Mergi la conţinutul principal

Cine câștigă din corupție și ineficienţa administraţiei?

Comisia Europeană (CE) a decis să demareze procedura de dezechilibru macroeconomic pentru România și Portugalia, două din cele 16 țări identificate în luna noiembrie 2014 că înregistrează dezechilibre economice, relatează Agerpres. În total, 16 țări europene au deschisă procedura de dezechilibru macroeconomic, în diferite faze. În urma deciziei Comisiei Europene, România a fost plasată în faza a doua din cele cele șase ale procedurii de dezechilibru macroeconomic.
Pe de altă parte, Raportul de ţară pe 2015 al Comisiei Europene susține că ineficienţa administraţiei publice şi corupţia reprezintă o povară suplimentară pentru companiile din România. În același timp, România se plasează pe penultimul loc în Uniunea Europeană în privinţa transparenţei guvernamentale şi printre ultimele trei ţări în termenii calităţii legislaţiei şi controlul corupţiei, potrivit indicatorilor Băncii Mondiale din 2013.
Corupţia şi ineficienţa birocratică a guvernului sunt identificate de World Economic Forum ca principalele obstacole în calea competitivităţii României. „Îmbunătăţirea activităţii administraţiei publice poate avea loc dacă va fi aplicată cu succes Strategia pentru Administraţie Publică aprobată în octombrie 2014", menționează raportul.
Pe lângă ineficienţa serviciilor administrative, România înregistrează un nivel scăzut al utilizării de către cetăţeni, de sub două cincimi dintre aceştia, a serviciilor online e-Government.
Potrivit datelor CE din 2014, gradul de utilizare a serviciilor e-Government pentru operaţiuni curente de afaceri este la nivelul cel mai scăzut din Uniunea Europeană, în timp ce în privinţa transprenţei guvernamentale România se află pe penultimul loc, se arată în raport.
Un alt factor care împovărează companiile este cadrul legislativ instabil. „Lipsa de transparenţă şi de predictibilitate a cadrului legislativ continuă să reprezinte o povară pentru companii, în special pentru firmele mici şi mijlocii şi start-up-uri", potrivit executivului UE.
Consultarea factorilor implicaţi este obligatorie în România, dar cu toate acestea nu are loc o abordare serioasă a consultărilor dintre ministere, iar procedurile sunt deseori ineficiente şi opace. Analizele de impact sunt prezentate mai mult ca note explicative decât ca analize detaliate.
Guvernul foloseşte în mod excesiv proceduri de urgenţă pentru aprobarea legislaţiei, ocolind procedurile legislative standard. „Există totodată îngrijorări legate de lipsa consolidării legilor existente şi absenţa unor evaluări sistematice, pentru a asigura că reglementările îşi îndeplinesc scopul", se mai spune în raport.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro