Mergi la conţinutul principal

O bucată de autostradă pentru Cenuşăreasa României

Este vorba despre celebra indexare a accizei la carburanţi cu 7 eurocenţi pe litru, propusă de Guvernul Ponta şi respinsă categoric de preşedintele Băsescu. Urmăream zilele trecute jocul de ping-pong politic între cele două părţi. Ponta şi ai lui se încurcau în explicaţii, spunând ba că viitoarea taxă este destinată exclusiv construcţiei de autostrăzi, ba că s-ar putea să aibă şi alte destinaţii, iar Băsescu îi acuza pe şleau că, de fapt, noul bir a fost ticluit viclean pentru finanţarea campaniei electorale din 2014. După un astfel de schimb de replici e evident că apariţia pe o hartă a unei autostrăzi care să fie finanţată taman din taxa cu pricina nu poate avea decât destinul tragi-comic al unei glume proaste. Iar dacă gluma trebuia să aibă un obiect, iată că Brăila a fost aleasă din nou pe post de păcălici naţional.
După veşnica fantasmagorie a podului peste Dunăre, acum ni se vântură prin faţă acest proiect în care nu cred, probabil, nici iniţiatorii lui. Cum-necum, Brăila are vocaţie de Cenuşăreasă a politicii naţionale. Niciun proiect major nu s-a lipit de judeţul nostru în ultimii 20 de ani, în schimb, când a fost nevoie de sacrificii "de tranziţie" am fost mereu primii pe lista guvernanţilor. În 1996, când guvernul CDR a clamat începerea adevăratei reforme economice, combinatul chimic de la Brăila şi fabrica de excavatoare "Promex" au fost cap de afiş la restructurări şi concedieri de personal. Din acel moment, industria brăileană a alunecat ireversibil în jos, pierzând facilităţi care, în contextul unor politici menite să rentabilizeze nu să falimenteze, ar fi putut genera locuri de muncă stabile şi prosperitate, nu şomaj şi sărăcie. Am pierdut "Dunacor"-ul, am pierdut "Pal"-ul, s-a dus şi fabrica de ciment "Stânca", "Laminorul" îşi dă acum ultima suflare, iar "Promexul" e doar o umbră a ceea ce era cândva.
Din bolidul de curse care ar fi putut fi, economia Brăilei a ajuns o biată rablă adusă în pragul casării care, dacă s-ar aventura pe o autostradă, s-ar face de râs, blocată pe banda de avarie.
E greu de crezut, aşadar, că zona Brăila - Galaţi prezintă, la ora actuală, interes concret pentru investiţia într-o autostradă. Din felul cum a fost întocmită şi prezentată şarada cu tronsonul Buzău - Brăila - Galaţi, e clar că nici guvernanţii nu iau în serios o astfel de investiţie. Cel puţin nu la ora actuală. Într-un viitor îndepărtat, când autostrăzile care să lege Marea Neagră de Europa vor fi gata şi când polul de dezvoltare Brăila - Galaţi chiar va însemna ceva din punct de vedere economic, vom fi şi noi în cărţi. Până atunci, poate măcar va fi reabilitată vechea reţea de drumuri naţionale de pe raza judeţului...

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro