Mergi la conţinutul principal

Escrocherii cu bilete de avion

* în urma articolului publicat de cotidianul "Obiectiv - Vocea Brăilei" luna trecută, zeci de plângeri au fost depuse la diverse autorităţi locale şi mai multe sesizări au venit pe adresa redacţiei din partea brăilenilor înşelaţi de agenţiile de turism *

Deşi a trecut o lună de zile de când Dumitra Lefter şi fiica sa, Mariana Drăgoi, au luat ţeapă cu biletele de avion cumpărate de la agenţia de turism "Alex" din Brăila, acestea încă se luptă pentru a-şi recupera banii. Femeile s-au adresat Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Brăila, care a dispus agenţiei de turism să le restituie suma de 600 euro, plătită pentru două bilete pe ruta Bucureşti-Barcelona-Sevilla, în termen de 10 zile, data limită fiind 11 noiembrie. Cu toate acestea, persoana împuternicită să se ocupe de recuperarea banilor după ce rudele sale au plecat din ţară susţine că nu a primit niciun ban de la SC "Selufin" SRL Brăila, firma care deţine agenţia "Alex".
Anişoara Drăgoi ne-a povestit că a fost plimbată pe drumuri de administratorul agenţiei de turism, care ba îi spunea că îi dă banii, ba că nu îi mai dă. Asta deşi i s-a promis că în termen de 12 zile de la data achiziţionării biletelor va putea să intre în posesia celor 600 de euro. "Am aşteptat să treacă cele 12 zile şi m-am dus apoi la agenţie. Când am fost prima dată, într-o dimineaţă, număra banii şi pentru că erau mai multe persoane acolo, mi-a zis să aştept. I-am zis că nu pot să stau locului, am ieşit afară şi a venit după mine şi mi-a spus că o să-mi dea deocamdată 250 de euro. Am acceptat, măcar să îmi dea banii. Am intrat la Parchet să întreb ceva şi apoi m-am întors la agenţie. Atunci mi-a zis că nu îmi mai dă banii, că au venit nişte doamne şi a dat toţi banii. I-am zis că pe mine nu mă interesează asta, nu este problema mea, eu vreau banii. Am plecat apoi, nu am mai stat să mă cert cu ei, să fac circ. M-a sunat apoi să îmi spună că o să îmi dea banii până la urmă, dar nu mi-a zis când. A rămas că mă mai sună. Am primit între timp şi răspunsul de la OJPC. Avea termen de 10 zile să îmi dea banii, termenul a expirat pe 11 noiembrie şi nu am primit niciun ban. Oricum, eu nu mai vreau banii cu ţărâita, aşa cum mi-a promis de o lună de zile, mie să îmi dea banii grămadă", ne-a spus Anişoara Drăgoi. Aceasta a mai adăugat că este decisă să meargă până în pânzele albe pentru a recupera banii rudelor sale, mai ales că nu este vorba despre o sumă de neglijat. Femeia a precizat că se va adresa instanţei de judecată pentru că numai aşa i se va face dreptate.

Conducerea OJPC ne-a informat că în cazul în care se constată că SC Selufin SRL nu a returnat banii persoanelor păgubite, în termenul de 10 zile, se va aplica o amendă, care, conform legii, este între 2.000 şi 20.000 lei. OJPC-ul mai are înregistrate alte 4 reclamaţii la adresa SC Selufin SRL, acestea fiind în lucru.

 

13bilet1 Femeile au cumpărat biletele pentru Spania de la Agenţia "Alex" a SC Selufin SRL Administratorul agenţiei de turism susţine că a dat o parte din bani

 

Pe de altă parte, administratorul SC "Selufin" SRL, Jenica Pană, ne-a declarat că în urmă cu două zile, i-a dat o parte din bani Anişoarei Drăgoi, însă nu poate dovedi acest lucru cu acte pentru că nu a pus-o să semneze nimic, mergând pe încredere. Aceasta a precizat însă că are martori care pot confirma faptul că femeia a primit suma respectivă. "A primit o parte din bani, este vorba despre 300 de euro. Este greşeala mea că nu am pus-o să semneze nimic, am mers pe încredere, dar am martori care pot confirma că i-am dat bani. Eu am propus să îi plătesc suma eşalonat, mai ales că nu am recuperat nici acum banii de la compania aeriană. Este adevărat că au plătit 600 de euro pentru bilete, însă nu a fost vina mea, a fost o eroare de sistem. Dânsa îmi creează însă probleme la agenţie, îmi ia clienţii şi îi duce la Parchet. Oamenii se sperie, nu mai au încredere, este firesc. În ziua când a venit ea chiar am avut trei persoane care cumpăraseră bilete de avion pe ruta Bucureşti -Chicago şi au venit să le anuleze, le-am dat banii pe loc. Pentru asta eu am fost taxată suplimentar, cu suma de 270 de euro, pentru că rezervările erau făcute. Şi eu o pot acţiona în judecată pentru că îmi perturbă activitatea, îmi sperie clienţii", a precizat Jenica Pană.

Întrebată dacă într-adevăr a primit cei 300 de euro, Anişoara Drăgoi a rămas uimită şi a spus că nu a văzut niciun ban de la agenţia de turism şi că, oricum, dacă i se dădeau aceşti bani nu-i accepta decât pe bază de semnătură. "Eu nu am primit niciun ban, este o minciună. Şi oricum, cine este atât de prost să dea o asemenea sumă pe încredere, fără să ceară o semnătură în schimb?", a mai spus Anişoara Drăgoi.

Reamintim că în ziua de 8 octombrie, Dumitra Lefter şi fiica sa, Mariana Drăgoi, au mers la SC "Selufin" SRL Brăila şi au cumpărat bilete de avion pentru compania aeriană "Vueling", plătind în schimb 600 de euro. Ajungând la aeroport, femeile au aflat că biletele nu sunt valabile şi că nu figurează pe lista de pasageri, astfel că s-au întors la agenţia de turism pentru a cere explicaţii.

Administratorul societăţii a apus atunci că vina aparţine companiei aeriene, care nu a retras la timp banii pentru biletele de avion şi că reclamantele îşi vor primi banii înapoi în termen de 12 zile.

Mai mulţi brăileni au fost ţepuiţi de agenţiile de turism

Reclamaţii la adresa SC Selufin SRL au fost înregistrate şi la Biroului de Poliţie Transporturi Brăila, însă cercetările sunt în derulare. Alături de această agenţie de turism, poliţiştii au mai primit plângeri pe numele altor patru societăţi de profil din municipiu, din partea brăilenilor înşelaţi cu bilete de avion. Oamenii s-au plâns că au cumpărat bilete pentru companiile aeriene de la agenţiile de turism, însă, când au ajuns la aeroport, au constatat că nu figurează pe lista de pasageri. Modul de operare al agenţiilor de turism este foarte simplu: acestea încasează banii pe biletele de avion de la clienţi, dar nu îi virează către companiile aeriene, ci îi bagă în propriile buzunare. Mai mult, deşi unele companii aeriene au reziliat contractele încheiate cu agenţiile incriminate, acestea continuă să vândă bilete de avion pentru curse care nici măcar nu sunt programate.

Ultima reclamaţie de acest gen a fost făcută în ziua de 9 noiembrie, o brăileancă sesizând prin 112 că a fost înşelată de o agenţie de turism din municipiu, care i-a vândut bilete de avion pe ruta Bucureşti-Catania. În urma desfăşurării primelor cercetări, poliţiştii au stabilit că Mioara N., de 21 de ani şi Adrian D., de 21 de ani, au fost înşelaţi cu suma de 200 de euro şi că aceştia au depus plângere la Biroul de Poliţie Transporturi Aeriene Băneasa la data de 8 noiembrie.

Şeful Biroului de Poliţie Transporturi Brăila, comisar Costel Crintea, ne-a declarat că se fac eforturi pentru stoparea acestui fenomen, astfel încât brăilenii să nu mai cadă în plasa unor asemenea escroci. "Am discutat şi cu reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Brăila să vedem ce putem face. Trebuie să stopăm acest fenomen. Noi demarăm cercetările, dar acestea durează destul de mult, apoi dosarul merge la Parchet, după care la instanţă, iar oamenii vor să îşi recupereze cât mai repede banii. Avem înregistrate plângeri şi din partea companiei aeriene "Blue Air", care, deşi a reziliat contractele cu anumite agenţii de turism din Brăila, a constatat că acestea continuă să vândă bilete de avion", ne-a declarat cms. Crintea.

 

13bilet2 Altă agenţie de turism, aceeaşi practică Scandalul ţepelor cu bilete de avion continuă

 

Ieri seară, o altă brăileancă ne-a sesizat faptul că reprezentanţii unei agenţii de turism refuză să îi returneze banii pe biletul de avion care nu a fost valabil. În luna mai, femeia a cumpărat bilete de avion dus-întors, pe ruta Bucureşti-Paris, de la o agenţie situată pe Calea Galaţi, vis-a-vis de Biserica Catolică, însă biletul a fost valabil numai la dus. Când a vrut să revină în ţară, brăileanca a aflat de la aeroport că nu figurează pe lista de pasageri, fiind nevoită să cumpere alt bilet pe care l-a plătit fiul ei. Păgubita a revenit la agenţia de turism pentru a-şi cere banii înapoi, respectiv 120 de euro, însă a fost refuzată. Deşi a făcut reclamaţii şi la OJPC, şi la Poliţie, femeia, care este şi pensionară, nu a văzut până acum nici un ban. Aceasta ne-a mai povestit că, ieri seară, în faţa agenţiei au venit mai multe persoane înşelate în acelaşi mod, însă au fost gonite de "paznicii" agenţiei. După cum ne-a spus reclamanta, zeci de persoane ar fi căzut în plasa ţepuitorilor cu bilete de avion.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

recomandari

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro