Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

"Drumul mării" şi marea dilemă

Nu mă interesează dacă se distruge nu ştiu ce specie de sol ori că se intră cu şoseaua în vreo arie aşa-numită protejată. Şi mă lasă rece că s-a găsit un "vestigiu" de acum sute de ani (în realitate, nişte bolovani care, cândva, constituiau un bordei al vreunui amărât din Evul Mediu). Şi nu mă mai interesează toate aceste aspecte pentru că, oricum, nimeni nu ţine cont de ele, ba dimpotrivă, de multe ori, sunt folosite drept motive care să explice de ce o lucrare sau alta trenează ani de zile. Prin urmare, apreciez că un drum finalizat este de preferat unor planuri care rămân pe hârtie sau care se implementează într-un deceniu. Iar exemple în acest sens sunt nesfârşite: de la Autostrada Transilvania la Autostrada Cernavodă - Constanţa, de la Centura Bucureştiului la celebrul pod peste Dunăre de la Brăila.

"Drumul mării" este unul din proiectele care s-au realizat într-un timp relativ rezonabil, comparativ cu alte proiecte tărăganate cu anii, şi care era absolut necesar a fi finalizat. Dincolo însă de cele 1,9 milioane de lei pe care Consiliul Judeţean ar trebui să-i returneze, drumul pare a fi unul bun. Comparativ cu ceea ce era înainte şoseaua în cauză, acum pare autostradă. Nu este lat (la urma urmei, este un banal drum judeţean), nu este perfect, dar una peste alta este un drum bun. Greşeala Consiliului Judeţean - poate una chiar intenţionată - este că, de atâţia ani, nu a reuşit să convingă autorităţile de la Bucureşti că această şosea merită mai mult decât un statut de drum judeţean. La urma urmei, este singura rută care leagă Moldova de litoral, ceea ce i-ar fi putut conferi cel puţin un statut de drum naţional, dacă nu chiar unul european. Faptul că acest lucru nu s-a întâmplat până acum constituie marele semn de întrebare, mai ales că alte DJ-uri, mult mai puţin importante, au fost "avansate" şi trecute în ograda Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale şi, implicit, în cea a Ministerului Transporturilor. În rest, până la construirea podului peste Dunăre, adică în vreo 10 ani, DJ 211A-212 rămâne "Drumul mării". Singurul şi, culmea, reabilitat.




Categorie articol: 

Comentarii