Mergi la conţinutul principal

Istoria industriei auto: Land Rover

Istoria mărcii Land Rover începe în 1948, când primul model a devenit sinonim cu vehiculele cu transmisie integrală de-a lungul anilor, familia de vehicule Land Rover a evoluat şi modelele Land Rover au redefinit categoriile 4x4 din întreaga lume, relatează agerpres.ro.
Primul Land Rover apărut în 1948 era un vehicul utilitar simplu şi ingenios. Fraţii Spencer şi Maurice Wilks, creatorii Land Rover, lucrând la fabrica din Solihull, au proiectat un vehicul simbol ce combina simplitatea utilitară şi calitatea robustă şi fiabilă. La mijlocul anilor 50, numele Land Rover s-a consacrat definitiv. Utilizatorii din domeniul militar şi agricol, precum şi din sectoare precum serviciile de salvare şi urgenţă au regăsit în Land Rover calităţile pe care le apreciază la un vehicul.

A doua generaţie

Cu o creştere continuă pe piaţa principală a vehiculelor cu transmisie integrală în anii 60, Land Rover a continuat să evolueze. Cererea pentru aptitudinile sale a crescut şi s-au fabricat versiuni cu ampatament variabil şi stil diferit de caroserie pentru a îmbunătăţi flexibilitatea. În 1959 modelul Land Rover cu numărul 250.000 a ieşit de pe linia de producţie. La mijlocul anilor 60, cu Land Rover deţinând poziţia de clasic al designului funcţional, noua divizie de Proiecte Vehicule Noi a efectuat o cercetare în Statele Unite iar rezultatul a fost designul Range Rover, care a fost prezentat în iunie 1970 şi s-a bucurat de succes imediat. Modelul Range Rover a fost apreciat ca primul model veritabil de vehicul multifuncţional - un vehicul de transport capabil şi practic ce poate substitui la nevoie un vehicul de transport expres de cursă lungă.
În prima jumătate a anilor 80, Land Rover a trecut prin mai multe schimbări şi îmbunătăţiri. Pe lângă apariţia unui model cu patru uşi, o variantă mai luxoasă a apărut treptat iar scaunele cu tapiţerie din vinil de pe modelul Range Rover original au fost înlocuite cu sistemul de aer condiţionat. Ediţia Vogue a ajuns să simbolizeze cel mai nou pachet de dotări de siguranţă. O a doua generaţie Range Rover a fost introdusă în 1994, modificările mecanice vizând versiunile mai puternice ale motorului V8. În 2001 a fost lansat noul Range Rover, un vehicul de lux cu suspensii, tren de rulare şi design noi.

Modelul Discovery

Primul model Discovery - lansat în 1989 - a reprezentat o distanţare de Land Rover. Forma complet nouă includea multe trăsături de design distinctive precum aspectul exterior vertical, linia umărului coborâtă, acoperişul în trepte şi farurile de acoperiş la spatele vehiculului. Discovery a fost lansat cu tehnologii avansate, precum tracţiunea integrală permanentă 4x4 şi tehnologie Hill Descent Control (control la coborârea în pantă) ca dotare standard. Seria II a apărut în 1998, menţinând linia modelului Discovery, dar fiecare panou de caroserie era nou, cu excepţia hayonului. În 1999, Discovery a fost desemnat „Vehiculul utilitar sport al anului" de către revista Automobile - anunţând succesul Land Rover în SUA. În 2003 a fost lansat un nou model - Discovery 2003. Un an mai târziu a fost lansat modelul Discovery 3, care redefinea categoria SUV de lux. Era un vehicul de teren cu şapte locuri.
Cu lansarea modelului Discovery în 1988, acest vehicul s-a făcut cunoscut sub numele Land Rover Defender. Pe modelul Defender a fost combinată tehnologia inovatoare, precum sistemul de control electronic al tracţiunii de la Land Rover.

Gama Freelander

Freelander a fost prezentat în septembrie 1997 la salonul auto de la Frankfurt. Pe parcursul unui an, Freelander a devenit modelul 4x4 cu cele mai mari vânzări din Regatul Unit. Modelul Freelander a oferit tehnologie inovatoare - Hill Descent Control (control la coborârea pantelor) - proiectate perfect pentru a asigura tuturor conducătorilor încrederea de a explora aptitudinile off-road oferite de un Land Rover. Gama de versiuni disponibile a contribuit la creşterea atractivităţii - trei configuraţii de caroserie cu cinci uşi şi un model sport cu trei uşi în versiunile cu acoperiş rigid sau pliabil, cu variante de echipare cu motoare pe benzină sau diesel.
În 2001, Land Rover a anunţat noua gamă de modele Freelander echipate cu motoare V6, un motor turbodiesel nou şi îmbunătăţit, o transmisie nouă automată CommandShift (TM). În 2004, noua gama Sport a adus o dimensiune proaspătă gamei Feelander. Utilizat pe scară largă în lume, datorită abilităţii sale de a ajunge în cele mai inaccesibile locuri ale planetei, Defender este opţiunea exploratorilor şi a aventurierilor. Cu lansarea modelului Discovery în 1989, acest vehicul s-a făcut cunoscut sub numele Land Rover Defender. Pe modelul Defender a fost montat sistemul de control electronic al tracţiunii de la Land Rover.
Modelele comercializate în prezent sunt Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Evoque, Discovery 4, Noul Discovery Sport, Defender.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro