Mergi la conţinutul principal

Istoria industriei auto: Cadillac

Cadillac Automobile Company a fost fondată în august 1902 de către Henry Ford. Şapte ani mai târziu, în 1909, Cadillac este cumpărată de concernul General Motors. Numele Cadillac a fost dat în cinstea exploratorului francez Antoine Laumet de La Mothe, sieur de Cadillac, fondatorul oraşului Detroit, Michigan, în 1701.
În perioada interbelică, Cadillac era o marcă de automobile de lux, puternice şi produse în masă pentru cei ce aparţineau clasei superioare. După Al Doilea Război Mondial, s-a impus un stil special care asocia compania cu automobilul clasic american al anilor (1940 - 1950), scrie agerpres.ro.

Puterea de convingere a finanţatorilor

Cadillac a apărut în urma închiderii companiei Ford, când Henry Ford a plecat împreună cu câţiva dintre parteneri, iar firma a fost dizolvată. Finanţatorii rămaşi l-au chemat pe inginerul Henry M. Leland de la Leland & Faulconer Manufacturing Company pentru a evalua instalaţiile şi echipamentele înainte de a le vinde. Leland i-a convins să continue activitatea de fabricare a automobilelor echipându-le cu motor cu un singur cilindru conceput de el.
Compania avea nevoie de un nume nou, aşa că a fost redenumită Cadillac Automobile Company, care au fuzionat, în 1905, cu Leland & Faulconer Poduction. Primul automobil Cadillac - Cadillac Runabout and Tonneau - a fost finalizat în octombrie 1902. Era o maşină cu două locuri de 10 CP (7 kW) şi motor cu un singur cilindru. Un model identic, practic, cu Ford A din 1903.

Primul producător al unei maşini complet închise

Noul Cadillac a fost prezentat la Salonul Auto de la New York în ianuarie anul următor şi a impresionat suficient pentru a aduna peste 2.000 de comenzi. Din primii ani, Cadillac s-a axat pe tehnologie de înaltă calitate şi pe finisaje de lux, maşinile sale fiind printre cele mai bune şi elegante din SUA. Cadillac a fost primul producător al unei maşini complet închise în 1906, iar în 1912 a fost primul care a încorporat în automobilele sale un sistem electric care să permită pornirea, aprinderea şi iluminatul.
În 1909, Cadillac a fost achiziţionat de General Motors, devenind divizia destinată producţiei de vehicule de lux de mari dimensiuni. În iulie 1917, Armata Statelor Unite avea nevoie de o maşină de personal de încredere şi a ales modelul Cadillac Tip 55 Touring după efectuarea unor teste la graniţa mexicană. Peste 2.300 de maşini au fost livrate pentru a fi utilizate în Franţa, de către ofiţerii din forţele americane în timpul Primului Război Mondial. În perioada dintre cele două războaie mondiale, Cadillac a construit maşini puternice, de lux. În 1930, Cadillac a introdus motoare V12 şi V16 pe modele de maşini personalizate.

Modele de succes Cadillac SRX şi Evoq

Unul dintre modelele personalizate celebre este Elvis Rose, maşina de culoare roz comandată de Elvis Presley. El vorbea, în piesa „Baby, Lets Play House", despre un Cadillac roz, aşa că în 1955 artistul a comandat un model Cadillac Fleetwood Series 60, de culoare albastră cu plafoniera neagră, dar l-a rugat pe prietenul său Art să-l vopsească în roz şi alb. După realizarea culorilor dorite, Elvis a numit maşina Elvis Rose şi i-a dăruit-o mamei sale, Gladys, de ziua ei. Dar Gladys Presley nu avea carnet de conducere, aşa că maşina a fost condusă de Elvis în perioada 1955-1956. Acest model a rămas la Graceland.
La mijlocul anilor 80, perioadă în care exportul spre Europa şi Japonia era în continuă creştere, Cadillac a lansat Cadillac Allante, care a influenţat apoi modelul Seville. Stilul Cadillac - Art & Science a fost aplicat în 1999 modelului Evoq prezentat la Detroit Auto Show. Au fost lansate apoi, în 2002, sedanul DeVille şi Escalade, cu o completare sportivă. Un an mai târziu, Cadillac CTS cunoaşte o adevărată revoluţie, următoarele modele de succes fiind Cadillac SRX şi Evoq, inspirat din Cadillac XLR.
În prezent, Cadillac comercializează modelele ATS-V COUPE, ATS COUPE, ELR Coupe, ATS-V SEDAN, ATS SEDAN, CTS-V SEDAN, CTS SEDAN, XTS SEDAN, SRX Crossover, Escalade/ESV.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro