Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

"Este importanta promovarea excelentei personale si institutionale in educatie"

Candidatul PDL in Colegiul II pentru Camera Deputatilor, Eugen Badalan, considera ca invatamintul trebuie sa fie, pentru viitorul Guvern, o prioritate nationala la modul real si nu numai declarativ, asa cum s-a intimplat pina acum. Badalan considera ca trebuie alocat 6% din PIB pentru educatie si este nevoie de repozitionarea sociala a meseriei de profesor, mai ales prin cresterea atractivitatii financiare si sociale a carierelor didactice: "Ceea ce mi se pare foarte important este promovarea excelentei personale si institutionale. De fapt, este ceea ce ar putea insemna semnul egalitatii intre salarizare si performanta, intre banii dati personalului didactic si reforma in educatie. Un alt punct important se refera la garantarea unui sistem educational stabil si echitabil, asigurind accesul la educatia de calitate, indiferent de starea sociala si originea etnica a celor care fac obiectul educatiei, dar si la introducerea unui curriculum scolar axat pe formare de competente. Pina acum, invatamintul romanesc a fost unul informativ, care bombarda copiii cu informatie multipla din multe domenii de activitate, fara a se axa pe capitolul formarea subiectului educatiei catre ceea ce ar avea el de facut in momentul in care termina de parcurs intreaga programa scolara pe care si-o propune".
Badalan mai merge pe ideea descentralizarii si debirocratizarii intregului sistem educational si legat de aceasta, pe cea a tolerantei zero la actele de coruptie in sistemul educational: "Spun asta pentru ca, din nefericire pentru noi, coruptia generalizata din Romania a atins si sistemul educational. O sa se puna problema "cum realizam toate aceste lucruri, pe care le-am enuntat pina acum?". Prin elaborarea Legii educatiei permanente si realizarea cadrului national al calificarilor, introducerea de conturi educationale si de tichete educationale pentru profesori. Este modalitatea cea mai buna de a obtine o implicare directa si plata dupa performanta pentru fiecare educator. In legatura cu cuprinderea in sistemul de invatamint, eu as pune accent pe o tema uitata: invatamint obligatoriu. Noi propunem o cuprindere in mediul educational, deci accesul la educatie al tuturor copiilor, incepind de la virsta de 3 ani si asigurarea invatamintului obligatoriu cel putin pina la terminarea unei scoli care sa le permita tinerilor sa practice o profesie, deci a unei scoli de arte si meserii".




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii