Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Ponta se ascunde în spatele autostrăzilor pe hârtie

Proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov rămâne unul strategic pentru România şi în prezent este în negociere, a declarat premierul Victor Ponta, adăugând că este convins că "altcineva" va inaugura tronsonul rutier atunci când va fi finalizat.
Şeful Executivului a prezentat, la Palatul Victoria, un bilanţ după doi ani şi jumătate de guvernare, documentul fiind intitulat: "Bătălia pentru economie.12 progrese majore faţă de guvernarea Băsescu-PDL", material care include şi referiri la construcţia de autostrăzi.
Întrebat de jurnalişti dacă tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov, unul dintre obiectivele sale asumate, mai este de actualitate, premierul a răspuns că acesta este unul strategic şi se află "în negocieri."
"Eu cred că proiectul Comarnic-Braşov este în continuare un proiect strategic pentru România şi evident că îl va inaugura altcineva atunci când va fi gata", a spus Ponta.

Nu mai există niciun termen

La începutul lunii iulie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a transmis Mediafax că în prezent sunt în desfăşurare activităţile prealabile semnării contractelor de finanţare şi al celui de concesiune pentru autostrada Comarnic - Braşov şi preciza că obţinerea finanţării pentru un proiect de acest tip presupune "un proces laborios", cu multe etape, fără să mai avanseze însă un termen legat de această lucrare.
Cel mai recent termen anunţat de autorităţi pentru semnarea acestui contract a fost luna iunie, iar premierul Ponta asigura că autostrada Comarnic-Braşov, în lungime de 53 kilometri, va fi finalizată în 2017.
În februarie 2013, Ponta, lider al PSD, susţinea că nu va mai candida la următoarele alegeri parlamentare, în 2016, dacă autostrada Comarnic-Braşov nu va fi executată până la acel moment.

Nu a construit niciun kilometru nou

În materialul prezentat la Guvern se mai afirmă că în 2012-2013 au fost inauguraţi 254 kilometri de autostradă, comparativ cu 102 kilometri daţi în folosinţă în perioada 2009-sfârşitul anului 2011, iar în 2014 şi 2015 vor fi deschişi traficului alţi 154 kilometri.
Întrebat de jurnalişti câţi kilometri de autostradă au fost construiţi efectiv în timpul guvernării sale, trecând prin toate fazele de studii de fezabilitate, proiectare, licitaţie şi construcţie, Ponta nu a răspuns explicit.
"Vreau să explic încă o dată: România construieşte autostrăzi în special din fonduri europene cofinanţate. Programul Operaţional Sectorial Transporturi a fost blocat în urma auditurilor realizate în noiembrie 2011 şi, din acel moment, noi am reuşit, în cele mai multe dintre cazuri, nu doar să deblocăm Programul Operaţional Sectorial, dar să şi relansăm acele sectoare licitate şi blocate din alte motive. Exemplul cel mai clar este al segmentelor Nădlac-Arad, în care lotul 1 a fost câştigat de firma Romstrade intrată în dificultăţi în urma problemelor judiciare, iar lotul 2 de firma Alpine, care a intrat în insolvenţă. Ambele au fost relicitate, lotul 1 este finalizat în acest an, lotul 2 este în procedură", a spus Ponta, fără alte detalii la întrebările repetate ale presei privind numărul de kilometri construiţi efectiv de actualul Guvern.
Guvernul Ponta nu a construit efectiv niciun kilometru nou de autostradă, inaugurând doar tronsoane începute în mandatul fostului ministru al Transporturilor Anca Boagiu.

 




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii