Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Marile centre comerciale isi deruteaza clientii cu etichete mincinoase

In ultima decada a lunii octombrie, Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Braila a controlat supermarket-urile brailene si a gasit o multitudine de deficiente legate de modul de etichetare a produselor. Astfel, la "Billa", s-a gasit pe raft bautura racoritoare cu aroma de cirese si mere "Twist and Drink", producator "Interwest" SRL Baia Mare, care avea pe eticheta ilustratii cu fructele specifice aromei continute in denumirea produsului, desi acestea nu erau continute ca atare. De asemenea, "prajitura ciocolata", fabricata de "Engelmi" SRL Galati mentiona in lista ingredientelor "frisca", fara ca aceasta sa se regaseasca in produs. La hipermarket-urile "Carrefour" SRL si "Kaufland Romania" se comercializa "salam de vara extra", producatori "Infantis Romania" SA Otopeni si "Recunostinta Prod Com" SRL Filipestii de Padure, ca "produs fiert si afumat", in loc de "produs fiert si dublu afumat", conform normei aprobate prin Ordinul Comun 560/2006.
Verificindu-se prin sondaj, s-au mai constatat neconcordante intre preturile afisate pe raft si cele marcate pe produs, la casa de marcat. Aceasta problema este specifica produselor alimentare. De exemplu, la PIC SA se comercializau circa 150 kg produse alimentare (lactate si carne de pasare), fara indicarea pretului pe unitatea de masura, acesta fiind afisat numai pe bucata preambalata. La "Billa", se comercializau peste 50 kg carne de pasare congelata cu indicarea aceluiasi pret pentru doua cantitati nete declarate (una inscrisa de producator si una de comerciant).
Pentru neregulile depistate, inspectorii OJPC au aplicat patru amenzi, a cite 3.000 lei fiecare si trei avertismente.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii