Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Costurile transportului persoanelor cu handicap sint mult prea mari pentru bugetul local

Potrivit OUG nr.14/martie 2007 care modifica Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, sumele aferente dreptului la transport gratuit pentru brailenii cu disabilitati vor fi suportate din bugetul local. In ceea ce priveste asigurarea transportului in comun pentru persoanele cu handicap, legitimatia pentru mijloacele de transport in comun de suprafata este valabila pe intreg teritoriul tarii si este eliberata de directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului, costurile aferente realizarii legitimatiei fiind de asemenea suportate din bugetele locale.
Potrivit datelor furnizate de Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului, in Braila exista 6400 adulti cu handicap si 1100 copii cu disabilitati. In cursul anului 2006, au fost asigurate abonamente pentru aproximativ 2700 de braileni cu handicap. "In Braila, persoanele cu handicap au putut alege una dintre liniile de transport in comun pe care ar dori sa aiba gratuitate. In aceasta formula, costurile unui abonament s-au ridicat la 360 000 lei. Pentru cele 2700 de persoane este vorba despre un efort bugetar de 830 de milioane pe luna si de aproximativ 10 miliarde pe an. Banii proveneau de la bugetul de stat, din sume defalcate din TVA, iar plata se facea prin bugetele locale. Pentru 2007, Consiliul Local a prevazut numai 6 miliarde de lei, ceea ce inseamna ca societatea Braicar S.A. va fi in pierdere cu 4 miliarde. Aceasta in conditiile acordarii gratuitatii pe o singura linie. Pe toate liniile, insa, cheltuielile se dubleaza. Aceasta deoarece un abonament pe toate liniile de transport in comun costa 720 000 lei si efortul bugetului local ar trebui sa fie de aproximativ 20 de miliarde", ne-a declarat viceprimarul Daniela Vasioiu.

Gratuitatile de la CFR se mentin

Persoanele cu handicap grav beneficiaza de gratuitatea transportului interurban, la alegere, cu orice tip de tren, in limita costului unui bilet la tren accelerat clasa a II-a, dar si cu autobuze sau cu nave specifice transportului fluvial, pentru 12 calatorii dus-intors in fiecare an calendaristic. Cele cu handicap accentuat beneficiaza de 6 calatorii dus-intors in aceleasi conditii. Persoanele cu afectiuni renale care necesita hemodializa in alte localitati decit in cele de domiciliu beneficiaza de gratuitatea transportului interurban, la alegere, cu orice tip de tren, in limita costului unui bilet pentru accelerat clasa a II-a, cu autobuzele sau cu navele pentru transport fluvial si peste numarul de calatorii prevazut, in functie de recomandarea centrului de dializa. "Folosirea biletelor pentru tren de persoane si tren accelerat clasa a II-a pot fi folosite si la clasa I, clasa business, la trenurile de rang superior sau pe o alta ruta, dar numai cu plata integrala a diferentelor tarifare corespunzatoare, inclusiv a tichetului de rezervare. Persoanele cu handicap pot calatori singure, dar si cu insotitor sau asistent personal. Asistentul personal poate calatori si singur, fara titular pe baza biletului de calatorie gratuita care va avea mentiunea "pentru asistent". In ceea ce-i priveste pe insotitori, acestia pot calatori numai insotindu-l pe pe titular, in baza biletului pe care este scrisa mentiunea "pentru insotitor"", se precizeaza intr-un comunicat al Regionalei de Transport Feroviar de Calatori Galati. Atit insotitorii, cit si asistentii personali trebuie sa prezinte in timpul controlului CFR, biletul, dar si actul de identitate. Biletul de calatorie gratuita trebuie vizat la casa de bilete atit la dus, cit si la intors. Biletele care au stersaturi sau modificari nu vor fi primite la casele de bilete.




Categorie articol: 

Comentarii