Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Cardul de sănătate, nefuncţional pentru a «n» oară

• medicii de familie întâmpină, din nou, probleme în validarea consultaţiilor şi eliberării reţetelor, din cauză că sistemul cardului de sănătate s-a stricat • problema persistă de joi • cei de la CJAS susţin că, cel mai probabil, este vorba despre lucrări de mentenanţă, iar furnizorii de servicii medicale pot lucra în modul offline

 

Nervii medicilor de familie şi ai pacienţilor au fost întinşi la maxim, din nou, din cauza cardului de sănătate. Un brăilean ne-a sesizat că şi-a luat reţeta medicală cu greu, după o zi de aşteptare, de la medicul de familie, deoarece sistemul cardului de sănătate s-a stricat, de joia trecută.

Am contactat-o pe dr. Viorica Naumov, preşedintele filialei brăilene a Societăţii Naţionale de Medicină de Familie, care ne-a confirmat problema Sistemului Informatic Unic Integrat (SIUI). “Asta e a treia zi de când nu funcţionează. Nici joi, nici vineri şi nici astăzi (ieri-n.r.) nu funcţionează cum trebuie. Astăzi (ieri-n.r.), nu putem valida consultaţiile, iar reţetele se validează cu greu. Vineri a fost şi mai rău, în sensul că problema era chiar din momentul în care introduceam cardul în cititor. Pur şi simplu, nu citea cardul, deci nu puteam nici să pornim consultaţia, să facem ceva. De asemenea, vineri, reţetele nu au putut fi validate. Eu am reuşit abia seara, la ora 22.00, să le validez. Am făcut ceea ce am putut datorită soft-ului cu care lucrăm, pentru că softul ne permite să introducem datele şi să putem consulta pacienţii, să le dăm reţete, în modul offline. Seara, în afara orelor de program, încercăm să validăm reţete, consultaţii, pentru ca pacienţii să nu aibă de suferit. Nu putem să lăsăm să treacă timpul, consultaţiile nu pot depăşi 72 ore, pentru că nu mai sunt apoi recunoscute de sistem şi pierdem serviciul respectiv, iar reţetele pentru bolile acute nu trebuie să depăşească 48 ore. S-a mai întâmplat şi în trecut să avem probleme cu SIUI, dar chiar aşa trei zile la rând...n-a mai fost demult o defecţiune aşa gravă. E o problemă majoră. Trecând atât de mult timp, adică sunt deja câţiva ani de când lucrăm cu SIUI, ne aşteptam să nu mai apară sincope şi mai ales să dureze atât de multă vreme pentru remediere. Este chiar inadmisibil să se întâmple aşa!”, ne-a explicat dr. Naumov.

De la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate ni s-a transmis că doar furnizorii de servicii medicale au probleme în utilizarea sistemului şi, cel mai probabil, este vorba despre lucrări de mentenanţă. “Sistemul, într-adevăr, nu funcţionează la furnizori. Nu ştim amănunte, la noi, la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate funcţionează. Furnizorii pot utiliza sistemul în mod offline. Dacă lucrează în offline, pot valida serviciile în timp de 3 zile lucrătoare, iar prescripţiile medicale în 30 zile de la data prescrierii. Singura problemă este la consultaţii care, într-adevăr, trebuie validate în trei zile lucrătoare. Cele trei zile lucrătoare se socotesc de la ora 00.00 a zilei următoare, ceea ce înseamnă că serviciile de joi le pot valida până marţi inclusiv. Probabil că sunt lucrări de mentenanţă”, a fost punctul de vedere exprimat de CJAS Brăila.




Categorie articol: 

Comentarii