Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

EXTERN. Răsturnare de situaţie în cazul avionului malaezian? Forțele antiaeriene ucrainene au făcut exerciţii lângă Doneţk în ziua fatidică

La 17 iulie, în ziua în care s-a prăbușit avionul de linie malaezian în estul Ucrainei, unități de apărare antiaeriană ale armatei ucrainene ar fi efectuat exerciții de antrenament cu sisteme de rachetă Buk-M1, iar o eroare de manipulare ar fi putut duce la declanșarea tragediei aeriene, relatează vineri Ria Novosti, citând „o sursă dintr-o instituție militară ucraineană".
În acea zi fatidică, comandantul Unității 156 de rachete primise ordin să desfășoare un antrenament constând în acoperirea trupelor terestre de la periferia Donețkului, de la desfășurarea de baterii până la asigurarea urmăririi țintelor și realizarea unei game complete de sprijin și de distrugere a țintelor cu sisteme de rachetă Buk-M1.
Comandanții de baterii ar fi primit cheile care permiteau deblocarea rachetelor în vederea lansării, cu toate acestea nicio lansare a unei rachete 9M38M1 nu era prevăzută, susține presupusul interlocutor al agenției ruse de presă, preluată de Agerpres
Pentru a participa la aceste exerciții, două avioane de luptă Su-25 de la baza Kulbakino 229 de lângă Nikolaev - unde este desfășurată o brigadă de aviație tactică - au fost trimise la Dnepropetrovsk. Misiunea lor era de a asigura recunoaștere aeriană și stabilirea țintelor de control în zona de concentrare a trupelor care participă la operațiunea antiteroristă la vest de Donețk.
După ce unul din avioane a intrat în zona de detectare a sistemelor Buk, el a fost urmărit de o echipă de servanți a bateriei situate în apropiere de localitatea Zaroșcenskoe. După toate evidențele, dintr-o întâmplare tragică și în ciuda diferenței în planuri orizontale, după un timp, rutele de zbor ale Boeing-ului malaezian și Su-25 au coincis și au fuzionat pe ecran într-un punct mare, ceea ce a fost fatal pentru zborul MH17. În momentul convergenței a două ținte într-un singur indicator, sistemul de urmărire se focalizează asupra celei care are cea mai mare suprafață.
Cu toate acestea, interlocutorul Ria Novosti nu a putut elucida cauzele lansării neautorizate a rachetei. „Membrii SBU (Serviciul de Securitate al Ucrainei) se ocupă de această problemă", a mai spus acesta, indicând că, în jurul orelor 22, comandantul bateriei cu tot cu echipajul de servanți a fost ridicat, dar fără să precizeze data la care militarii au fost reținuți. El a mai spus că nu are alte informații cu privire la desfășurarea anchetei.
Din 2001, când un avion de pasageri rusesc Tu-154 a fost doborât cu o rachetă deasupra Mării Negre, Ucraina a interzis aproape toate aplicațiile cu sisteme de rachete sol-aer Buk-M1. Ca urmare, militarii ucraineni au o experiență limitată doar la mentenanța acestor sisteme și la deprinderi de conducere a vehiculului care transportă rachetele, scrie Ria Novosti, care citează aceeași sursă anonimă dintr-o instituție militară ucraineană.
Avionul Boeing 777, aparținând companiei Malaysia Airlines, s-a prăbușit la 17 iulie în regiunea Donețk, în estul Ucrainei, cu 298 de persoane la bord, fiind doborât cel mai probabil cu o rachetă sol-aer. Kievul și rebelii se acuză reciproc de lansarea rachetei, în timp ce Washingtonul a declarat că avionul a fost doborât cu o rachetă Buk, aminteşte Agerpres.




Like / Share

Comentarii