Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

La minciuni, PSD are viteză de autostradă

Tragicul accident rutier din judeţul vecin, în care şi-au pierdut viaţa 10 persoane, după ce un TIR a intrat într-un microbuz care transporta angajate ale unui lanţ de magazine dinspre casă către locurile de muncă, i-a dat ocazia Ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, să iasă iar în evidenţă cu câteva declaraţii.

Cuc i-a replicat superior preşedintelui Iohannis, care criticase PSD pentru „nepăsarea criminală” de care dă dovadă în privinţa lipsei unei infrastructuri decente şi în ceea ce priveşte construirea autostrăzilor: „Dacă preşedintele nu este în stare şi nu are consilieri care îi pot explica ce presupune un proiect de infrastructură mare în România, o să îmi fac eu timp să îl primesc la o cafea în perioada următoare şi o să îi explic şi cu autostrăzile din România exact în se stadiu suntem”.

Tocmai ministrul actual al Transporturilor s-a găsit să dea lecţii despre autostrăzi! El, Răzvan Cuc, care, deşi anunţa că 100 de kilometri de autostradă vor fi deschişi în acest an, a inaugurat doar 22 de km, iar pe alţi 21 de km, finalizaţi, aşteaptă să-i deschidă mai înspre alegerile prezidenţiale, să dea bine şefa Dăncilă la prostime, pentru că alţi kilometri nu mai are de unde să scoată anul acesta.

Nu a declarat însă nimic despre importanţa infrastructurii, despre lipsa ei, despre siguranţa redusă de pe şoselele româneşti, despre faptul că România rămâne ţara din UE cu cei mai mulţi morţi din accidente rutiere la mia de locuitori, despre vreun plan concret de schimbare a acestor statistici sau de remediere a problemelor. Şi asta pentru că, nici el, nici Viorica Dăncilă, nici PSD şi nici guvernarea PSD-ALDE nu au făcut nimic cu adevărat în acest sens.

De altfel, ce-ar putea să spună Cuc, Dăncilă, PSD şi restul, în contextul în care, în perioada 2017-2019, nu s-au deschis circulaţiei nici măcar 100 de kilometri noi de autostradă, deşi ar fi trebuit inauguraţi sute bune de kilometri, conform celebrului „Program de guvernare”, cu care a câştigat alegerile? Să vorbească despre cele câteva borduri lângă care se poza Dragnea la inaugurarea „lucrărilor” pentru Drumul Expres Craiova – Piteşti? Să vorbească despre autostrada-muzeu ţinută închisă pentru că are ceva de împărţit cu constructorul? Să vorbească despre faptul că, în privinţa Autostrăzii Tărgu Mureş - Iaşi, pentru care s-a votat chiar o lege în Parlament, nu s-a mişcat absolut nimic? Să vorbească despre incapacitatea CNAIR de a organiza licitaţii sau despre tărăgănarea aiuritoare a unor proiecte vitale? Să vorbească despre un viitor drum expres Brăila – Galaţi, care ar urma să se construiască într-un ritm „infernal” de doar jumătate de kilometru pe lună, la preţul de 10 milioane de euro pe kilometru?

Nu că alte guvernări au excelat la capitolul autostrăzi şi infrastructură până acum. De fapt, cu excepţia unor mici zvâcniri, nicio guvernare nu a acordat infrastructurii cu adevărat atenţia pe care aceasta o merită. Dar, dintre toţi, PSD a promis cel mai mult. Şi-a asumat cele mai multe proiecte de infrastructură şi cele mai mici termene de finalizare. De fapt, dintre toţi, PSD a minţit cel mai mult. Şi nu numai în privinţa autostrăzilor.




Categorie articol: 

Comentarii