Mergi la conţinutul principal

Ideile zburătoare de la Ianca

 "Vom trece la curăţarea lui, la peticirea lui, ca să poată deveni operaţional, dar cu nişte restricţii. Să funcţioneze numai pe timp de zi, să aibă un om cu o staţie acolo, să urce tot timpul în turn".

Normal, la ce v-aţi aştepta de la 1 milion de lei? De fapt, în asta constă şi acum "marele" aeroport de la Ianca: o pistă construită din plăci de beton, printre care au crescut buruieni, şi vreo două clădiri administrative abandonate. Realistic vorbind, titulatura de aeroport este total deplasată atunci când vorbim de ceea ce există acum la Ianca. E doar o mică pistă şi, după investiţii de 1 milion de lei, asta va şi rămâne. Pardon, va exista şi "un om cu o staţie" - asta-i imaginea perfectă a unui aeroport.
Da, ar putea fi de folos, în caz de nevoie, aeronavelor SMURD, de exemplu, pentru aterizarea de urgenţă a unor avioane mai mici sau pentru avioane uşoare şi de agrement. Dar în niciun caz pentru curse de pasageri.
Şi haideţi să nu ne facem speranţe deşarte: la Ianca nu vom avea de fapt aeroport, indiferent de planurile CJ. Un aeroport înseamnă mai mult decât o pistă amărâtă din beton, turnată în perioada sovietică, pentru MIG-urile prăpădite care cădeau şi fără să aibă nevoie de o pistă. Investiţia într-un aeroport în adevăratul sens al cuvântului se ridică la zeci de milioane de euro, nu la un milion de lei. De exemplu, CJ Bihor a anunţat o investiţie de 130 de milioane de lei în modernizarea aeroportului Oradea, mare parte cu fonduri europene nerambursabile. Aeroportul din Craiova, administrat de CJ Dolj, va beneficia de un nou program de modernizare, în valoare de 108 milioane de lei. Tot cu fonduri europene. Aeroportul din Iaşi, care aparţine CJ Iaşi, va beneficia şi el de un program de modernizare, de vreo 50 de milioane de euro. Şi tot cu fonduri UE.
De ce nu se finanţează şi proiectul de la Ianca din fonduri europene? Poate pentru că în realitate nu există niciun fel de aeroport? Şi poate pentru că nici nu ar fi viabil? Oricum, nimeni de la Brăila nu-şi bate capul cu obţinerea de fonduri europene în acest caz ori pentru alte proiecte care sigur ar obţine finanţare - gen tramvaie noi, amenajare de zone turistice, amenajare şi promovare Insula Mică etc.
Da, un aeroport construit undeva între Brăila şi Galaţi, care să deservească atât cele două judeţe, cât şi Vrancea, Buzău şi Tulcea, ar fi viabil. Şi probabil că pentru un asemenea obiectiv s-ar putea obţine şi fonduri europene, dacă ar exista implicare din partea factorilor de decizie şi nu doar promisiuni stupide prin campaniile electorale.
Dar aşa-numitul aeroport de la Ianca pare mai degrabă un moft al conducerii CJ Brăila, un orgoliu ce trebuie satisfăcut, un număr de iluzionism politic al lui Stancu, cu care să le ia ochii brăilenilor, ceva de genul "Abracadabra! Nu-i aeroportul, uite-aeroportul!". În realitate, nu a existat şi nu va exista niciun aeroport acolo. Doar idei zburătoare.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro