Mergi la conţinutul principal

Facilitati pentru angajarea absolventilor

Agentii economici braileni care angajeaza tineri beneficiaza de facilitati financiare de la Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM). Pe linga faptul ca salariile absolventilor sint sustinute din bugetul asigurarilor de somaj aproximativ 2 ani, companiile sint scutite si de plata contributiei pentru somaj.
Angajatorii care incadreaza cu contract de munca pe o durata nedeterminata absolventi ai unor institutii de invatamant sint scutiti, pe o perioada de 12 luni, de plata contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferenta absolventilor incadrati si primesc, lunar, in aceasta perioada, pentru fiecare tinar, o suma de bani egala cu 1 salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata, pentru absolventii ciclului inferior al liceului sau ai scolilor de arte si meserii, 1,2 salarii de baza minime brute pe tara garantate in plata, pentru absolventii de invatamint secundar superior sau invatamint postliceal sau 1,5 salarii de baza minime brute pe tara garantate in plata, pentru absolventii de invatamint superior.
O alta facilitate de care agentii economici beneficiaza se refera la sustinerea salariilor tinerilor. "Angajatorii care incadreaza proaspeti absolventi mai beneficiaza, timp de cel mult 2 ani, de un ajutor financiar egal cu suma aferenta contributiilor sociale datorate de angajatori pentru aceste persoane, conform legii. Prin contributii sociale datorate de angajatori se intelege contributia de asigurari sociale, contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, contributia pentru asigurari sociale de sanatate si contributia de asigurari pentru somaj. Ajutorul financiar se vireaza, la cerere, din bugetul asigurarilor pentru somaj, angajatorilor care nu inregistreaza debite provenind din neplata contributiilor sociale, prin plata acestei sume, in termen de 90 de zile de la aprobarea cererii", se precizeaza intr-un comunicat de presa al AJOFM.
Specialistii din cadrul institutiei au subliniat ca agentii economici care incadreaza absolventi sunt obligati sa mentina raporturile de munca ale acestora cel putin 3 ani de la data incheierii contractului de munca.
Agentii economici care doresc sa beneficieze de aceste facilitati trebuie sa se prezinte la sediul Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca, aflat pe Bulevardul Dorobantilor, nr 603-605, la sediul Agentiei Locale pentru Ocuparea Fortei de Munca, din strada Sergent Tataru, nr. 2 sau la Punctele de Lucru din Faurei si Insuratei. De asemenea, absolventii care intentioneaza sa se angajeze, dar si sa beneficieze de aceste facilitati din bugetul asigurarilor pentru somaj, trebuie sa se inscrie in baza de date a AJOFM. Pentru acest lucru sint necesare: actul de identitate (original si copie), adeverinta medicala cu mentiunea "apt de munca" si actul de absolvire a formei respective de invatamant (original si copie). Detalii suplimentare se pot obtine la telefon 611.519.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro