Mergi la conţinutul principal

Guvernul schimbă regulile de selectare a firmelor care primesc bani pentru promovarea exportului

Conform legii, valabilă din 2007, firmele primesc anual, din bugetul de stat, fonduri pentru acoperirea, parţială sau totală, a cheltuielilor generate de participarea la târguri şi expoziţii internaţionale organizate în străinătate, organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exporturilor în străinătate, realizarea de studii de piaţă şi pe produse, realizarea de acţiuni de publicitate şi reclamă cu caracter general pe pieţe de interes pentru exportul românesc.
Banii sunt acordaţi prin Programul de promovare a exportului, gestionat de Ministerul Economiei, cu acordul Consiliului de Export, şi acoperă 50% din cheltuielile cu transportul extern şi cazarea pentru un delegat de la fiecare firmă participantă la misiunile economice şi acţiunile de promovare a exportului organizate în afara spaţiului european şi 100% cheltuielile cu transportul în interiorul ţării de destinaţie a câte unui delegat al firmei, precum şi cele pentru închirierea sălilor aferente întâlnirilor de afaceri şi a dotărilor necesare desfăşurării acestora, cheltuielile pentru mediatizarea acţiunii, cheltuielile de reprezentare şi protocol, precum şi alte cheltuieli.
Legislaţia în vigoare interzice însă acordarea unor astfel de fonduri acelor firme care se confruntă cu dificultăţi financiare şi defineşte o astfel de firmă ca fiind acea societate cu răspundere limitată pentru care se constată pierderea a mai mult de jumătate din capitalul social, din care mai mult de un sfert pierdut în ultimele 12 luni, sau pentru care cel puţin o parte dintre asociaţi sunt ţinuţi responsabili pentru datoriile rezultate din pierderea capitalului, precum şi pentru orice firmă care îndeplineşte condiţiile să intre într-o procedură de reorganizare judiciară şi faliment.
În baza unui nou regulament al Comisiei Europene, care elimină restricţia de a acorda ajutoare firmelor care se confruntă cu dificultăţi financiare, Guvernul va modifica sistemul actual şi va introduce noi criterii de selectare a firmelor beneficiare, valabile pentru perioada 2014-2020.
Astfel, conform unui document obţinut de MEDIAFAX, banii vor fi acordaţi acelor firme româneşti care îndeplinesc, cumulativ, o serie de condiţii de eligibilitate, respectiv sunt înregistrate şi au în obiectul de activitate operaţiuni de export, iar oferta de export corespunde cu profilul acţiunii promoţionale la care solicită participarea, sunt înfiinţate cu cel puţin 18 luni înainte de data manifestării opţiunii de participare la acţiunea promoţională şi au desfăşurat activităţi comerciale în ultimul an, produsele sau serviciile pe care le promovează la export sunt realizate în România, au valoare adăugată ridicată şi îndeplinesc condiţiile de comercializare pe pieţele externe, în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs nu au beneficiat de ajutoare de minimis, din sursele statului, ale autorităţilor locale sau din surse comunitare, care, cumulat, să depăşescă echivalentul în lei a 200.000 euro, nu au ca activitate de bază cercetarea-dezvoltarea, activităţi educaţionale şi diseminarea rezultatelor cercetării, care nu fac obiectul normelor în materie de ajutoare de stat, cu excepţia cazurilor în care organizaţiile în cauză dispun de unităţi separate pentru activităţi de producţie şi export ale căror costuri sunt contabilizate distinct faţă de activitatea de bază, împotriva sa nu a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată, la data depunerii cererii de înscriere nu înregistrează debite la bugetul de stat şi la bugetele locale şi respectă regulile de participare.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro