Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Drum comunal închis cu bariere pentru camioane şi utilaje agricole

• drumul respectiv, care face legătura între satele Corbu Nou şi Corbu Vechi, a fost asfaltat în urmă cu câţiva ani • bucuria sătenilor din Corbu Vechi că au scăpat de gropi şi noroaie a început să se transforme în îngrijorare, după ce s-a observat că drumul nu face faţă maşinilor de mare tonaj şi că au început să apară tasări în carosabil • Primăria comunei Măxineni a impus o restricţie pentru maşinile cu greutatea mai mare de 7,5 tone, spre nemulţumirea fermierilor din zonă • aceştia spun că sunt dispuşi să plătească o taxă de acces, numai să poată folosi drumul asfaltat, măcar pe timp ploios, când rutele alternative devin impracticabile

 

Război mocnit între administratorii unor exploataţii agricole de mari dimensiuni de pe raza comunei Măxineni şi locatarii satului Corbu Vechi. Fermierii se plâng că nu li se permite accesul cu utilaje de mare tonaj pe drumul comunal dintre localităţile Corbu Nou şi Corbu Vechi. Drumul respectiv a fost asfaltat în urmă cu câţiva ani, iar sătenii din Corbu Vechi - care până la asfaltare au circulat pe un drum plin de gropi, făgaşe şi noroaie - se tem că maşinile agabaritice o să distrugă carosabilul şi o să fie obligaţi să circule iar printre hârtoape. De altfel, după modernizarea respectivului drum comunal, care s-a făcut în perioada 2010 - 2012 cu bani de la bugetul de stat, camioanele şi TIR-urile au avut acces vreme de un an sau doi, până când au început să se observe tasări în carosabil. Drept urmare, Primăria comunei Măxineni şi-a adus aminte că drumul a fost proiectat să suporte o sarcină maximă de 7,5 tone şi a impus o restricţie de circulaţie pentru maşinile cu greutate peste această limită. A fost pusă şi o barieră, special pentru maşinile agabaritice, iar poliţiştii din comună au început să-i amendeze pe şoferii prinşi încălcând restricţia.

Măsurile restrictive sunt valabile şi la ora actuală, spre nemulţumirea celor câţiva fermieri din zonă, care spun că ar fi dispuşi să plătească o taxă de acces, numai să poată intra cu utilajele şi camioanele pe drumul asfaltat. “Chiar dacă nu ne lasă permanent, măcar să putem circula pe timp ploios, când drumul pietruit pe care îl avem ca alternativă începe să cedeze din cauza umezelii şi rămân utilajele blocate. Eu personal, dar şi alţi agricultori din zonă, suntem dispuşi să plătim taxă de acces, numai să ne lase pe asfalt, ca să ne putem face treaba”, ne-a spus Ioan Vornicu, administratorul societăţii “Eurosem Bio Agrivor”, care are terenuri agricole în zona Corbu Vechi. Acesta spune că, din cauza restricţiilor existente, firmele de la care se aprovizionează cu îngrăşăminte sau alte imput-uri necesare pentru înfiinţarea şi întreţinerea culturilor au început să evite să mai trimită camioane în zonă. “Cei de la care luăm îngrăşăminte au fost afectaţi, şoferul lor fiind amendat de poliţiştii care stau şi aşteaptă să prindă maşinile de mare tonaj pe drumul asfaltat. În mod normal, din câte ştiu eu, acest drum a fost făcut pe vremea lui Ceauşescu în special pentru activitatea agricolă din zonă. Acum, dacă l-au asfaltat fără să îi facă fundaţie cum trebuie, să poată rezista la maşini de mare tonaj, nu e vina noastră, a celor care susţinem economia zonei”, ne-a mai spus fermierul nemulţumit.

Primarul comunei Măxineni, Costel Stroia, afirmă că a încercat impunerea, în Consiliul Local, a unei taxe de acces pentru drumul comunal asfaltat, însă s-au opus locuitorii satului Corbu Vechi, care nu vor să accepte sub nicio formă circulaţia maşinilor de mare tonaj, de teamă să nu li se strice iar drumul. “Probabil o să mai încercăm în primăvara anului viitor să trecem un astfel de proiect prin Consiliul Local. Avem un drum pietruit care poate fi folosit ca rută alternativă de maşinile mari, însă acela cedează destul de des, iar cheltuielile pentru întreţinerea lui sunt mari. O taxă pentru maşinile agabaritice s-ar putea pune, pe modelul celei care există la Brăila, unde accesul TIR-urilor pe anumite străzi din oraş este taxat de Primărie. O să ne consultăm şi noi cu specialiştii în domeniu, ca să vedem sub ce formă am putea pune o astfel de taxă, însă trebuie să găsim înţelegere şi de la oamenii din Corbu Vechi, care să accepte o astfel de măsură. Ce-i drept, drumul asfaltat a început să cedeze pe anumite porţiuni, în special în zona fostei pescării, unde probabil nu s-a putut face un terasament mai bun”, ne-a declarat primarul Stroia. Acesta spune că, întrucât lucrarea a fost proiectată înainte ca el să preia mandatul de primar, nu cunoaşte motivul pentru care la modernizarea drumului comunal nu s-a prevăzut o rezistenţă mai mare de 7,5 tone, ca să fie evitate problemele actuale. 

Drumul dintre Corbu Vechi şi Corbu Nou a fost făcut, la pachet, cu drumul dintre DN 23 şi Mănăstirea Măxineni. Investiţia în asfaltarea celor două drumuri s-a ridicat, conform primarului Costel Stroia, la circa 100 miliarde de lei vechi, banii fiind asiguraţi prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL). Lucrările au început în 2010, în mandatul fostului primar PSD Mihai Ruse, actualul senator ALDE, şi al fostului preşedinte al CJ Bunea Stancu şi ar fi trebuit finalizate în 2012, însă s-au “întins” până în 2015, inaugurarea făcându-se în mandatul actualului primar. Constructor a fost firma “Tancrad” SRL Galaţi, iar proiectant firma brăileană “Avimi Serv” SRL.




Categorie articol: 

Comentarii