Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Cum eviţi stările de nervozitate

Stresul, depresia, anxietatea prelungită şi oboseala cronică sunt principalii factori care contribuie la apariţia stărilor de nervozitate. De asemenea, medicii atrag atenţia asupra problemelor cardiovasculare, nutriţiei defectuoase şi hipertiroidismului, afecţiuni care duc la dezvoltarea nervozităţii. Pe de altă parte, o cauză serioasă o reprezintă bolile sistemului nervos, cum sunt, de exemplu, demenţa, traumatismele craniene sau tumorile cerebrale.

Cum ne afectează

Stările de nervozitate îşi lasă amprenta în primul rând asupra relaţiilor cu cei din jur. O persoană nervoasă va fi întotdeauna nemulţumită şi va face scandal din orice, va împrăştia vorbe dure în jurul său şi va trânti obiectele care-i vin la îndemână, fapt ce o va face, automat, o povară pentru cei care-i stau în preajmă. Dacă membrii familiei pot fi mai îngăduitori la aceste ieşiri, prietenii şi colegii de muncă se vor îndepărta de o astfel de persoană. De asemenea, în timp, acest gen de oameni pierd capacitatea de a dialoga, comunicarea devine defectuoasă şi apare, involuntar, autoizolarea. Lăsate netratate, aceste stări pot favoriza apariţia unor probleme de sănătate grave, ca diabetul, bolile cardiovasculare şi atacul cerebral, sau chiar pot conduce către automutilare sau sinucidere.

Relaxare contra nervozitate

Pentru a depăşi acest aspect absolut dăunător al vieţii, este nevoie de o foarte mare voinţă şi dorinţă de vindecare, deoarece nervozitatea este o stare foarte greu de controlat. Inamicul numărul unul este lipsa relaxării, dar cum să fim relaxaţi când problemele exterioare ne copleşesc? Începeţi prin a vă dedica mai mult timp vouă şi plăcerilor voastre. Faceţi o listă cu activităţile care vă motivează şi acordaţi-le timp. Medicii recomandă sportul ca activitate de detensionare, astfel că puteţi începe cu scurte plimbări în natură şi puteţi continua cu exerciţii fizice uşoare care să nu vă suprasolicite organismul şi să devină o povară pentru el. Sfatul nostru este să începeţi să practicaţi yoga, să învăţaţi să meditaţi sau să dansaţi pe muzica preferată. Când ne gândim la relaxare, ne gândim automat la masaj, una dintre cele mai eficiente astfel de metode. Dacă nu vă permiteţi să mergeţi la un SPA, atunci puneţi în candela de aromoterapie ulei de lavandă sau iasomie şi, pe un fundal muzical adecvat, masaţi-vă singuri gâtul, umerii, tâmplele şi palmele. Un factor esenţial este odihna. Încercaţi să dormiţi minimum 8 ore pe noapte. De asemenea, respiraţia este foarte importantă în procesul de relaxare. Învăţaţi-vă să respiraţi lent şi adânc, să vă eliberaţi de gândurile negative şi, oricât de greu ar părea, să vă deconectaţi de la momentul prezent. O alternativă bună pentru a induce calmul şi a vă revigora fizic şi psihic este duşul scoţian, adică alternarea apei fierbinţi cu apa rece.

Calmează-ţi nervii cu alimente sănătoase

Atunci când stările de depresie se instalează şi nervii nu mai pot fi controlaţi, ne refugiem în mâncarea de tip fast-food sau în dulciuri şi ne amăgim că ne simţim mai bine. Greşit! Studiile în domeniu au demonstrat că o alimentaţie nesănătoasă afectează funcţionarea corectă a creierului. În aceste momente, trebuie să eliminăm complet grăsimile şi alimentele procesate şi să mâncăm fructe şi legume în stare cât mai naturală, carne slabă şi seminţe, astfel asigurăm organismului necesarul de vitamine şi minerale de care are nevoie pentru a funcţiona la cote înalte. De asemenea, trebuie să renunţăm la consumul de cafeină, de alcool şi de băuturi carbogazoase şi să le înlocuim cu ceaiuri cu efect relaxant, de exemplu ceaiul de museţel, de sunătoare, de lavandă sau de tei. (www.tonica.ro)

 




Categorie articol: 

Comentarii