microbuzele, pentru ca sint neprofitabile". Nu poate scoate la licitatie domnul primar microbuzele Braicar, pentru ca aceasta este o societate comerciala, care functioneaza dupa niste legi, are o AGA, are un director general, care pune in aplicare deciziile CA, si nu deciziile abrante ale domnului primar. Domnul primar are nevoie nu de votul CLM, ci de hotarirea CA. Daca se va ajunge la asa ceva, asta inseamna primul pas in ce inseamna vinzarea societatii, dupa ce a fost dotata cu 30 de autobuze, si urmeaza sa mai vina alte autobuze. Eu sint convinsa ca nu se va ajunge la vinzarea, la distrugerea acestei societati".




Categorie articol: 

Comentarii