Mergi la conţinutul principal

Cum nu a nimerit chinezul Brăila

Mai exact, în logica prezidenţială, nesemnarea acelui contract (care mai prevedea şi construirea unei autostrăzi şi a centurii Bucureşti), de guvernul de la acea vreme (PSD), a dus chiar la răcirea relaţiilor româno-chineze şi a semănat neîncredere în rândul celor mai înalte autorităţi din China. Acum, ce să zic, poate preşedintele o avea dreptate, dar n-am înţeles ce l-a oprit pe preşedintele care a luat puterea în toamna anului 2004 - acelaşi ca şi cel de acum - şi pe guvernul de la acea vreme (jumătate din el acelaşi ca şi acum) să semneze, în toţi aceşti ani, mult discutatul contract cu China. De parcă acum a ajuns Traian Băsescu preşedinte şi de parcă, în cei aproape 6 ani scurşi din 2004 nu PDL ar fi avut, în cea mai mare parte a acestei perioade, titularul de la Ministerul Transporturilor, cel care ar fi putut să pună în practică cele trei lucrări! Inclusiv pe Radu Berceanu, care până mai ieri ocupa această funcţie.

Ce este cel mai greu de înţeles în cazul guvernanţilor noştri, în general, şi pentru actualul cabinet, în particular, este eşecul înregistrat la capitolul infrastructură. N-au înţeles sau se fac că nu înţeleg, că o infrastructură bună de transport atrage după sine, automat, şi investiţii majore. De-aia a şi ales Mercedes să construiască o fabrică în Ungaria, de exemplu, şi de-aia a decis şi Nokia să vină în România, cu menţiunea că, în timp ce la vecinii noştri reţeaua de autostrăzi chiar există şi este bine dezvoltată, în cazul fabricii de la Jucu totul s-a redus doar la o promisiune numită, generic, "autostrada Nokia".

Prin urmare, ce l-a oprit pe preşedinte, pe premier sau pe ministrul Transporturilor să finalizeze contractele iniţiate cu China? Ce i-a oprit pe aceştia să atragă miliardele de euro alocate de UE pentru infrastructură, în toţi aceşti ani, din care n-am atras decât o infimă parte? Ce i-a oprit pe guvernanţi să construiască pod la Brăila, centură la Bucureşti, autostrăzi prin ţară, în afară de incompetenţa nemăsurată de care au dat dovadă? Probabil faptul că nu e campanie elctorală în fiecare an. Pe cât punem pariu că în anul de graţie 2012 se vor da în folosinţă cei mai mulţi kilometri de autostradă din tot acest mandat şi că tot atunci vom auzi, din nou, poezia cu Brăila şi podul care se va construi peste aeroportul prin care trece o autostradă?

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro