Mergi la conţinutul principal

Google l-a omagiat joi pe Les Paul, printr-un logo special


Pentru a celebra un eveniment special din întreaga lume sau din istorie sau pentru a omagia personalităţi ale culturii mondiale, Google, motorul de căutare cel mai utilizat în lume, obişnuieşte frecvent să îşi modifice celebrul său logo. Cu timpul, aceste logouri au devenit din ce în ce mai interactive şi uneori chiar ludice.
Internauţii îşi aduc cu siguranţă aminte de logoul special creat pentru a marca aniversarea naşterii scriitorului francez Jules Verne sau de cel care le permite să utilizeze online versiunea originală a jocului Pac-Man, cu ocazia celei de-a 30-a aniversări.
Joi, Google a celebrat 96 de ani de la naşterea, pe 9 iunie 1915, a chitaristului şi inventatorului american Lester William Polsfuss, cunoscut ca Les Paul. El a fost unul dintre pionierii chitarelor electrice din gama "solid body" şi un inventator a tehnicilor de interpretare în muzica rock. Les Paul a murit pe 12 august 2009.
Gibson, unul dintre cei doi mari fabricanţi de chitare electrice, alături de compania americană Fender, şi-a câştigat notorietatea pe plan mondial graţie modelului Les Paul lansat pe piaţă în 1952.
Logoul Google de joi le-a permis internauţilor să se joace cu corzile unei chitare electrice virtuale folosind cursorul mouse-ului sau câteva taste de pe tastatura computerului (selectând mai întâi butonul plasat în partea de jos a acestui logo aniversar).
Google a anunţat că pentru noul logo s-a utilizat o combinaţie de programe JavaScript, HTML5 Canvas (pentru a desena corzile chitarei), CSS, Flash (pentru sunet). Programe precum Google Font API, goo.gl şi App Engine au fost şi ele utilizate.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro