Mergi la conţinutul principal

Inghesuiala, nervi si balamuc

Zeci de braileni se ingramadesc, zilnic, la ghiseele Casei Judetene de Asigurari de Sanatate Braila, pentru eliberarea adeverintelor care sa dovedeasca faptul ca au calitatea de asigurati. Oamenii se pling ca stau cite trei ore la coada deoarece se lucreaza foarte greu si uneori sint nevoiti sa se invoiasca de la serviciu pentru a-si rezolva problemele. Din aceasta cauza multe persoane devin nervoase si se iau la cearta, plus ca mai exista altele care incearca sa ajunga in fata, iar de aici porneste intreaga agitatie. Ieri, situatia la CJAS era la fel de tensionata, pe de o parte brailenii erau revoltati ca isi pierd atita timp la coada, iar pe de alta parte functionarii de la ghisee faceau fata cu greu avalansei de cereri. "Stam aici cu orele, dar ce sa facem daca avem nevoie de adeverinte? Uitati-va ce dosar voluminos are persoana aflata in fata ghiseului, va dati seama cit dureaza pina il rezolva. Programul cu publicul incepe de la ora 10.00, dar lumea vine de la 8.00, se fac liste", ne-a declarat o femeie care se afla ieri la coada.
O alta persoana ne-a spus ca era gata sa isi piarda locul de munca de cind tot umbla cu actele, fiind nevoita sa isi ia concediu o saptamina pentru a-si rezolva problemele la CJAS, deoarece medicul de familie nu ii poate da concediu medical daca nu aduce adeverinta de la CJAS privind calitatea de asigurat. Oamenii spun ca ar trebuie sa functioneze mai multe ghisee, nu numai patru, cum erau ieri, mai ales ca se sta jumatate de ora pentru o persoana la ghiseu. Presedintele CJAS, dr. Mariana Tarachiu, ne-a declarat ca in cursul zilei de ieri a fost putina aglomeratie, plus ca doi cetateni au vrut sa intre in fata si asta a creat nemultumire in rindul celorlalti.
"Am mai deschis un ghiseu, sint zile cind este aglomerat, lumea este nerabdatoare. In perioada cind se depun declaratiile programul este de la ora 8.00 la 16.00, respectiv intre 20 si 30 ale lunii, pina atunci avem program doar de lamurire a unor situatii privind calitatea de asigurat. Acum avem program cu publicul de la ora 10.00 la ora 14.00, in restul programului se lucreaza la prelucrarea datelor primite pe mail si prin posta care sint de ordinul sutelor. Personalul este insuficient, nu pot functiona mai mult de sase ghisee, iar in unele zile vin mai multe persoane", ne-a declarat dr. Mariana Tarachiu.

Functionarii de la ghisee lucreaza si pina la ora 18.00

La rindul sau, seful Serviciului Administrativ din cadrul institutiei, Dumitru Sisu, a precizat ca sint foarte multe date care trebuie procesate, de aceea dureaza asa mult iar oamenii sint nerabdatori, plus ca a venit si caldura. Acesta a spus ca trebuie sa se verifice tot ce inseamna asigurat - neasigurat, oamenii sint obligati sa vina de la finante cu adeverinta care sa dovedeasca daca au sau nu venituri suplimentare. "Se lucreaza la trei ghisee pe o parte, unul pe partea cealalta. Tot ce se primeste la ghiseu trebuie verificat, apoi ajunge in alta parte. Nu-i poate primi dosarul aici daca nu aduce adeverinta de la Finante, aceasta obligatie este din 3 in 3 luni, in aceasta perioada iti poti deschide o firma, ceva. Eu cred ca statul roman ar trebui sa gaseasca o alta solutie, pentru a nu mai fi astfel de probleme", ne-a spus Dumitru Sisu.
In urma cerintelor din partea publicului, la CJAS s-au facut ghisee separate pentru angajatori in vederea depunerii listelor nominale cu declaratiile de sanatate si ghisee numai pentru asiguratii care au nevoie de acele adeverinte privind calitatea de asigurat. Seful Serviciului Evidenta Asigurati, Mariana Budes, a tinut sa precizeze ca desi programul cu publicul este pina la ora 14.00, asta nu inseamna ca la 14.00 se inchide ghiseul. Functionarii lucreaza chiar si pina la ora 18.00 pentru a rezolva cerintele tuturor persoanelor aflate in holul institutiei. "In momentul in care s-a terminat programul cu publicul si mai sint 100 de persoane, ghiseul nu se inchide, nu se mai intra din afara. Nu am inchis ghiseul, functioneaza si pina la ora 16.00 si pina la ora 18.00 pentru persoanele care se afla in incinta institutiei. Sa nu se inteleaga ca lucram numai patru ore, stam cit este nevoie. Se proceseaza si datele primite pe mail, prin posta. Pe mail se primesc zilnic cite 200 - 300 de mail-uri, ajung si la 500 in perioada de raportare", a declarat Mariana Budes

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro