Mergi la conţinutul principal

Cum ar fi arătat Brăila necoruptă

38,6 miliarde euro pe an - adică de NOUĂ ori bugetul alocat Educaţiei, de două ori bugetul pentru pensii, ori de mai bine de cinci ori sumele pe care românii le plătesc anual drept contribuţii pentru sănătate - o sumă enormă, care dispare anual din bugetul ţării. Pentru că, suma aceasta imensă reprezintă exact impactul corupţiei din România asupra nivelului de trai al cetăţenilor. Adică miliarde de euro pierdute an de an din cauza corupţiei, prin şpăgi, furturi, spălare de bani, trafic de influenţă. Bani furaţi la propriu din buzunarul fiecăruia dintre noi - aproape 2.000 euro pe an, pe cap de locuitor - de penalii, şpăgarii, îmbuibaţii cu gulere albe care conduc, la vedere sau din umbră, destinele acestei naţii.

Despre corupţie vorbim de ani de zile, fără să fi avut însă vreodată dimensiunea exactă a acestei plăgi. Acum o avem - 38,6 miliarde euro ANUAL. Nu suntem singurii corupţi din Europa, dar ce se fură la noi este mult peste oricare altă ţară europeană, inclusiv Bulgaria! Iar asta reiese dintr-un raport oficial al Grupului Verzilor Europeni, realizat pe baza unei cercetări întreprinse în 2016 de organizaţia americană RAND.

Evident, aveţi libertatea să negaţi aceste cifre, să puneţi la îndoială raportul. Puteţi orice, dar nu puteţi nega că în România corupţia a ajuns la o aşa dimensiune încât aproape că nu-i mai putem face faţă. E deja ca o boală devastatoare, care ne macină, care ucide şi dezumanizează, o boală fără leac, scăpată de sub control, la care suntem toţi COMPLICI. Iar ca să vedeţi exact ce pierdem anual din cauza acestei maladii, vă dau doar câteva exemple. Şi nu cutreier ţara, mă opresc fix aici, la noi, la zona Brăila- Galaţi.

1. Podul peste Dunăre – cea mai amplă lucrare de infrastructură din România postdecembristă, cu care aleşii locali ne amăgesc de aproape 30 de ani. Ei bine, podul acesta costă 510 milioane euro, VALOAREA TOTALĂ, cu tot cu taxele aferente. Şi include nu doar construirea podului suspendat peste fluviu, ci şi a drumurilor de conexiune ce vor fi făcute de la zero.

2. Circa 400 milioane euro - atât costă 100 km de autostradă în zona de câmpie, adică fix distanţa Galaţi - Slobozia.

3. Spitale regionale, deşi cel dintre Brăila şi Galaţi a fost tăiat de mult de pe listă, ne putem face o idee despre impactul lui bugetar. De exemplu, cel proiectat pentru Iaşi costă 382 de milioane de euro (cu TVA),  Cluj – 377 de milioane de euro, iar cel de la Craiova cu tot parandărătul şi facturile umflate, 538 de milioane de euro, tot cu TVA. Toate sunt proiectate pentru 800 – 1.000 paturi, ca şi mult promisul nostru spital, la cele mai înalte standarde de confort şi dotate cu aparatură ultra- mega- extra modernă.

4. “Autostrada Dunării”: 80,4 milioane euro. Atât ar costa cel mai amplu program de modernizare a Canalului Sulina, vital pentru schimburile comerciale ale porturilor din Galaţi, Brăila şi Tulcea, acesta fiind principala cale de acces pentru navele maritime din porturile Galaţi, Brăila şi Tulcea. Mai mult, odată cu implementarea lui, toate navele fluviale ar putea urca în amonte, în toate porturile dunărene până hăt, departe, pe toată Dunărea navigabilă. Ce ar însemna asta, pe lângă faptul că transportul fluvial de mărfuri e infinit mai ieftin decât cel rutier? Specialiştii susţin că un convoi de barje preia un volum de marfă care ar putea fi transportat de 440 de TIR-uri. Ceea ce ar însemna pe un drum naţional un convoi de TIR-uri cu lungimea de 6 km. Ar fi ceva pentru şoselele cu câte o singură bandă pe sens, singurele care ajung spre şi dinspre Galaţi ori Brăila.

5. Şi dacă tot vorbim de şosele, nu pot să nu vă reamintesc de masterplanul de transport, unde atâta ne-au amânat din cauza lipsei de finanţare, de nu cred că în viaţa asta vom mai vedea cu ochii noştri ceva. Ei bine, în acest masterplan, Brăila şi Galaţi sunt trecute pe itinerarul a 3 drumuri expres: Muntenia Express (Găieşti - Ploieşti - Buzău – Brăila - Galaţi), Milcovia Express (Bacău - Focşani - Brăila - Galaţi) şi Dobrogea Express (Brăila - Tulcea - Contanţa, inclusiv podul peste Dunăre), la care se adaugă şi Trans-regio Galaţi - Brăila - Slobozia - Drajna - Călăraşi - Chiciu. În total ar fi vorba despre 644 km de drum expres, plus 142 km drum cu regim Trans-regio şi investiţii totalizând peste 3,7 miliarde euro. ATÂT!

Adunaţi numai sumele astea şi comparaţi cu cele 38,6 miliarde euro anual pierdute prin corupţie. Păi, dacă aceşti bani ar fi intrat în economie... spuneţi dumneavoastră, cum ar fi arătat Brăila?! Cum ar fi arătat Galaţiul?! Cum ar fi arătat această ţară necoruptă?!...

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro