Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Panouri de orientare, în loc de rugină şi înjurături cu Ponta

După ani de zile în care nu i-a mai dat nimeni nicio atenţie, iar rugina a fost lăsată să se întindă în voie, la concurenţă cu mesajele licenţioase scrise în stil pseudo-grafitti, cu trimitere către Victor Ponta, podul metalic de cale ferată de pe Şos. Râmnicu Sărat a beneficiat, zilele trecute, de o mică schimbare la faţă. După ce a fost curăţat de rugină şi vopsit, pe ambele laturi ale podului au fost remontate panouri de orientare, aşa cum existau pe vremuri. Pe şoferii care ne tranzitează oraşul nu are cum să nu îi bucure faptul că ştiu încotro s-o apuce spre Buzău, Focşani sau Constanţa. Pe de altă parte, la o privire mai atentă se observă că cei ce au realizat noile panouri indicatoare le-au copiat ad-literam pe cele vechi, fără să ţină cont de schimbările survenite între timp. Aşa se face că şoferii care vor să meargă spre Focşani sunt îndrumaţi să circule tot pe DJ 202. Asta deşi, cel puţin teoretic, în documentele oficiale, drumul judeţean 202 a primit statut de drum naţional, denumirea actuală fiind DN 23. Ce-i drept, autorii panoului ştiu ei ce ştiu: şoseaua respectivă şi-a schimbat doar denumirea, pentru că în realitate nu a beneficiat de nicio modernizare, fiind în continuare acelaşi drum judeţean vechi şi deteriorat, rămas aşa de pe vremea lui Ceauşescu!
Dincolo de aceste consideraţii, trebuie precizat că, în cazul podului de cale ferată ce traversează Şos. Râmnicu Sărat, operaţiunea de vopsire a fost efectuată de Regionala CFR Galaţi, de schimbarea panourilor indicatoare ocupându-se Primăria Brăila, prin Serviciul de Utilitate Publică, Administrare şi Gospodărire Locală (SUPAGL).
Totul a făcut parte dintr-o acţiune mai largă ce presupune înlocuirea tuturor indicatoarelor rutiere deteriorate precum şi montarea unora noi, în zone care până în prezent nu erau semnalizate. Potrivit viceprimarului Doiniţa Ciocan, municipalitatea a alocat cel mai generos buget din ultimii ani pentru această operaţiune. Astfel, SUPAGL a primit 130.000 lei (1,3 miliarde de lei vechi), bani cu care să achiziţioneze atât indicatoarele propriu-zise cât şi stâlpii de susţinere. De asemenea, s-au achiziţionat şi stâlpi pentru blocarea circulaţiei, ce urmează să fie montaţi în zonele unde traficul auto este interzis.
Până în prezent, au fost puse pe poziţie circa 250 de indicatoare, alte 500 urmând a fi montate în perioada următoare. "Pentru început, acţiunea s-a derulat cu precădere la intrările în oraş, dar şi pe traseele de circulaţie a traficului greu de pe raza municipiului. Vor fi acoperite treptat toate zonele, inclusiv cartierele periferice unde, pe lângă înlocuirea indicatoarelor deteriorate, se va face şi o toaletare a copacilor, pentru ca aceste indicatoare să fie vizibile. Panouri de orientare vor fi montate, în cel mai scurt timp, în sensurile giratorii deja finalizate, de pe Calea Călăraşilor, precum şi pe cel aflat acum în construcţie, pe strada Comuna din Paris, la intersecţia cu Şos. Focşani", ne-a informat viceprimarul Doiniţa Ciocan.

 




Categorie articol: 

Comentarii